Quote door Lupo Roffel
Quote door Jack van Iersel
Quote door Confus
Vorige week mocht de auto op voor de APK... Afkeur op 3 punten... , te weten: 2x kentekenplaat lampjes en 1x stadlichtje.
Afgelopen zaterdag even naar Estateservice geweest en uit een sloop V70 (trieste aanblik trouwens) een kofferbakstopcontact en de bijbehorende shunt gehaald. Mocht mee voor €5,-
De kabel lag bij mijn auto al op z'n plek, dus was stopcontact in het paneel zetten, connector erop en shunt op de juiste plek in de zekeringen/relais-box en klaar! Note: constante spanning. Dus ook bij contact uit. Nuttig, maar je moet eventuele langverbruikers natuurlijk niet vergeten...
Ik heb de term "Shunt" nu al een paar keer voorbij zien komen hier op het forum, maar wat is dat eigenlijk voor iets?
En waar is de juiste plek in de zekeringenbox? Ik heb namelijk ook zo'n ding ingebouwd maar geen 12V. Dus ik mis nog iets....
Volgens google translate betekent shunt 'aftakking'. Het is een langwerpig dun plaatje met 5 of 6 pootjes waar je schuifstekkertjes op zou kunnen doen. Dat ding verbindt in dit geval dus de constante 12v door om de 12v stopcontact te voeden.
Zie afbeelding: Je moet shunt RSH3 hebben.