Vandaag de V70 maar weer eens onder handen gehad.
Laatst bij het starten maakt de motor bij het heel even een ratelend geluid en omdat ik de wagen net van een nieuwe koppakking heb voorzien slaat de schrik mij om het hart :swear wat is dit nu weer. Het heeft even geduurd voor ik er achter was, heb eerst de timing van de distributie nog gecontroleerd maar die was in orde :thumb:
Nadat ik naar een maat gereden was, die de wagen kon starten terwijl ik kon kijken en luisteren
waar het geluid vandaan kwam bleek dat de aircocompressor naar zijn grootje was, lagers zijn niet meer. Ik had eerder de airco laten vullen en deze heeft het zeker een dag gedaan, dit zou lijken dat het koelvloeistof er uit zou spuiten maar dat doet het niet.
Wat ik ook niet wist is dat ook als de airco uit staat deze bij het starten inkomt :noidea: (zelfs als die leeg is) bij het starten de Volvo dealer wist dit te vertellen.
Van de week een nieuwe compressor en droger besteld die gisteren werden geleverd.
Vandaag de compressor en droger geplaatst en tegelijk het rechter koplampglas vernieuwd. Dit glas had een scheurtje en heb ik nu vervangen door een nieuw glas van Estate. Viel me al met al best mee om dit te doen. Zo te zien was het als eens een keer eerder gedaan gezien de kit die hiervoor gebruikt was.
Morgen de airco laten afpersen en hopelijk weer een koele auto, het licht brand altijd