Wat ik heb gedaan deze week? Noodgedwongen een V50 2.0D gekocht.
Op de terugreis van uit zuid Frankrijk heeft de motor het van de XC begeven.
Gelukkig waren we goed verzekerd. Interpolis glashelder; een 10 met een griffel! Alles hebben ze super geregeld.
Afgelopen dinsdag is de XC bij Volvo Service Hardenberg afgeleverd en door hun grondig geïnspecteerd.
De derde cilinder is niet goed en er blijken nog meer mankementen aan de XC te zijn.
Uiteindelijk te veel om de XC te repareren. Ik heb de afgelopen jaren zo veel onkosten aan deze auto gehad dat het nu maar moet stoppen. Helaas!!!
Het enige wat ik nog heb is een set mooie Tellus velgen met nagenoeg nieuwe Continetal winterbanden. Dus als er nog liefhebbers zijn?? Mail mij maar.
Bijna twee jaar geleden gekocht van een "zogenaamde XC kenner"; deze man heeft mij ernstig bedonderd!!
Maar van een kale particulier kun je geen veren plukken.
Bij Volvo Service Hardenberg een V50 uit 2007 met (maar) 187000 km gekocht. Ik ga er van uit dat ik hier meer geluk mee ga hebben. Dat moet haast wel want deze mensen schrijven de woorden service en kwaliteit met alleen maar hoofdletters.
Komende week wordt de V50 verzien van een nieuwe distributieriem en wordt de auto onderworpen aan een grote en goede onderhoudsbeurt.
Neemt niet weg dat de V70XC een van de mooiste Volvo's blijft!!
Gr Hans.