Gisteren carterontluchting van v70 2003 benzine schoongemaakt.
Auto heeft 240000km gelopen.
Inlaatspruitstuk gedemonteerd, carterontluchting verwijderd, gereinigd en de aansluitpunten aan het onderblok schoongemaakt, hier zat dikke zwarte drap in.
Nieuwe pakking op spruitstuk en nieuw rubber op de carterontluchtingsbox en het hele spul weer gemonteerd.
Kan het geheel weer wat vrijer ademen....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Die carterontluchting wil ik ook nog doen, maar bij een Turbo is het "wat" meer werk.......
@sjoerd, mooi gemaakt. Originele scherm op en neer systeem? Daar mag je graag een duidelijke howto over schrijven. Denk dat er meerdere zijn die dat ook zo willen hebben.
2 dagen mee bezig geweest heb jammer genoeg geen foto's genomen hoe ik hem heb gemaakt. Ik heb een dvd speler uit elkaar gehaald en de dvd lade gebruikt voor het systeem. Het één en ander aangepast anders was hij niet sterk genoeg. Op de dvd lade de Garmin geplaatst. En een omkeer schakelaar gekocht(naar boven is het + - en naar beneden - +) de voeding heb ik bij de versnellingspook vandaan(wij hebben handgeschakeld) daar waren draden over die mee gingen met het contact. Als er nog vragen zijn wil ik die uiteraard beantwoorden en wil als er vraag naar is ook wel weer uit elkaar halen om nog meer foto's te maken.
Wij kunnen na vandaag ook weer een jaartje verder met de V70 2.4 benzine. Ongeschonden (op een lampje na) door de APK gekomen. Ook een kleine beurt gehad. Een V70 uit 2001 die al twee jaar zonder gezeur door de APK komt. Ik vermoed Volvo kwaliteit...
Ik ga morgen maar eens even naar de deurmodule van de bestuurderskant kijken. Alleen het knopje van het bestuurdersraam werkt. Zelfs de elektrische deurvergrendeling doet het niet meer van de bestuurdersdeur.