Ik heb hem getrakteerd op een ritje vandaag van 440km. Hij was het beu gisteren van een vrije dag.
Dus lekker uitgelaten. Vanochtend zat ik om 03.00u op de weg, Cruisecontrol op 125 en lekker naar m'n werk! Was een superheerlijk ritje. Vanavond mocht hij met 140 terug, de energie moest er nog een beetje uit.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39901 Geregistreerd: 07 / 2009
Eerst naar 1200, en dan door naar 700. Overschakelen gaat nu veel soepeler, en ook wegrijden is makkelijker. Eerst moest ik opletten dat de motor op toeren bleef, nu is hij blijkbaar krachtiger en rijdt makkelijker weg.
Klopt wat je zegt.
Ik vraag me overigens wel af hoe dit kan bij een lopende motor.
Je zou verwachten dat de dynamo voor genoeg stroom zou zorgen....
De link van Herbert, daar zag ik een extra kastje in de draden. Het lijkt op een serie weerstand. Hierdoor is het verbruik keurig 55 watt in totaal, waarbij de lamp 35 w verbruikt, en de rest aan warmte wordt opgestookt in de weerstand. De boordcomputer meet hierdoor geen verschil met halogeen, en dus geen foutmelding. Vind het persoonlijk technisch niet een mooie oplossing, maar het werkt wel prima natuurlijk.
Haha, dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd met in het achterhoofd hoe Clarkson daar altijd alles mee oplost. Bij mij helaas niet het geval. Misschien moet ik met een bepaalde frequentie ertegenaan slaan.
Als Jeremy de werkplaatshandboeken van auto's nou schreef, dan werden er veel dingen kosteloos opgelost