Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 03.06.2016 - 14:53  ·  #4996
De V70 voorzien van 4 nieuwe Vredestein sporttrac bandjes. Uiteindelijk gekozen voor de 215-55-16 maat ipv 205 breed. Dit omdat de auto vrij hoog staat en de 215 net wat beter de wielkast vullen. Jammergenoeg wel 30 e per band duurder, maar goed heb er weer jaren plezier van. Gelijk laten uitlijnen.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.06.2016 - 15:30  ·  #4997
Quote door BIGW

Quote door Steve

Bij ons komt er nooit een demontabele trekhaak onder auto, heb te veel caravans gezien met de knop nog in de koppeling, en niet meer gekoppeld aan de auto, ook Volvo.

Ligt dat dan aan de trekhaak of aan de gene die 'm "vast gemaakt" heeft.

Ben me er van bewust dat het altijd beter is om menselijk falen uit te schakelen, daarom ben ik het met je eens dat een vaste veiliger is dan een afneembare. Echter als die enkeling z'n haak niet goed vastzet, dan moet je je ook afvragen of die zelfde enkeling z'n caravan/aanhanger ook wel goed aan z'n kogel koppelt.

Is zeer zeker waar Steve, echter heb ik net even te vaak gezien, dat de demontabele trekhaken los komen, een factor wat tegenwoordig daar ook in mee speelt zijn de zware elektrische fietsen welke gedurende het hele jaar op de kogel worden vervoerd, en als je dan deze fietsen ook nog even voor op je caravan zet, heb je je kogeldruk te hoog, en dan zijn er verschillende types welke dan speling gaan ontwikkelen.
En ja dat is ook weer een menselijke factor, de mens laat dit gewicht op de knop..., echter als jij deze auto gebruikt overneemt, weet jij niets van deze overbelasting van het systeem.
En die overbelasting van de kogeldruk, is bij een Volvo met niveau-mat slecht te zien, als ik er zelf 2ton zand achter hang, kom ik toch met een recht hangende combinatie thuis.

Het is ook een trekhaak en geen hanghaak , en daar gaat het mis .
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 03.06.2016 - 15:52  ·  #4998
Quote door BIGW

Quote door Steve

Bij ons komt er nooit een demontabele trekhaak onder auto, heb te veel caravans gezien met de knop nog in de koppeling, en niet meer gekoppeld aan de auto, ook Volvo.

Ligt dat dan aan de trekhaak of aan de gene die 'm "vast gemaakt" heeft.

Ben me er van bewust dat het altijd beter is om menselijk falen uit te schakelen, daarom ben ik het met je eens dat een vaste veiliger is dan een afneembare. Echter als die enkeling z'n haak niet goed vastzet, dan moet je je ook afvragen of die zelfde enkeling z'n caravan/aanhanger ook wel goed aan z'n kogel koppelt.

Is zeer zeker waar Steve, echter heb ik net even te vaak gezien, dat de demontabele trekhaken los komen, een factor wat tegenwoordig daar ook in mee speelt zijn de zware elektrische fietsen welke gedurende het hele jaar op de kogel worden vervoerd, en als je dan deze fietsen ook nog even voor op je caravan zet, heb je je kogeldruk te hoog, en dan zijn er verschillende types welke dan speling gaan ontwikkelen.
En ja dat is ook weer een menselijke factor, de mens laat dit gewicht op de knop..., echter als jij deze auto gebruikt overneemt, weet jij niets van deze overbelasting van het systeem.
En die overbelasting van de kogeldruk, is bij een Volvo met niveau-mat slecht te zien, als ik er zelf 2ton zand achter hang, kom ik toch met een recht hangende combinatie thuis.

Reden van loskomen van de haken kan ook komen omdat men de haak niet vergrendeld met de meegeleverde sleutel. Toevallig laatst achter gekomen bij de auto van mijn vader dat, waarbij het een los slotje is (brink). Hij moest naar de APK en had het slotje er niet in zitten, afkeur tenzij hij het er ter plekke in zou zetten. Het slotje voorkomt namelijk dat de ontgrendelpen kan verschuiven.

Iets zegt mij dat er veel mensen zijn die de haak er gauw in klikken en het slotje achterwege laten want "die haak haal ik er vanavond toch weer af, die wordt vast en zeker niet gejat vandaag". En daar gaat het fout...
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 06.06.2016 - 20:53  ·  #4999
(eigenlijk vrijdag). jaja net op die hete vochtige bah dag begint mn airco het te begeven. wist al dat mn condensor wat lek was, maar toch bijna een jaar volgehouden. maar ja geen tijd om nu om te bouwen, dus maar even wat koelmiddel toegevoegd.... (heb nog wel wat in een doe het zelf fles staan. heerlijk een koele auto waar ik niet kletsnat bezweet uit kom, maar heerlijk koel en droog. Nu even wachten op een geschikt moment, maar hoeft niet direct want hij loopt erg langzaam leeg. :thumb:
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.06.2016 - 20:59  ·  #5000
Nou, het kost een paar centen, maar ik heb mijn wagen weer van een mooie update voorzien!
Hij staat er nu zo bij:

