Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

VolvoFrank
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 29.06.2016 - 18:44  ·  #5101
Het is gelukt om de service melding te deactiveren volgens de methode die ik beschreef, alleen moest de tijd tussen het nulstellen en de sleutel in stand II zetten minder dan twee seconden zijn. Dank aan @Lupo Roffel.
Het niet lekker lopen is ook opgelost, was op benzine en op gas, met de OBDII scanner uitgelezen: cylinder 1 injector failure, misfire cylinder 1, misfire cylinder 3, misfire multiple cylinders. Bobines losgehaald, bougies schoon gemaakt ( :think zitten NGK LPG 1 bougies in. Zien er redelijk schoon uit maar toch maar even met het koperborsteltje gereinigd. Connector injector 1 los gemaakt en er weer op gedrukt.
In eerste instantie, stationair loop veel beter. Testrit maken met de vrouw , boodschappen doen zo'n 20 km verderop.
Verloop testrit; in eerste instantie slechts weinig verbetering. :] , de wagen stottert wat en het lampje van de fout in de uitlaatgassen (het motorblokje) brand ook. (deed het al ton ik de kop eraf haalde). Bij gelijkmatige snelheid valt het mee en rijdt de wagen redelijk. Inmiddels van Anna Paulowna naar Den Helder gereden om aldaar een boodschap te doen. Na het bezoek aan de winkel terug naar Hippolytushoef, de wagen begon gelijk veel beter te rijden en even later ging het lampje van de emissie (het motorblokje) uit. :lol:
Ik heb wel eens gelezen hier op het forum dat de ECU wat tijd nodig heeft om zich weer goed in te regelen, misschien was dit aan de hand. De wagen reageert nu goed op het gas en het oppikken van de turbo is zeer goed te merken.

Na de vrouw inclusief boodschappen thuis te brengen en de complementaire kop koffie de testrit maar eens verder uitvoeren. Het koelvloeistofpeil gecontroleerd (ca 1 cm onder max) hierna naar een maat gereden en een toertje van ongeveer 150 km gemaakt nog even een febootje :eat: gepikt. Ook een paar maal het gas eens diep ingetrapt. Wat een versnelling brengt dat teweeg ongehoord. Verder over binnenwegen op de cruise gereden. Maat weer terug naar huis gebracht en zelf ook weer naar huis. De wagen rijd zoals men mag verwachten uitstekend wat een genot.
De wagen heeft nu een twee uur stil gestaan en net even het koelvloeistofpeil gecontroleerd. Weer ca 1 cm onder max. :D.
Dit opgetopt tot MAX en ook de olie nog bijgevuld, had ik nog niet tot max gevuld.

We gaan nu de wagen maar eens normaal gebruiken en kijken hoe alles loopt.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 09:30  ·  #5102
Melding p1171 verwijdert.
Deze komt wel vaker pakweg 1 keer per 2a 3 weken.

Lmm is al onderweg.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 09:46  ·  #5103
Vandaag mijn gisteren ontvangen mega uitgave getest, de Mobile Hang Up :bandit:

Ding werkt stiekem eigenlijk wel heel goed, en dat voor € 8,95.
Heb 'm gekocht zodat ik mijn telefoon erin kan hangen voor navigatie wanneer we naar Rome gaan dit jaar, en dat gaat helemaal goed komen :thumb:
Cryonic90
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 19:08  ·  #5104
Gisteren de CFE maar weer in de V70 geplaatst, eindelijk mijn functies weer terug :)
Vandaag naar de garage geweest om de gerepareerde dvd lezen van de navigatie terug te laten plaatsen, dus deze werkt ook weer.
Me is happy :D
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 19:19  ·  #5105
Vandaag bij Rima mijn nieuwe beige XC70 interieur opgehaald.

Irriteerde me aan deurenpanelen half stof / beige en Oak kleurige stoelen.
En de sportstoelen die ik had vond ik qua comfort minder dan de XC stoelen.
(Had in mijn vorige V70 ook een XC interieur gebouwd.
Interieur komt uit een Engelse auto en is door Rima (Rik) handmatig en links gestuurd zeg maar gemaakt.
Moest alleen nog even de bagagenetten overzetten.

Mijn nieuwe bestuurdersstoel is praktisch niet gebruikt.
Wat een genot om op te zitten. :yes:

Oude interieur combi.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 21:01  ·  #5106
Vandaag de achterspoiler met de originele boutjes moeren en ringetjes gemonteerd .

Deze zaten er vorige week niet bij in de doos , de spoiler kwam bij parts4swedes vandaan .

