Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 19.08.2016 - 22:17  ·  #5311
Vandaag is het wel gelukt om de airbag storing te wissen, met dank aan een mede forumlid en forumsponsor. Bedankt!
Toch raar dat de ene dice het wel lukt en de andere niet.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 03:13  ·  #5312
Quote door Waltersan

Vandaag is het wel gelukt om de airbag storing te wissen, met dank aan een mede forumlid en forumsponsor. Bedankt!

Dat is inderdaad vreemd , maar prettig dat het gelukt is .

Is de dice waar het niet mee gelukt is misschien zo een goedkoop Chinees ding , zou me niks verbazen , gaat de kwaliteit misschien toch wat uitmaken .
Is maar zo wat me te binnen schiet , of zou het software zijn ?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 07:14  ·  #5313
Niet vandaag,maar binnenkort.
De R remklauwen monteren ipv de xc-90 remklauwen.
Was in Amerika voor/met mijn werk en daar deze nette R-klauwen gekocht....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Franky B
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 08:46  ·  #5314
Nice! Wordt een mooie upgrade. Mag ik je vragen wat die dingen prijs technisch doen in de USA? Nu maar hopen dat je niet bij hoeft te betalen voor het extra gewicht in je koffer :D
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 10:30  ·  #5315
Bijbetalen zal niet gebeuren.... Iets met dichtbij vuur etc :shame:
Had deze voor $300
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 10:45  ·  #5316
Enne...Wat doe je met je xc90 klauwen? Ikke interesse...
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 11:16  ·  #5317
Quote door olaf

Quote door Waltersan

Is de dice waar het niet mee gelukt is misschien zo een goedkoop Chinees ding , zou me niks verbazen , gaat de kwaliteit misschien toch wat uitmaken .

Ik heb een goedkope chinese.
En ik denk dat de persoon die hem bedient meer van invloed is dan de dice zelf.

Volgens mij komen zo ongeveer alle dice's hier op het forum uit china.
Trouwens, bijna alles komt uit china.

China is een maak economie.
Nederland al lang niet meer.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 11:58  ·  #5318
Hoeft niet specefiek de Dice te zijn.
Een Computer kan dit ook veroorzaken.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 15:33  ·  #5319
Quote door hermanusb

Quote door olaf

Quote door Waltersan

Wat je maak economie betreft , je hebt misschien gelijk , maar ze maken ook een hoop troep , lastig is het juiste te verkrijgen , goed spul is er ook zeker .
Mijn broer bestelde nog wel is gereedschap uit china , waterpompen en weet ik wat meer , tja weggegooid geld na een jaar allemaal kapot , voor de hobby leuk , maar verder was dat niks , slechte kwaliteit ijzer etc etc .

Vandaag de olie uit de automaat van de v70 laten spoelen , door TPR powerflush , afspraak gemaakt om na het werk even langs te komen .
De olie die er in hoort is geelig van kleur , en natuurlijk was ie dat niet meer , zag het er dramatisch uit ,ik vond nog niet ,stonk wel wat de olie , en ik denk inderdaad dat 2ton er mee rijden echt te ver is , auto heeft 65k op teller , en ik rijdt weinig korte stukken en stadsverkeer , min afstand is al 10km om in het dorp te komen , de auto heeft denk ik relatief licht werk , wel trekhaak , maar tot heden alleen met een motor trailer erachter gereden , dus daar heeft ie ookniet echt zijn spierballen hoeven te gebruiken .
Eerst 21k heeft de auto in omgeving Hannover gereden.
http://myalbum.com/photo/1gS4CcvKLkLc/1k0.jpg

De oude olie , na cleaner en spoelen .
Er waren geen problemen en de automaat schakelde goed , dat wil ik zo houden natuurlijk , merk ik nu verschil , in het gewone overschakelen , ietsje zachter meen ik , waar ik wel een verschil in merk is het iets vlotter doorschakelen , vooral als ie wat trekkend (brug op )zijn werk moet doen .
Daar vond ik hem soms wat te lang wat hoger in toeren bleef hangen , terwijl het in mijn ogen niet nodig was , dat lijkt verbeterd , 120km mee gereden terug naar huis , de bak is niet gereset was niet nodig .
Gezien ik vrijwel 90% snelweg heb gereden zal de bak zich nog wel wat verdere aanpassen aan de verse olie .
Erg netjes geholpen , lekkker auto's gekletst , en met een goed gevoel weer naar huis .
Kunnen we voorlopig weer verder .
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 16:10  ·  #5320
Quote door olaf

Quote door hermanusb

Quote door olaf

Quote door Waltersan

Wat je maak economie betreft , je hebt misschien gelijk , maar ze maken ook een hoop troep , lastig is het juiste te verkrijgen , goed spul is er ook zeker .
Mijn broer bestelde nog wel is gereedschap uit china , waterpompen en weet ik wat meer , tja weggegooid geld na een jaar allemaal kapot , voor de hobby leuk , maar verder was dat niks , slechte kwaliteit ijzer etc etc .

