Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Schoonjr
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Allerlei dingetjes vanaf mei V70 Classic '98

· 
Posted: 06.09.2016 - 11:54  ·  #5386
Nah, toch eens voor het eerst posten:

Na aanschaf eind mei een lijst gemaakt van allerlei 'dingetjes'. Deze ben ik langzamerhand aan het afwerken:

Nieuwe gasveertjes voor het rek geïnstaleerd. Is een peen in de ass maar het is gelukt. Je kunt het beste een ringsleuteltje als hefboom gebruiken met (een horizontale stang van) het rek zelf als draaipunt. Hiermee de gasveer indrukken en dan rustig maar met veel kracht naar het bolletje op het rek dirigeren. Wel even een kartonnetje ertussen anders is je rek bekrast.

Via dit forum kwam ik erachter dat je de plakkerige aanslag op de knoppen het beste kunt verwijderen met Dasty (ontvetter, de gele) en een schuursponsje. Werkt perfect! Alle knopjes zijn weer fris.

De knoppen voor de binnenverlichting waren wrak. Bij Hunterparts in Gorredijk een andere console hiervoor gehaald. Knoppen werken nu zoals het hoort.
(Ik heb natuurlijk nog wel de issue dat mijn binnenverlichting blijft branden dus ik moet de sloten nog nakijken en een stukje plastic tussen de microswitch en wit plastic plakken.)

In de achterdeuren en in de D-stijlen heb ik speakers geplaatst. Wat een verbetering!! Rondom geluid en het laag is veel strakker. Misschien nog eens een subje onder de stoel, alleen al omdat de radio erop voorbereid is. :D

Reparatiesetje voor het achterkleppaneel geïnstalleerd. TOP!

Nu nog nieuwe gasveren voor de achterklep (de oude doen het nog wel maar niet van harte), rubber matten voor de winter, nieuw chromen uitlaatstukje en uitzoeken waarom het ASB lampje sporadisch aangaat (anyone?).
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.09.2016 - 12:26  ·  #5387
Quote door Schoonjr

...

Nieuwe gasveertjes voor het rek geïnstaleerd. Is een peen in de ass maar het is gelukt. Je kunt het beste een ringsleuteltje als hefboom gebruiken met (een horizontale stang van) het rek zelf als draaipunt. Hiermee de gasveer indrukken en dan rustig maar met veel kracht naar het bolletje op het rek dirigeren. Wel even een kartonnetje ertussen anders is je rek bekrast.
...

Spuit elf voor me, maar ik heb een klein spanbandje gebruikt om die gasveer ingedrukt te houden. Daardoor kon ik ze vrij makkelijk erop zetten.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.09.2016 - 19:50  ·  #5388
Zojuist een setje orginele Volvo Pegasus winterwielen 17" gekocht. Ziet er robuust uit. Ik geniet van het weer van de afgelopen weken, maar als ik de nieuwe set bekijk, hoop ik dat we dit jaar ook nog een laagje sneeuw krijgen. ^_^
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 06.09.2016 - 20:06  ·  #5389
Quote door Janmulder

Zojuist een setje orginele Volvo Pegasus winterwielen 17" gekocht. Ziet er robuust uit. Ik geniet van het weer van de afgelopen weken, maar als ik de nieuwe set bekijk, hoop ik dat we dit jaar ook nog een laagje sneeuw krijgen. ^_^

:wwp: :P
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 06.09.2016 - 20:07  ·  #5390
Had laatst een extra set 18 inch Mirzam velgen zonder schade gekocht.
Mijn huidige set Mirzam velgen zijn ontdaan van de zomerbandjes en deze zijn op mijn onbeschadigde set geplaatst.

Op mijn optische mindere set zijn zo goed als nieuwe Fulda winterbanden gelegd.

Dus nu als zomer en winter 18 inch Mirzam velgjes :D
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 07:28  ·  #5391
Quote door René

Quote door Janmulder

:wwp: :P

Iedereen weet toch hoe een setje Pegs er uitziet? Maar zonder dolle: het gaat om een gebruikte set, van onder een R die werkelijk gekoesterd was. Wel nog wat lichte schade die om bijwerken vraagt. Zit nog even te dubben hoe ik dat ga doen. Is zelf spuiten een beetje te doen? Met of zonder de banden op de velg. etc.
DenniS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 07:41  ·  #5392
Nog niet gedaan maar gebeurd aankomende vrijdag ; Injectoren Reiniging bij MMTS Denekamp.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 11:55  ·  #5393
Vandaag is de XC70 door de APK gekomen, zonder een enkel probleem of opmerking. Kreeg zelfs nog een compliment over de staat van de auto. Zelfs de roetmeting was uitstekend. Dat was iets waar ik em toch wel voor kneep omdat hij echt rookte als een ketter bij stevig accelereren.

Laatste 2 tanken heb ik er BP ultimate ingegooid, i.p.v. de Argos/Sakko/Tamoil diesel die ik normaal tank, een fles Forte diesel treatment en een fles turbo cleaner er in, en de EGR mixer pijp weer schoongemaakt. Laatste 2 dagen ook nog even regelmatig tegen de toerenbegrenzer aan gehangen et voila, geen mistgordijnen meer. Hij loopt nu ook weer een stuk rustiger.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 12:14  ·  #5394
Die is dus weer lekker schoongeblazen ;-)
Kreeg van bij het RDW keuringsstation in almelo ooit ook eens dat advies toen Audi die ik wou invoeren net boven het toegestane uitstoot zat.
Rij maar even een aantal km tegen de toerenbegrenzer aan, aantal km gedaan daarna wel goed gekeurd.. was gewoon té rustig mee gereden hahaha
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 14:26  ·  #5395
Quote door Mark

Die is dus weer lekker schoongeblazen ;-)
Kreeg van bij het RDW keuringsstation in almelo ooit ook eens dat advies toen Audi die ik wou invoeren net boven het toegestane uitstoot zat.
Rij maar even een aantal km tegen de toerenbegrenzer aan, aantal km gedaan daarna wel goed gekeurd.. was gewoon té rustig mee gereden hahaha

Automaat en veel woon-werk verkeer in de spits nodigen nou eenmaal niet uit tot lekker doortrappen, dus het is niet zo raar dat de boel smerig wordt. Plus dat ik denk dat de kapotte intercooler ook wel heeft bijgedragen aan het extra smerig worden (met dank aan de EGR die er bij mij nog gewoon in zit). Kijken hoe lang het duurt voordat er weer mistgordijnen uit komen.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 14:34  ·  #5396
Zo net even mijn Mirzam ehh Capella winterset staan poetsen.
Kunnen ze schoon de schuur in.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 21:22  ·  #5397
Dat is mooi Richard.
Wanneer kan ik ze halen ? :bandit:
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 21:39  ·  #5398
Dat zijn Capella's.

Dit is mirzam
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 22:22  ·  #5399
Die zijn ook goed. :bandit:
Cryonic90
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 08.09.2016 - 06:23  ·  #5400
Eigenlijk al niet meer vandaag, zelfs gisteren niet, maar afgelopen dinsdag mijn koplampen laten polijsten door Martijn.
Heeft hij erg mooi gedaan en ben heel erg tevreden over het resultaat! :)
Foto's zijn gemaakt half in het donker, ik zal binnenkort nadat ik hem gepoetst heb weer eens een paar goeie foto's maken ;)

Selected quotes for multi-quoting:   0