Het is gelukt om de service melding te deactiveren volgens de methode die ik beschreef, alleen moest de tijd tussen het nulstellen en de sleutel in stand II zetten minder dan twee seconden zijn. Dank aan @Lupo Roffel.
Het niet lekker lopen is ook opgelost, was op benzine en op gas, met de OBDII scanner uitgelezen: cylinder 1 injector failure, misfire cylinder 1, misfire cylinder 3, misfire multiple cylinders. Bobines losgehaald, bougies schoon gemaakt ( :think zitten NGK LPG 1 bougies in. Zien er redelijk schoon uit maar toch maar even met het koperborsteltje gereinigd. Connector injector 1 los gemaakt en er weer op gedrukt.
In eerste instantie, stationair loop veel beter. Testrit maken met de vrouw , boodschappen doen zo'n 20 km verderop.
Verloop testrit; in eerste instantie slechts weinig verbetering. , de wagen stottert wat en het lampje van de fout in de uitlaatgassen (het motorblokje) brand ook. (deed het al ton ik de kop eraf haalde). Bij gelijkmatige snelheid valt het mee en rijdt de wagen redelijk. Inmiddels van Anna Paulowna naar Den Helder gereden om aldaar een boodschap te doen. Na het bezoek aan de winkel terug naar Hippolytushoef, de wagen begon gelijk veel beter te rijden en even later ging het lampje van de emissie (het motorblokje) uit.
Ik heb wel eens gelezen hier op het forum dat de ECU wat tijd nodig heeft om zich weer goed in te regelen, misschien was dit aan de hand. De wagen reageert nu goed op het gas en het oppikken van de turbo is zeer goed te merken.
Na de vrouw inclusief boodschappen thuis te brengen en de complementaire kop koffie de testrit maar eens verder uitvoeren. Het koelvloeistofpeil gecontroleerd (ca 1 cm onder max) hierna naar een maat gereden en een toertje van ongeveer 150 km gemaakt nog even een febootje :eat: gepikt. Ook een paar maal het gas eens diep ingetrapt. Wat een versnelling brengt dat teweeg ongehoord. Verder over binnenwegen op de cruise gereden. Maat weer terug naar huis gebracht en zelf ook weer naar huis. De wagen rijd zoals men mag verwachten uitstekend wat een genot.
De wagen heeft nu een twee uur stil gestaan en net even het koelvloeistofpeil gecontroleerd. Weer ca 1 cm onder max. .
Dit opgetopt tot MAX en ook de olie nog bijgevuld, had ik nog niet tot max gevuld.
We gaan nu de wagen maar eens normaal gebruiken en kijken hoe alles loopt.
Het niet lekker lopen is ook opgelost, was op benzine en op gas, met de OBDII scanner uitgelezen: cylinder 1 injector failure, misfire cylinder 1, misfire cylinder 3, misfire multiple cylinders. Bobines losgehaald, bougies schoon gemaakt ( :think zitten NGK LPG 1 bougies in. Zien er redelijk schoon uit maar toch maar even met het koperborsteltje gereinigd. Connector injector 1 los gemaakt en er weer op gedrukt.
In eerste instantie, stationair loop veel beter. Testrit maken met de vrouw , boodschappen doen zo'n 20 km verderop.
Verloop testrit; in eerste instantie slechts weinig verbetering. , de wagen stottert wat en het lampje van de fout in de uitlaatgassen (het motorblokje) brand ook. (deed het al ton ik de kop eraf haalde). Bij gelijkmatige snelheid valt het mee en rijdt de wagen redelijk. Inmiddels van Anna Paulowna naar Den Helder gereden om aldaar een boodschap te doen. Na het bezoek aan de winkel terug naar Hippolytushoef, de wagen begon gelijk veel beter te rijden en even later ging het lampje van de emissie (het motorblokje) uit.
Ik heb wel eens gelezen hier op het forum dat de ECU wat tijd nodig heeft om zich weer goed in te regelen, misschien was dit aan de hand. De wagen reageert nu goed op het gas en het oppikken van de turbo is zeer goed te merken.
Na de vrouw inclusief boodschappen thuis te brengen en de complementaire kop koffie de testrit maar eens verder uitvoeren. Het koelvloeistofpeil gecontroleerd (ca 1 cm onder max) hierna naar een maat gereden en een toertje van ongeveer 150 km gemaakt nog even een febootje :eat: gepikt. Ook een paar maal het gas eens diep ingetrapt. Wat een versnelling brengt dat teweeg ongehoord. Verder over binnenwegen op de cruise gereden. Maat weer terug naar huis gebracht en zelf ook weer naar huis. De wagen rijd zoals men mag verwachten uitstekend wat een genot.
De wagen heeft nu een twee uur stil gestaan en net even het koelvloeistofpeil gecontroleerd. Weer ca 1 cm onder max. .
Dit opgetopt tot MAX en ook de olie nog bijgevuld, had ik nog niet tot max gevuld.
We gaan nu de wagen maar eens normaal gebruiken en kijken hoe alles loopt.