Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

koelkast volvo :-)

· 
Posted: 06.07.2016 - 08:05  ·  #5131
Quote door VolvoFrank

Airco gevuld ..... (Hmmm laten vullen) :D

:-) Ook bij mijn karretje laten doen zouist, kosten; 65 euri.
Ondanks dat de Airco het uitstekend deed; gewoon een stukje onderhoud... ^_^

(Er bleek toch nog 200 gram koelmiddel kwijt te zijn -van de 700g- afgelopen 2,5 jaar, sinds de laatste Airco beurt)
DJ
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.07.2016 - 21:50  ·  #5132
Vandaag kwam het pakket binnen van mijn-autoonderdelen, wat spul voor de bmw en voor de volvo.
Luchtfilters van Mahle gekozen, prima kwaliteit en passing. Staat ook Knecht op, is dus blijkbaar hetzelfde. Interieurfilter van febi; lijkt ook helemaal prima.
En ik heb twee stabistang verbind stukken, ofwel droplinks, van febi besteld, kost €18 per stuk, ns kijken hoe lang die mee gaan.
Binnenkort monteren, heb een knak als ik over een drempel rij, hopelijk is die dan weg. En linksvoor is een rubber gescheurd, dus dat wordt zeuren bij de apk als ik er niks aan doe.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 06.07.2016 - 23:04  ·  #5133
De VPB van Bas gemonteerd nadat ik hem eerst gespoten heb. Het ding past inderdaad perfect.

Het is een stevig stuk staal.

Gevolgen? De kraakjes zijn een stuk minder en de rotondes gaan strakker. Verder merk ik niet zoveel.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.07.2016 - 10:05  ·  #5134
Koelvloeistoftemperatuursensor (scrabble anyone?) preventief vervangen. Het pakken en weer opbergen van een ringsleutel 19 duurde langer dan het vervangen.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.07.2016 - 10:46  ·  #5135
Heb je nog de oude en de nieuwe doorgemeten op Ohmse waarden??
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.07.2016 - 11:04  ·  #5136
Quote door BIGW

Heb je nog de oude en de nieuwe doorgemeten op Ohmse waarden??

Nee, dat heb ik niet gedaan. Voor die 14 euro heb ik de moeite niet genomen :D . Ik heb de oude nog liggen, die kan ik vanavond wel even doormeten.
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.07.2016 - 11:38  ·  #5137
Klopt bij de universele automaterialen zaak kosten ze ongeveer dat, echter je zult net diegene zijn met een afwijkende sensor.
en dan begint de ellende, het complete brandstof en motor management kijkt naar deze sensor.
Er staat ergens op het forum een tabel/uitdraai van Vida met de juiste meetwaarden in Ohm met bijbehorende water temperatuur, nu meet ik ook tegen het sensor huis, dus exact heb je het niet, echter wil; het voorkomen dat de meet waarden in laag goed zijn en in hoog afwijken. Dan kan het dus voorkomen dat jij met watertemperatuur van 80 graden, nog in "choke"modus rijdt. :shame:
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.07.2016 - 13:17  ·  #5138
Ik vond nog een multimeter op mijn werk, dus heb even de oude sensor gemeten. Die juiste meetwaarden staan op pagina 1 van dit topic. Ik heb geen externe thermometer, dus heb de temperaturen een beetje gegokt.

3450 ohm bij 5 graden (water uit koelkast met temp display die 5 graden aangaf)
1720 ohm bij 23 graden (thermostaat die op mijn bureau staat)
370 ohm bij 95 graden (3 minuten na inschenken kokend theewater uit waterkoker)

Lijkt mij dat de oude sensor niet helemaal meer de juiste waarden doorgaf, maar ik heb geen idee wat de toleranties zijn.
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.07.2016 - 20:19  ·  #5139
Wil er alleen op wijzen dat er verschillende Volvo rijders zijn die met een onschuldig sensortje vervangen een weg met een heleboel vage klachten zijn in geslagen.
En dat er dan na maanden zo niet jaren tot de conclusie wordt gekomen dat de ellende eigenlijk met dat sensortje begon. En ja jou oude wijkt af, echter wat doet jou nieuwe???? :'(
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.07.2016 - 23:29  ·  #5140
Quote door BIGW

Wil er alleen op wijzen dat er verschillende Volvo rijders zijn die met een onschuldig sensortje vervangen een weg met een heleboel vage klachten zijn in geslagen.
En dat er dan na maanden zo niet jaren tot de conclusie wordt gekomen dat de ellende eigenlijk met dat sensortje begon. En ja jou oude wijkt af, echter wat doet jou nieuwe???? :'(

Mee eens Wibo.
Heb al meerdere "nieuwen" gezien, welke ook afwijkten.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 08.07.2016 - 09:24  ·  #5141
Quote door BIGW

Vooralsnog heb ik het idee dat het blok weer een stukje beter is gaan lopen. Het verbruik is blijkbaar ook iets verbeterd, de BC geeft een verbetering aan van 1,5 km/l. Of dat zo is moet nog wel bij de pomp zelf blijken.

Maar ik neem je advies uiteraard ter harte en zal de nieuwe sensor ook meten.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2016 - 12:36  ·  #5142
Michelin Pilot Sport4 op de achteras laten gooien. Korte rit, positief voor zover dat mogelijk is op de korte afstand.
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 08.07.2016 - 14:48  ·  #5143
Vorige week mocht de auto op voor de APK... Afkeur op 3 punten... :'( , te weten: 2x kentekenplaat lampjes en 1x stadlichtje. :D

Afgelopen zaterdag even naar Estateservice geweest en uit een sloop V70 (trieste aanblik trouwens) een kofferbakstopcontact en de bijbehorende shunt gehaald. Mocht mee voor €5,- :lol:

De kabel lag bij mijn auto al op z'n plek, dus was stopcontact in het paneel zetten, connector erop en shunt op de juiste plek in de zekeringen/relais-box en klaar! Note: constante spanning. Dus ook bij contact uit. Nuttig, maar je moet eventuele langverbruikers natuurlijk niet vergeten... >_<
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 08.07.2016 - 16:26  ·  #5144
Quote door Confus

Vorige week mocht de auto op voor de APK... Afkeur op 3 punten... :'( , te weten: 2x kentekenplaat lampjes en 1x stadlichtje. :D

Afgelopen zaterdag even naar Estateservice geweest en uit een sloop V70 (trieste aanblik trouwens) een kofferbakstopcontact en de bijbehorende shunt gehaald. Mocht mee voor €5,- :lol:

De kabel lag bij mijn auto al op z'n plek, dus was stopcontact in het paneel zetten, connector erop en shunt op de juiste plek in de zekeringen/relais-box en klaar! Note: constante spanning. Dus ook bij contact uit. Nuttig, maar je moet eventuele langverbruikers natuurlijk niet vergeten... >_<

Ik heb de term "Shunt" nu al een paar keer voorbij zien komen hier op het forum, maar wat is dat eigenlijk voor iets?
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 08.07.2016 - 16:57  ·  #5145
Quote door Jack van Iersel

Quote door Confus

Ik heb de term "Shunt" nu al een paar keer voorbij zien komen hier op het forum, maar wat is dat eigenlijk voor iets?

En waar is de juiste plek in de zekeringenbox? Ik heb namelijk ook zo'n ding ingebouwd maar geen 12V. Dus ik mis nog iets....

Selected quotes for multi-quoting:   0