En dan wordt je blij verrast met een grote envelop met het Volvo drive tijdschrift erin .

Maar wat ik dan persoonlijk nog BLIJER van wordt in dit digitale tijdperk , is een handgeschreven kaartje :thumb: .
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 22:44  ·  #5107
Quote door Plein69

Vandaag bij Rima mijn nieuwe beige XC70 interieur opgehaald.

Irriteerde me aan deurenpanelen half stof / beige en Oak kleurige stoelen.
En de sportstoelen die ik had vond ik qua comfort minder dan de XC stoelen.
(Had in mijn vorige V70 ook een XC interieur gebouwd.
Interieur komt uit een Engelse auto en is door Rima (Rik) handmatig en links gestuurd zeg maar gemaakt.
Moest alleen nog even de bagagenetten overzetten.

Mijn nieuwe bestuurdersstoel is praktisch niet gebruikt.
Wat een genot om op te zitten. :yes:

Goed bezig Richard! Zo'n Engelse stoel lijkt mij ook wel wat :happy:
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 23:53  ·  #5108
Quote door Jack van Iersel

Heb 'm gekocht zodat ik mijn telefoon erin kan hangen voor navigatie wanneer we naar Rome gaan dit jaar, en dat gaat helemaal goed komen :thumb:

Ik heb voor de iPad's achterin die dingen aangeschaft. Wat een simpele maar goed dingen!

Ik had het eigenlijk zelf kunnen/moeten bedenken.
Ricardo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 01.07.2016 - 13:36  ·  #5109
Gisteren de bovenste motorsteun vervangen, de oude had toch wel erg veel speling.
VolvoFrank
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.07.2016 - 16:13  ·  #5110
Onzinnige telefoon rommel verwijderd van de vorige eigenaar, ramen binnenkant gewassen en testrit op de snelweg gemaakt.
Interieur filter bij Estate gehaald en een koplampglas (zit een klein barstje in rechts).
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 01.07.2016 - 18:18  ·  #5111
Quote door Lupo Roffel

Ik heb voor de iPad's achterin die dingen aangeschaft. Wat een simpele maar goed dingen!

Ik had het eigenlijk zelf kunnen/moeten bedenken.

Ik heb er 1 voor de iPhone 6s plus en dat kan maar net.
Maar het werkt.
Ricardo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.07.2016 - 18:52  ·  #5112

Persoonlijk vind ik het niet fijn als m'n iPhone voor een uitstroomrooster hangt, daarom heb ik het volgende gedaan: het bakje links naast m'n radio vervangen door een uitschuifbare bekerhouder. Daarna een el cheapo universele telefoonhouder met zuignap bij de Action gehaald, die uit elkaar geschroefd en met degelijke dubbelzijdige tape van m'n werk op de bekerhouder geplakt. Dat zou eerst voor tijdelijk zijn maar hij blijft prima zitten dus ik laat het zo.

het voordeel is dat (bijna) alle formaten telefoons erin passen en hij goed onder handbereik is. Als ik een andere carkit (zoals GROM) ga plaatsen dan werk ik ook het laadkabeltje netjes weg zodat die dicht bij de telefoon uit het dashboard komt. Het ziet er zo uit:

Als ik de bekerhouder wil gebruiken dan druk ik op het geheel en komt hij naar buiten. Andere oplossing zou een ander frame zonder gat voor bakje/bekerhouder erin maar die kon ik niet zo snel vinden en ik ben ook bang voor kleurverschil.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.07.2016 - 19:53  ·  #5113
Ik heb het voordeel dat mijn telefoon gekoeld wordt tijdens het rijden door de Brodit houder voor de roosters :-)

Zeker als je TomTom, Flitsmeister en Spotify open hebt staan en ondertussen wordt de telefoon opgeladen, kan hij best warm worden...
Ricardo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.07.2016 - 20:03  ·  #5114
Ingebouwde navigatie hier (ook al is-ie niet modern, hij doet wat-ie moet doen) ;) Flitsmeister draait wel vaak mee.
Ik heb nog nooit gehad dat m'n telefoon te warm werd door GPS-gebruik en had in Canada een leenauto zonder airco en 35+ temperaturen o.O Maar de gedachte van koeling is niet gek ;)
Cryonic90
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 02.07.2016 - 08:14  ·  #5115
Gisteren de auto laten wassen doordat ook ik slachtoffer was geworden van dit geintje van Rijkswaterstaat....
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuw…eid-op-A28
Auto zag er niet uit!
Wel 3 uur in de rij moeten staan voordat ik eens aan de beurt was trouwens.....

Selected quotes for multi-quoting:   0