Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Dazzle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 08.01.2023 - 16:22  ·  #11131
Ja en dan de opmerking: “ is ie nu weer kapot?” 🤣🤣🤣
Ghetto Bassie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 08.01.2023 - 16:30  ·  #11132
Quote door Gummiebeer

En het geeft je veel meer voldoening als je het zelf doet!
Mijn buren kijken altijd vreemd als ik mijn Volvo zelf onderhoud en daar onder de auto lig. :P

Ik vind het zelf sleutelen ook erg leuk om te doen, voor zover mijn kennis reikt, doe ik het ook zelf. Het geeft je idd meer voldoening.
Mocht willen dat ik buren had die ook een beetje konden sleutelen. Mijn buurman heeft 3 ouwe gare hokken staan waarvan hij de planning heeft ze allemaal op te knappen (lees enorm veel geld weggooien gezien al het werk wat er in zit en ze in strakke staat ook geen stuiver waard zijn).
Had wel leuk geweest als ie wist hoe hij een boutje moet los en vast draaien, dan konden we samen nog eens wat sleutelen, maar helaas. 1 van zijn projecten is afgelopen week, na een aantal jaar er geen drol aan gedaan te hebben, van ellende naar de sloop gebracht, dus dan weet wel genoeg. :|
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.01.2023 - 18:08  ·  #11133
Isofix beugel aan de bestuurderszijde gemonteerd. Dan kan straks de maxi cosi ook mee :P
Paul1987
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.01.2023 - 18:15  ·  #11134
Quote door Gummiebeer

Quote door Paul1987

Dit weekend maar eens (voor het eerst) het reguliere onderhoud van de S60 zelf gedaan:

- Bougies
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Oliefilter
- Olie verversen

Super leuk om te doen, en YouTube is toch wel echt je beste vriend als het hier om gaat :).

En het geeft je veel meer voldoening als je het zelf doet!
Mijn buren kijken altijd vreemd als ik mijn Volvo zelf onderhoud en daar onder de auto lig. :P

Het geeft zeker veel voldoening! Haha en het wordt toch langzaamaan een beetje een "lost art", zelf wat aan je auto doen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 08.01.2023 - 19:28  ·  #11135
Quote door Eriksson

Dacht dat je vakantie had Poika hahaha. Lekker bezig hoor

Klopt Erik! Week helemaal niks gedaan en de tweede week heel mak aan begonnen de T5 op te knappen die ik een aantal maanden terug heb gekocht vd 2e eigenaar. De beste man had de classic ruim 18jr in bezit, waar vind je dit nog?! Kmstand 240k km.

Moest wel heel veel aan gebeuren, laatste jaren enkel het hoognodige aan de auto gedaan voor apk en hele kleine beurtjes. De bougies eruit krijgen was een uitdaging en het brandstoffilter was nog origineel!

Maar na een klein weekje sleutelen ben ik er bijna technisch gezien. Doeke monteert tzt een Grom erin met bellen en ik moet nog de carterventilatie, alle ashoezen en de knipperlicht hendel vernieuwen. De buitenkant is helaas een flink contrast met de binnenkant, die bijna ‘zgan’ te noemen is voor een classic. Blankelak laat los op de voorkop, bumpers zijn beschadigd en het dak, spoiler en spiegel kappen zijn helaas ooit in een andere kleur gespoten door de vorige eigenaar. De achterklep heeft lichte roest op de randjes en de rechter achter deur langs de stootstrip. Ik ga aan de buitenkant niks doen denk ik. Als ie technisch maar 100% is!

Maar na jaren geen Volvo meer te hebben gereden ben ik sinds vandaag officieel weer een Volvo rijder 😉 het werd ook weleens tijd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 08.01.2023 - 19:42  ·  #11136
Toen ik de S80 kocht zag ik het motormanagementlampje branden. Op enig moment ging het weer uit en na een paar weken maar eens de laptop aangesloten en uitgelezen. Vida gaf aan dat er een verkeerde waarde werd doorgegeven door een sensor en voordat ik die wilde vervangen heb ik eerst maar eens even de bougies vervangen want een verkeerde waarde komt ergens door. De bougies gingen er al heer erg lastig uit en dit was het resultaat:

Sinds het vervangen nooit meer een brandend lampje gehad ....... lachen als je dan hoort wat collegae uitgeven aan hun auto als er een storing is. Blij dat ik een (echte) Volvo rij.
V70Arnhem
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 08.01.2023 - 20:13  ·  #11137
Een band gewisseld 😩

Na het sporten kom ik bij de auto en staat de rechter voorband plat, spijkertje in de wang, dat wordt dus een nieuwe.