Voor degenen die niet zo snel zien wat er na anders aan is, het gaat om onderstaand setje.
Die 'paar centen' kan je dan ook letterlijk nemen, want volgens mij 79 cent bij de Action
Daar kon ik ze toch niet voor laten liggen :D

GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2016 - 21:09  ·  #5001
kijk dat is nou eens een upgrade, zal ze wel eens bewonderen bij een volgende meet.... :lol:
martsteeg
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2016 - 21:21  ·  #5002
Ik denk dat het wel de moeite waard is om de instructies op de verpakking goed op te volgen :D
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.06.2016 - 21:51  ·  #5003
Vandaag onderste motorsteunen gedemonteerd ter controle. Zeg maar de ronde potten voor-onder en achter-onder. Vacuüm goed, Steunen blijken uit 2013 te zijn, origineel Volvo.

Ik kwam erbij omdat je soms wat vibraties in het interieur voelt. Nu vindt ik sowieso dat de Geartronic daarvoor gevoeliger is dan de handbak. Maar een prettig idee om te weten dat nu alle motorsteunen in orde zijn (dus ook versnellingsbak, de bovenste kantelsteun en de distributie).

Het vervangen van de assen lijkt te hebben geholpen. Misschien eens rustig sparen voor paar echte Volvo-replacements op termijn. Maar dat heeft alles behalve haast.

Ik vroeg me vandaag af: heeft één van jullie wel eens de twee rubberdopjes vervangen waarmee de motorafdekplaat op de D5's op de motor gehecht zit? Zag dat ze bij Maurits voor iets meer dan een tientje vervangen kunnen worden. Aangezien deze wel echt warm worden, en de mijne nogal bromt, zit ik erover te denken.

Ik merk tijdens het rijden nog steeds dat het gaspedaal soms nogal/licht trilt (alsof die onder je voet op en neer beweegt). Motor is behandeld bij MMTS, motorsteunen zijn in orde. Kan de automaatbak ook trillen (olie; (want rest is gereviseerd))? Het is er namelijk alleen als je beheerst rijdt. Geef je stevig gas dan gaat íe als de brandweer zonder enige vorm van vibratie. Ik moet er nog eens een keer goed overdenken.

Ben verder dik tevreden met deze auto. Echt een genot om te rijden. Eind van dit jaar wil ik de schokbrekers voor 's vervangen. Maar ja, wat kies je? Er is zoveel moois... Rustig blijven denken.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 06.06.2016 - 22:01  ·  #5004
Een ruitenwisser Vd achterruit gemonteerd die ik vorige week bij Avoldem had opgehaald.
Dus de wisser zelf, niet het wisserblad.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2016 - 22:39  ·  #5005
De v70 gewassen , droog gemaakt beetje spraywax erop , ziet er weer prachtig uit .
Velgen ook gepoetst en in de rimwax gezet .
Interieur gezogen , sponningen van de deuren schoon gemaakt , en de leren zetels met colorlock protector behandeld , morgen krijgt ie een 60k beurt met olie filters etc etc .
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 08:03  ·  #5006
mooi mooi mooi
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 09:14  ·  #5007
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 09:23  ·  #5008
@Jan
Mij valt op dat trillingen in het gaspedaal beetje horen bij het laatste type.
Heb er nu verschillende gereden met handbak, geartronic, veel en weinig km's allemaal perfect onderhouden allemaal hebben ze lichte trilling in het gaspedaal in meer of mindere mate.
Zelf ben ik van mening dat vanaf de facelift mindere kwaliteit materialen zijn gebruikt, vind het model voor de facelift lekkerder rijden dan na de facelift. Ook heeft deze minder kwaaltjes wellicht mede door de grotere onderhoudsinterval, denk daarbij aan de bijvoorbeeld klepstoter problemen.
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 09:47  ·  #5009
APK is niet leuk.... Nieuwe bandjes, motorsteun en nog een paar dingetjes...de rest is een beetje vaag geworden nadat hij 820 euro had gezegd.... :'(
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 09:52  ·  #5010
Vandaag deze besteld: https://www.lichtex.de/xenon-l…/a-854158/

Even een goed moment zoeken om het spul te monteren. Ik overweeg om ook direct de andere lampen te vervangen. M.n. het gele dimlicht vind ik niet zo goed kleuren bij Xenon. Is LED een optie? En hebben jullie een goed adres?

Ik lees in mijn boekje: groot licht (H9, 35w) en Dimlicht (H7, 55w). Richtingaanwijzers zijn bij laatste beurt vervangen.

Selected quotes for multi-quoting:   0