Vandaag de olie uit de automaat van de v70 laten spoelen , door TPR powerflush , afspraak gemaakt om na het werk even langs te komen .
De olie die in deze automaat hoort is geelig van kleur , en natuurlijk was ie dat niet meer , zag het er dramatisch uit ,ik vond nog niet ,stonk wel wat de olie , en ik denk inderdaad dat 2ton er mee rijden echt te ver is , auto heeft 65k op teller , en ik rijdt weinig korte stukken en stadsverkeer , min afstand is al 10km om in het dorp te komen , de auto heeft denk ik relatief licht werk , wel trekhaak , maar tot heden alleen met een motor trailer erachter gereden , dus daar heeft ie ookniet echt zijn spierballen hoeven te gebruiken .
Eerst 21k heeft de auto in omgeving Hannover gereden.
http://myalbum.com/photo/1gS4CcvKLkLc/1k0.jpg

De oude olie , na cleaner en spoelen .
Er waren geen problemen en de automaat schakelde goed , dat wil ik zo houden natuurlijk , merk ik nu verschil , in het gewone overschakelen , ietsje zachter meen ik , waar ik wel een verschil in merk is het iets vlotter doorschakelen , vooral als ie wat trekkend (brug op )zijn werk moet doen .
Daar vond ik hem soms wat te lang wat hoger in toeren bleef hangen , terwijl het in mijn ogen niet nodig was , dat lijkt verbeterd , 120km mee gereden terug naar huis , de bak is niet gereset was niet nodig .
Gezien ik vrijwel 90% snelweg heb gereden zal de bak zich nog wel wat verdere aanpassen aan de verse olie .
Erg netjes geholpen , lekkker auto's gekletst , en met een goed gevoel weer naar huis .
Kunnen we voorlopig weer verder .
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 20.08.2016 - 22:10  ·  #5321
Olie laten verversen vandaag.De laatste oliewissel met 4 ton + , volgende wissel zou 510.000 moeten plaatsvinden. :thumb: .
Overigens op de brug zag ik een gescheurde ashoes ''wielzijde''.Had gisteren al het vermoeden tijdens het reinigen van mijn velgen..Voorste velg was vet aan binnenzijde.

binnenkort maar laten vervangen, beter voor de homokineet :D
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

??

· 
Posted: 21.08.2016 - 08:49  ·  #5322
Quote door hermanusb

....En ik denk dat de persoon die hem bedient meer van invloed is dan de dice zelf.

Zal deze maar even als niet gelezen beschouwen want dat was ik dus ! Dit was ook de eerste keer dat ik het met Vida niet voor elkaar kreeg en ik weet dit aan te lage accuklemspanning (bleek niet zo te zijn).

Overigens, gebruik Vida gemiddeld 4 a 5x per week om Volvo's mee uit te lezen, dus denk wel dat ik het programma ken. Degene die mij kennen weten dat ik de hele dag met Volvo's bezig ben....
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.08.2016 - 11:31  ·  #5323
Snapte de opmerking ook al niet helemaal. Als je een beetje met een pc overweg kunt, dan kun je ook met vida overweg. Als je minder ervaren bent zal het mogelijk langer duren voordat je iets gevonden hebt, maar dat is het dan ook.
64hansb
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 21.08.2016 - 13:18  ·  #5324
Wat ik heb gedaan deze week? Noodgedwongen een V50 2.0D gekocht.
Op de terugreis van uit zuid Frankrijk heeft de motor het van de XC begeven.
Gelukkig waren we goed verzekerd. Interpolis glashelder; een 10 met een griffel! Alles hebben ze super geregeld.
Afgelopen dinsdag is de XC bij Volvo Service Hardenberg afgeleverd en door hun grondig geïnspecteerd.
De derde cilinder is niet goed en er blijken nog meer mankementen aan de XC te zijn. :devil:
Uiteindelijk te veel om de XC te repareren. Ik heb de afgelopen jaren zo veel onkosten aan deze auto gehad dat het nu maar moet stoppen. Helaas!!!
Het enige wat ik nog heb is een set mooie Tellus velgen met nagenoeg nieuwe Continetal winterbanden. Dus als er nog liefhebbers zijn?? Mail mij maar.
Bijna twee jaar geleden gekocht van een "zogenaamde XC kenner"; deze man heeft mij ernstig bedonderd!!
Maar van een kale particulier kun je geen veren plukken.
Bij Volvo Service Hardenberg een V50 uit 2007 met (maar) 187000 km gekocht. Ik ga er van uit dat ik hier meer geluk mee ga hebben. Dat moet haast wel want deze mensen schrijven de woorden service en kwaliteit met alleen maar hoofdletters.
Komende week wordt de V50 verzien van een nieuwe distributieriem en wordt de auto onderworpen aan een grote en goede onderhoudsbeurt.
Neemt niet weg dat de V70XC een van de mooiste Volvo's blijft!!
Gr Hans.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.08.2016 - 17:21  ·  #5325
oww dat is minder zeg.
Heb je foto's van je nieuwe V50?

Selected quotes for multi-quoting:   0