Inmiddels de thuiskomer naar achter geplaatst voor mijn rit naar Apeldoorn morgen, schijnt toch beter te zijn voor de automaat
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 09.01.2023 - 09:01  ·  #11138
Vijftig cent uit het raam ventilatierooster gevist toen ik het interieurfilter ging vervangen :'). Zat er blijkbaar al in toen ik de auto kocht een jaar geleden....
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 09.01.2023 - 09:51  ·  #11139
Sportieve uitstraling Poika deze duotone uitvoering ;-)
Van binnen is deze classic inderdaad nog zeer netjes, die alcantara stoelen zijn best bijzonderder. Ik had ze ook in de classic, in beige (vind zwart mooier). Zat heerlijk.
Zie m binnenkort wel een keer in het echt.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 09.01.2023 - 12:54  ·  #11140
Quote door Blade

De buitenkant is helaas een flink contrast met de binnenkant, die bijna ‘zgan’ te noemen is voor een classic. Blankelak laat los op de voorkop, bumpers zijn beschadigd en het dak, spoiler en spiegel kappen zijn helaas ooit in een andere kleur gespoten door de vorige eigenaar. De achterklep heeft lichte roest op de randjes en de rechter achter deur langs de stootstrip. Ik ga aan de buitenkant niks doen denk ik. Als ie technisch maar 100% is!

Maar na jaren geen Volvo meer te hebben gereden ben ik sinds vandaag officieel weer een Volvo rijder 😉 het werd ook weleens tijd.

Komt een heel mooi geluidje uit de uitlaat Poika! En van binnen ook heel erg mooi, mooier dan de mijne (al is dat niet moeilijk want je merkte terecht op dat die wel heel erg basic is 😅)
Maar wat een apart figuur heeft daar in gereden zeg. Spoiler en dak zilver spuiten, hoe kom je erbij. Afijn, daar merk je niks van als je erin zit en Diba ligt ook als een prins achterin. Want da's natuurlijk excuus #1 voor een stationcar: de hond moet mee 😊
emperorbone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 13.01.2023 - 17:50  ·  #11141
Na vorige zomer de achterveren van m'n V70 classic vervangen te hebben voor verzwaarde exemplaren vandaag ook maar de schokdempers achter vervangen voor twee stuks Bilstein B4. Prima te doen met deze handleiding, het lastigste was nog het geduld opbrengen om de WD40 elke keer in de draad van de bouten te laten trekken, een afgebroken bout was wel het laatste waar ik op zat te wachten. De originele Sachs dempers leken na 240 dkm nog niet ontzettend versleten maar dit rijdt toch aanmerkelijk beter. Binnenkort maar eens inlezen in het vervangen van de schokdempers aan de voorkant..
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.01.2023 - 22:03  ·  #11142
Verschil is zeker goed te merken.
Wellicht is het handiger de volgende keer IMAL o.g. kruipolie te gebruiken i.p.v. WD40, wat juist geen kruipolie is.
Zo en nu weer genieten geblazen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.01.2023 - 23:42  ·  #11143
WD40 doet een hele hoop, een hele hoop net niet ;)
IMAL is idd beter als kruipolie
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 14.01.2023 - 01:00  ·  #11144
IMAL = Ik Maak Alles Los !
Is idd geweldig goed maar ook hiermee vooral veeeel geduld en telkens opnieuw proberen en inspuiten is mijn ervaring. Na circa 3 weken werkelijk alles weer los en gangbaar 😊
emperorbone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 14.01.2023 - 07:59  ·  #11145
Ah dank voor de tips, probeer ik die de volgende keer. :)

Selected quotes for multi-quoting:   0