Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 01.08.2013 - 13:42  ·  #91
Daar heb je wel een punt.
Bij 17 inch of kleiner slijten ze met deze bandenspanning wel gelijkmatiger af. ;-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.08.2013 - 19:38  ·  #92
Net dat het een bewuste activiteit was, maar toen ik vanmorgen de auto startte had ik na enige tijd het oranje "motor" ikoontje branden. Links in het display stond keurig " er zijn 0 meldingen ".
Zal waarschijnlijk met de achterste lamda sensor te maken hebben. Al meerdere keren opnieuw gestart, maar het lampje blijft aan.....
hyuned
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 01.08.2013 - 20:26  ·  #93
Ik kreeg ook geen melding in het display bij zowel de voorste als de achterste lambda maar na uitlezen werd het duidelijk. ff de accupool los en nog eens kijken denk ik

Quote door Waltersan

Net dat het een bewuste activiteit was, maar toen ik vanmorgen de auto startte had ik na enige tijd het oranje "motor" ikoontje branden. Links in het display stond keurig " er zijn 0 meldingen ".
Zal waarschijnlijk met de achterste lamda sensor te maken hebben. Al meerdere keren opnieuw gestart, maar het lampje blijft aan.....
...

Subject:

· 
Posted: 02.08.2013 - 21:35  ·  #94
Ondanks het vandaag eigenlijk veel te warm was heb ik noodgedwongen een probleempje aan de Volvo moeten oplossen. Mijn vader kwam ermee thuis van een boodschap en zegt dat de auto voor geen meter loopt! :'( Ik zeg wat doet ie dan? Ja hij bokt en stoot in lage toeren en starten ging ook niet echt zuiver. Ik ben dus direct naar de wagen gegaan en dit zelf beproefd. Ik dacht aan een vacuumslang. Ook hoorde ik al enige tijd een sisje tijdens vlot optrekken. Ik heb dus gekeken naar de slangen op de multinippel. Precies op het gasklephuis. Tot mijn verbazing inderdaad een gescheurd slangetje ontdekt. Ik heb het slangetje ietwat ingekort en teruggeplaatst. Voor nood even met een tirewrap maar het werkt. Een stukje gereden en vooralsnog geen rare dingen gemerkt. Ik hoop dat dit dus zo gaat blijven maar heb daar wel een goed gevoel over. ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 00:04  ·  #95
Ga er maar vanuit dat het nu wel goed zit.
Alleen even een nieuw slangklemmetje kopen. ;-)

P.S.: Ik zou de resterende vacuĆ¼m slangetjes ook nog nalopen.
...

Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 00:11  ·  #96
Ja moet ik ook inderdaad. Overigens die sis waarvan ik dacht dat het de turbo was is ook verdwenen. Even een weekje rijden nu. ;)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 01:23  ·  #97
Vanmorgen, o nee, gisteren morgen bij geenacker het eea gehaald; motorbeschermplaat, 'lederen' handremhoes (een nette!), vakje naast radio in goed kleur, en een pa-200. Niet te veel betaald bij boy, dus daar kan ik nog wel eens heen. Alleen is hij niet op zaterdag open en heeft geen pin.
...

Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 01:25  ·  #98
Mooi werk Walter! Nog even en ik ken die auto niet meer terug man! :love: :love:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 01:28  ·  #99
Leuke upgrade's en dat de prijs ok is houdt het ook nog eens leuk. :-)
...

Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 01:35  ·  #100
Zeker super! :love: :love:
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 11:59  ·  #101
Quote door Trissy1979

Ondanks het vandaag eigenlijk veel te warm was heb ik noodgedwongen een probleempje aan de Volvo moeten oplossen. Mijn vader kwam ermee thuis van een boodschap en zegt dat de auto voor geen meter loopt! :'( Ik zeg wat doet ie dan? Ja hij bokt en stoot in lage toeren en starten ging ook niet echt zuiver. Ik ben dus direct naar de wagen gegaan en dit zelf beproefd. Ik dacht aan een vacuumslang. Ook hoorde ik al enige tijd een sisje tijdens vlot optrekken. Ik heb dus gekeken naar de slangen op de multinippel. Precies op het gasklephuis. Tot mijn verbazing inderdaad een gescheurd slangetje ontdekt. Ik heb het slangetje ietwat ingekort en teruggeplaatst. Voor nood even met een tirewrap maar het werkt. Een stukje gereden en vooralsnog geen rare dingen gemerkt. Ik hoop dat dit dus zo gaat blijven maar heb daar wel een goed gevoel over. ;)

Das een groot ding om een klein slangetje :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hyuned
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 13:46  ·  #102
Maar wel lekker warm :D :D
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 13:52  ·  #103
Persoonlijk zou ik zeggen, alleen voor nood.
De meest tiewraps drogen uit en knappen vervolgens.
Er zijn natuurlijk ook goede versies, maar die vallen niet onder de kwaliteit "Huis, Tuin en Keukengebruik". ;-)
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 15:28  ·  #104
Yatour ingebouwd op de HU 601.
Easy, uurtje werk en klaar, inclusief de Bluetooth interface en microfoon voor de gsm.

Dit is echt plug and play en het uitnemen van het verwarmingspaneel en radio is verbazend eenvoudig bij de Volvo :D
...

Subject:

· 
Posted: 03.08.2013 - 18:44  ·  #105
Quote door jeroenbunte

Quote door Trissy1979

Das een groot ding om een klein slangetje :D

Whahahaha! Ja maar die grootte bedoelde ik nu ook weer niet Jeroen. ;) Echter het slangklemmetje zit er nu om en de auto loopt weer super. Volgende uitdaging kwam ik vandaag ook achter. De remblokken voor zijn op en remschijf rechtachter is krom. Nu net dus krap 200 euro uitgegeven voor een internetbestelling. Deze omvat sportschijven (geventileerd) voor achter met Jurid blokken. en Jurid blokken voor de voorzijde. Zullen dinsdag wel binnen zijn! Dan weer ff sparen want het geld gaat er harder uit dan het binnenkomt momenteel. ;)

Selected quotes for multi-quoting:   0