Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 24.06.2016 - 17:23  ·  #5071
Hoi konden ze ook aangeven waar het verkeerd zat? ben benieuwd?? :yes: :yes:
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.06.2016 - 17:38  ·  #5072
Quote door GRUNNS60

Hoi konden ze ook aangeven waar het verkeerd zat? ben benieuwd?? :yes: :yes:

Ja, ik heb het rapport, ik zal 'm inscannen voor je ;)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.06.2016 - 17:40  ·  #5073
thx ter lering en vermaak...
VolvoFrank
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Wie heeft dit bedacht!!!!

· 
Posted: 24.06.2016 - 19:00  ·  #5074
De nokkenastiming gecontroleerd en weer opnieuw, wie heeft dit bedacht 🇳🇴 wat een slecht ontwerp zeker met de variabele valve timing. Distributie uiteindelijk geheel naar wens. Mijn gereviseerde turbo is binnen gekomen. Aansluitingen van de turbo gemerkt zodat de juiste slang op de juiste plek komt. Het inlaat spruitstuk geplaatst, moeten een hele hoop slangetjes op aangesloten worden. Klepspeling gecontroleerd alles in orde. Hier ben je makkelijk een middagje mee bezig. Morgen de injectierail, de LPG injectie rail, de flashlube (JML) en nog wat meer rommel aansluiten. Daarna de turbo monteren.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 24.06.2016 - 19:44  ·  #5075
Quote door GRUNNS60

thx ter lering en vermaak...

Hier de resultaten van de Eindhovensche jury:

Hij heeft in ieder geval ook nog de bouten van de veerpoot aan het fusee los gehad, en rechts-achter kreeg hij blijkbaar iets niet los.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.06.2016 - 20:04  ·  #5076
ja zie t wielvlucht (camber ) was nogal verschillend aan beide kanten. volgens mij staan ze nu nog niet goed maar wel beide gelijk.
eerst -0.86 en -0.04 moet zijn -1.20 met speling 0.60.. nu -0.30 en -0.23. daarnaast klopte de sporing niet want was - ipv + en was -0.30. hoort +0.0 met 0.1 speling, ervaring leert dat 0.1 toespoor prettig is. staat nu heel netjes met bij elkaar 0.07. maar ik weet wel heel zeker dat ik m op toespoor gezet heb. hoe zit t nu met de fuseekogels? want eigenlijk valt er pas wat te stellen als alles wat bewegen kan geen speling heeft.

Wel heel fijn als je nu tenminste rechtuit kunt rijden :o :D
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 24.06.2016 - 20:11  ·  #5077
Hij zei dat de speling niet op de fusee kogels zat maar op de binnenste spoorstang? Heb ik dat goed onthouden?

Maar dat was niet dusdanig dat het niet uit te lijnen was.

Verder (en nu vat ik het vast verkeerd samen) zei hij iets over dat hij bepaalde dingen niet corrigeerde vanwege de normale bolling van de weg en het feit dat meestal maar één persoon in de auto zit, waardoor er meer gewicht aan de linker kant kwam te zitten. En iets over dat bijvoorbeeld taxi's anders uitgelijnd worden vanwege vaak passagiers rechts.

Na het uitlijnen trok de auto (vond hij, de perfectionist) dat de auto nog heel licht naar rechts trok, en zijn de beide voorwielen nog omgewisseld. Daarna was het goed :)

Het enige wat tussen jouw uitlijning en deze gebeurt is, is dat ik de bouten bovenop de rechter veerpoot los gehaald heb en die een paar millimeter naar voren heb verplaatst. Naar de stand waarin ze stonden voordat de veren vervangen zijn. Ik had in de Heininghal de eerste keer met een priem de stand van de bouten omcirkeld. Maar het lijkt me dat het probleem vooral links zat?
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 24.06.2016 - 21:11  ·  #5078
word best warm in de auto als je geen airco hebt xD Record is 40! Nu dus ff zo'n scherm gehaald!

