Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 29.07.2016 - 21:58  ·  #5251
Wat ik de afgelopen dagen aan mijn Volvo heb gedaan? De hele auto van de binnenkant gestript, tot aan de hemel aan toe. En alles schoongemaakt, andere hemel erin. Andere claxon er in gezet, geweldig geluid heeft deze :lol: & een mooie chromen hoorn onder de kap. :bandit: Verder het koelsysteem gespoeld en een andere radiateur geïnstalleerd. Verder de verlichting in het interieur weer in orde gemaakt.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.07.2016 - 22:02  ·  #5252
Is dat loshalen van de hemel veel werk? Ik zit er aan te denken om 'm er eens uit te halen om te kijken of ik de rammel van het zonnedak kan verhelpen, maar niet echt een beeld van wat ik me op m'n hoofd kan halen...
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 29.07.2016 - 22:22  ·  #5253
Moeilijk is het niet, bij de 740. Het eruithalen en opnieuw erin doen is zeker bij de sedan een ramp door het weinige ruimte wat je hebt.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 29.07.2016 - 23:10  ·  #5254
Quote door Jack van Iersel

Quote door Arnoud_

Schiet toch niet echt op, zo'n oppervlak met die miniscule doekjes schoon moeten maken?

Ik gebruikte altijd TurtleWax Extreme Nano-Tech Formula Glass Cleaner, die in de gifgroene spuitfles, maar volgens mij is die ondertussen al een tijdje uit de handel. Die rook een beetje naar azijn, en maakte perfect schoon...

Nog steeds naar een geschikte opvolger op zoek.

2 was voldoende voor de voorruit, als ook 2 stuks voor de 3 ruiten achterin.
Hierbij was ik afgelopen weekend al een keer erover heen gegaan, dus het grootste vuil was natuurlijk al weg.

Ik snap het probleem van het schoonmaken niet zo. Ik doe een keer per maand met W5 (lidl) glasreiniger en dat werkt prima. Ook het beslaan is na het schoonmaken minder.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 09:15  ·  #5255
Quote door Arnoud_

Is dat loshalen van de hemel veel werk? Ik zit er aan te denken om 'm er eens uit te halen om te kijken of ik de rammel van het zonnedak kan verhelpen, maar niet echt een beeld van wat ik me op m'n hoofd kan halen...

Loshalen is het probleem niet, manouvreren eerder, daar je de hemel er niet makkelijk uit kunt krijgen.
Bij een V70 is het makkelijker, die heeft een achterklep.
De hemel is overigens niet verlijmd.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 10:45  ·  #5256
wat ik me voor kan stellen is dat het lager altijd belast wordt want er is altijd een draaiend deel bij de aircopomp. door de koppeling draait de rest niet mee.
dus uit is wel uit voor de pomp.

Quote door VolvoFrank

Wat ik ook niet wist is dat ook als de airco uit staat deze bij het starten inkomt :noidea: (zelfs als die leeg is) bij het starten de Volvo dealer wist dit te vertellen.

VolvoFrank
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 11:05  ·  #5257
Quote door GRUNNS60

wat ik me voor kan stellen is dat het lager altijd belast wordt want er is altijd een draaiend deel bij de aircopomp. door de koppeling draait de rest niet mee.

Bij het starten komt de koppeling in en neemt dus de pomp mee, direct daarna wordt de koppeling ontkoppeld en staat de pomp stil terwijl de motor (en de koppeling) blijft draaien. Tenzij de AC aanstaat natuurlijk.
Mathijs03
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 12:01  ·  #5258
Goedenmiddag Ik heb een vraag ik wil een xenon set in mijn s60 gaan zetten heb al een beetje rond gekeken nou heb je sets met canbusfilter en zonder nou heb ik hier beetje rondgekeken en los je de storing op de boordcomputer in de auto zelf op dus zou ik een set kunnen kopen zonder filters toch? Aangezien dit in de aanschaf van een set ook nog wel scheelt gr mathijs
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 12:12  ·  #5259
volgens mijn beste weten en ik heb er een uit elkaar gesloopt: Airco altijd vrijloop totdat de koppeling dmv stroom door een spoel aangetrokken wordt. dit verklaard oa waarom de airco er mee stopt als de spleet die overbrugd moet worden door de koppeling te groot wordt. als lager voor vrijloop (altijd een bewegend deel ivm aandrijving door multiriem) verrot is, ja dan kan je dit horen.
Ik zal het checken of ie stroom naar koppeling stuurt bij starten maar dat lijkt me byzonder, nou ja volvo is soms byzonder..

Quote door VolvoFrank

Quote door GRUNNS60

Bij het starten komt de koppeling in en neemt dus de pomp mee, direct daarna wordt de koppeling ontkoppeld en staat de pomp stil terwijl de motor (en de koppeling) blijft draaien. Tenzij de AC aanstaat natuurlijk.
yes996
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 12:16  ·  #5260
Er is al een hoop geschreven over problemen met storingen bij het plaatsen van Xenon.
Ik heb wel een ontstoord setje gekocht en geen enkel probleem met storingen gehad. Deze setjes zijn wel duurder maar zijn het mij wel waard.
VolvoFrank
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 13:52  ·  #5261
@GRUNNS60
Ik vond het ook een vreemd verschijnsel en heb het bij de dealer (Van Kuyk) gevraagd en hebben dit mij verteld.
De wegen van de Volvo zijn ondoorgrondelijk :D
Cryonic90
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 30.07.2016 - 20:23  ·  #5262
Vandaag de V70 maar even een goeie poetsbeurt gegeven en erg tevreden met het resultaat :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.07.2016 - 10:35  ·  #5263
Netjes. :thumb:
VolvoFrank
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.07.2016 - 16:28  ·  #5264
Vandaag het afgebroken nul-stel-knopje gerepareerd. Toen ik de wagen kocht was het nul-stel-knopje van de dagteller weg :o , dit gaf wat problemen met het verwijderen van de service melding die je na een service-beurt om nul zet (zie ander topics).
Vandaag de VADIS (Sorry VIDA loopt nog in bestelling) geraadpleegd en het verwijderen van het tellerwerk is in een poep en een zucht gedaan, kwam er ook achter dat de versnellingsmeter los lag, het boutje lag er zelfs nog bij (dus ook weer terug geplaatst).
Ik had eerder bij Estate een tellerwerk uit een sloop-Brit gehaald om als donor voor mijn verdwenen knopje te fungeren. Toch bleken deze twee niet compatibel De Brit was van 2004 en mijn wagen is van 2002. Mogelijk hebben ze de kwaliteit onderkent en een nieuw ontwerp gemaakt.
Bij het openen van mijn tellerwerk vond ik het gebroken knopje en heb van het stokje van de Britse teller een stukje afgezaagd en door het inboren van beide delen er weer één geheel stokje (knopje) van gemaakt met een paar centimeter van een spijkertje als versteviging. Het geheel met secondenlijm weer aan elkaar gefabriekt en voila :yes: een nieuw knopje. Het tellerwerk weer in elkaar geklikt en terug in de auto geplaatst, je ziet er niets meer van en ik kan de teller weer op nul stellen en in de toekomst de service melding resetten, job done, om met Mister Edd China te spreken.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 31.07.2016 - 19:59  ·  #5265
De V70 gewassen. :foto:

Voor als je het opvalt, er liggen inderdaad weer andere velgen onder.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0