Quote door Steve
Quote
Bij ons komt er nooit een demontabele trekhaak onder auto, heb te veel caravans gezien met de knop nog in de koppeling, en niet meer gekoppeld aan de auto, ook Volvo.
Ligt dat dan aan de trekhaak of aan de gene die 'm "vast gemaakt" heeft.
Ben me er van bewust dat het altijd beter is om menselijk falen uit te schakelen, daarom ben ik het met je eens dat een vaste veiliger is dan een afneembare. Echter als die enkeling z'n haak niet goed vastzet, dan moet je je ook afvragen of die zelfde enkeling z'n caravan/aanhanger ook wel goed aan z'n kogel koppelt.
Is zeer zeker waar Steve, echter heb ik net even te vaak gezien, dat de demontabele trekhaken los komen, een factor wat tegenwoordig daar ook in mee speelt zijn de zware elektrische fietsen welke gedurende het hele jaar op de kogel worden vervoerd, en als je dan deze fietsen ook nog even voor op je caravan zet, heb je je kogeldruk te hoog, en dan zijn er verschillende types welke dan speling gaan ontwikkelen.
En ja dat is ook weer een menselijke factor, de mens laat dit gewicht op de knop..., echter als jij deze auto gebruikt overneemt, weet jij niets van deze overbelasting van het systeem.
En die overbelasting van de kogeldruk, is bij een Volvo met niveau-mat slecht te zien, als ik er zelf 2ton zand achter hang, kom ik toch met een recht hangende combinatie thuis.