Vandaag zekering nummer 10 in de kofferbak getrokken, reden?? het hele jaar in Nederland voor de lol en gemak met de RTI gereden, nu even de andere DVD erin want France here we come, en ja hoor speler defect , gaat de speler op storing plaats reiniging DVD, gedaan helpt niets, scherm blijft bovenin staan...
Dus nu maar weer de TOMTOM aan het Updaten.....leuk he zo'n Volvo, had hem nog wel verwend met twee nieuwe voorbanden!!
Wat voor RTI-DVD-ding gaat het om? Ik heb hier een V70N met werkende DVD-speler maar geen DVD's. Aangezien navigatie voor vrouwen is en mijn vriendin geen rijbewijs heeft, mag je die van mij hebben. Punt van aandacht: dinsdag vertrek ik vroeg richting Zweden, dus je moet wel snel zijn.
Laten doen eigenlijk... Aircocheck bij onze vrienden van Car Cool Systems in Helmond. Alles weer gecheckt en welgeteld 0 gram bij hoeven vullen. Zij waren net zo verbaasd als ik
Laten doen eigenlijk... Aircocheck bij onze vrienden van Car Cool Systems in Helmond. Alles weer gecheckt en welgeteld 0 gram bij hoeven vullen. Zij waren net zo verbaasd als ik
Ventilatiesysteem deed het niet echt geweldig. Vandaag de oorzaak gevonden. Van de klepmotor bestuurderszijde ontbrak het stangenstelsel. Van de 3 kleppen werd er dus maar één bediend. Sloperij in de buurt had toevallig nog een S80 staan, dat stangenstelsel paste gelukkig ook. Nu weer een fijn werkend systeem, wat een verademing
Ventilatiesysteem deed het niet echt geweldig. Vandaag de oorzaak gevonden. Van de klepmotor bestuurderszijde ontbrak het stangenstelsel. Van de 3 kleppen werd er dus maar één bediend. Sloperij in de buurt had toevallig nog een S80 staan, dat stangenstelsel paste gelukkig ook. Nu weer een fijn werkend systeem, wat een verademing
Het lijkt mij vreemd dat de stangetjes pootjes hebben gekregen, lagen/liggen die niet ergens (te rammelen)?
Laten doen eigenlijk... Aircocheck bij onze vrienden van Car Cool Systems in Helmond. Alles weer gecheckt en welgeteld 0 gram bij hoeven vullen. Zij waren net zo verbaasd als ik
Misschien het knopje airco een keer gebruiken?
Riiiight... als je vraag is: 'Gebruik je de airco eigenlijk wel?' dan is mijn antwoord: die staat altijd aan.
Bij het wisselen van de kachelradiateur zit dit stangenstelsel in de weg. Blijkbaar is het uitbouwen een keer misgegaan, er zat nog een restant van het stel in de bovenste klep. En je moet jezelf in een onmogelijke positie dwingen om er überhaupt bij te kunnen. Ik kan me voorstellen dat iemand de oude stangen met een kwade kop heeft weggegooid. Jammer genoeg was dat wel onze auto
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39899 Geregistreerd: 07 / 2009
Weet niet of dit is gebeurt sinds de auto in mijn bezit is. Maar mijn voormalige "volvospecialist" had dit op zijn minst wel mogen opmerken toen hij de lekkage van de buisjes van de kachelradiateur heeft verholpen. Dan zit je er met je neus bovenop. Dit was overigens niet de enige misser, maar daar zal ik hier niet verder over uitweiden.
Gisteren (zaterdag) mijn nieuwe lemfőrder draagarmen binnen gekregen. En ook mijn nieuwe febi motorsteun (distributiezijde) zat hierbij. Zaterdag maar eens een dagje sleutelen. Vorige week donderdag mijn auto opgehaald na de versnellingsbak revisie. De monteur gaf aan dat ik speling had op mijn rechter draagarm. Gelijk maar beide kanten vervangen. Ook had de cem een paar storingen. Heb daarvoor contact opgenomen met ETS. Die gaf me aan dat ik me geen zorgen moest maken. Accu los en opnieuw aansluiten zou er weer voor zorgen dat de systemen weer met elkaar konden praten. Het ging om de volgende meldingen
BCM-E000 Communicatie regeleenheid gebrekkige communicatie.
CEM-1A5F Communicatie met BCM regeleenheid signaal ontbreekt.
CEM-1A62 Communicatie met regeleenheid motorregeleenheid signaal ontbreekt.
Hij gaf aan dat hij deze meldingen vaker had gezien na reparatie van een dim. Accu los deed dit oplossen. Uiteraard heb ik in vida de meldingen eens bekeken. Blijkt ook dat ze maar 1 keer zijn voorgekomen. Schokkend vind ik wel dat de volvodealer deze oplossing niet kent. Deze meldingen zouden er voor moeten zorgen dat het rijden onmogelijk is. Motor zou in noodloop moeten draaien. En niet op het gas moeten reageren. Mijn auto loopt en rijd prima. Hij had trouwens nog een puntje. Ik noemde de manier die vida voorschrijft voor het aansluiten van de accu. Contact op stand 2 en aansluiten. Hij vroeg zich af waar die onzin vandaan komt. Ik gaf aan dat dit in Vida staat. Hij gaf het advies dit absoluut niet te doen. Contact uit en dan aansluiten. Het zou mogelijk gaan om een fout in de nederlandse vida.
Quote ETS Vida is vertaald in Vlaanderen en daar zitten vreemde verschrijvingen in.
Ik zou het contact zeker niet aanzetten.
Misschien een Engelse/US versie van Vida raadplegen
Einde quote.
Heeft iemand de engele vida?
Vrijwel iedereen hier zet het contact op standje II en met succes. Ik meen dat er in Vida zelfs een plaatje van een contactslot bij staat, dus dat is echt geen vertaalfout.