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.06.2016 - 11:10  ·  #5079
Vandaag stuurhuisolie vervangen. Gespoeld met ongeveer 2 liter, toen was de vloeistof weer prachtig groen van kleur. Voorlopig even in de gaten houden, anders binnenkort nog een keer (mocht de nieuwe vloeistof reinigend gaan werken).

Met de voorkant opgebokt merkte ik wel dat mijn linker veerpootlager naar z'n grootje is. Jammer, want de rubbers zijn pas 2 maanden geleden vervangen.

Nu maar eens nadenken over vervangen van de gehele veerpoot. Er zijn teveel opties. Qua schokbreker (Sachs - advantage of tourer; Bilstein - B4 of B6; Koni - inserts of compleet, afstelbaar of niet). En dan ook nog qua veren. 3 cm lager zou 'm niet verkeerd staan. Maar aangezien ik bij de vorige mn subframe krom gereden heb, ben ik sterk in twijfel.

Maar s even een rondje bellen.
Ricardo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 25.06.2016 - 13:05  ·  #5080
Nieuwe remblokken vóór erop gezet, 18" Sleipner velgen gemonteerd om te proberen en de airco laten afvullen. Zodra ik de airco inschakelde werd hij nog wel koud maar hoorde ik ook een brommend/suizend geluid achter het dashboard. Even zoeken hier op het forum leverde een post op waarin stond dat het geluid na afvullen weg zou zijn en dat was ook het geval. Er bleek nog 250 gram in het systeem te zitten, moet ruim een kilo zijn.

Ook bleek een draadje van de connector van de coolfan slecht contact te maken, hij was behoorlijk gaar dus hem vervangen door een nieuw exemplaar. Uitlezen met een Bosch-kast resulteerde in een behoorlijke lijst met fouten, die zag ik de vorige keer niet toen ik hem met Vida uitlas. Dus een DICE geleend van een bevriende monteur, toen bleek Vida het op m'n laptop niet meer te doen door een update van Windows 10 :devil: Gelukkig ook de fix daarvoor gevonden dus straks als m'n vrouw weer thuis is met de auto de boel even uitlezen. De gereviseerde HU-850 had een paar fouten en hij geeft af en toe geen geluid, denk dat ik er weer mee terugga naar Autohus in Haren.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 25.06.2016 - 16:31  ·  #5081
Vandaag The Royal Saloon maar weer eens gewassen en daarna even in de Techwax gezet, het was er een mooie temperatuur voor.

brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.06.2016 - 19:22  ·  #5082
Vandaag 3 motorsteunen vervangen.
2 van de 3 steunen waren nog in verbazingwekkend goede staat (ondanks 15-jarige leeftijd en 350.000km).
De steun aan de distributiezijde was nog het best (geen verschil in hoogte met een nieuwe). De voorsteun vertoonde wel wat scheurtjes. De steun aan de versnellingsbak zijde was echter goed versleten.
Die was goed hoorbaar door een 'klonk' als de motor uitgezet werd.
Dat is nu voorbij. Ook de resonantie tussen 1500-2000 toeren is nagenoeg verdwenen.

De oude originele en de nieuwe van Lemforder. Bij de nieuwe zie je dat de naam Volvo is weggeslepen.

Gemonteerd:

De nieuwe steun aan distributiezijde:

De voorsteun (die dus zonder vacuümsysteem is bij benzine versie):
arturo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 25.06.2016 - 21:24  ·  #5083
Da's mooi werk en meteen veel profijt tijdens het rijden :thumb:
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 25.06.2016 - 21:32  ·  #5084
De auto even nagelopen en de wastegate afgesteld. Tijdens het nalopen erachter gekomen dat de draagarmen aan vervanging toe zijn en de carterventilatie. >_<
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 26.06.2016 - 12:58  ·  #5085
Is gelukkig niet veel keus in :sick: , in draagarmen bedoel ik :yes:

Selected quotes for multi-quoting:   0