Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Thor
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 14.01.2023 - 21:55  ·  #11146
Quote door emperorbone

Na vorige zomer de achterveren van m'n V70 classic vervangen te hebben voor verzwaarde exemplaren vandaag ook maar de schokdempers achter vervangen voor twee stuks Bilstein B4. Prima te doen met deze handleiding, het lastigste was nog het geduld opbrengen om de WD40 elke keer in de draad van de bouten te laten trekken, een afgebroken bout was wel het laatste waar ik op zat te wachten. De originele Sachs dempers leken na 240 dkm nog niet ontzettend versleten maar dit rijdt toch aanmerkelijk beter. Binnenkort maar eens inlezen in het vervangen van de schokdempers aan de voorkant..

Probeer volgende keer in combinatie met Imal de moer warm/heet te maken met b.v. een brandertje .
Zo heb ik mijn schokbreker bouten ook los kunnen krijgen, die zaten ook muurvast.
Na wat Imal en opwarmen met zo'n klein keukenbrandertje ( wat ze voor crème brullée gebruiken) ging hij eindelijk los.
Dazzle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 14:02  ·  #11147
Vandaag met Wouwer de Ferrita uitlaat iets hoger gehangen mbv de tip van Blade. Ziet r nu echt wat beter uit. Denk toch om iets groter eindstuk te nemen. Is nu 90mm en wil naar 100. Tevens n nieuwe bobine erin gezet. Met flinke korting gekocht bij Autodoc. Fijne gedachte dat die ook weer fris is….,
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 14:24  ·  #11148
Vandaag even de rubbers van de deuren ingevet. Deze week de auto gewassen en de nacht die volgde werd het zo koud dat alles stijd vastgevroren zat ........ even de siliconenspray erover en laat nu de vorst maar weer komen.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 14:56  ·  #11149
Quote door Dazzle

Vandaag met Wouwer de Ferrita uitlaat iets hoger gehangen mbv de tip van Blade. Ziet r nu echt wat beter uit. Denk toch om iets groter eindstuk te nemen. Is nu 90mm en wil naar 100. Tevens n nieuwe bobine erin gezet. Met flinke korting gekocht bij Autodoc. Fijne gedachte dat die ook weer fris is….,

Dit is een 100mm eindstuk onder mijn oude 2007 T5.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 14:59  ·  #11150
Achterkant compleet:
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 15:48  ·  #11151
Niet aan de auto, maar aan een setje xenon koplampen..
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 16:08  ·  #11152
Zon nagelnieuw lampen set blijft een lust voor het oog.

@emiel, zie jij verschil in licht opbrengst tussen zo’n abl xenon en de spiegel xenon zoals je hier boven laat zien ?

Even uitgaan dat in beide gevallen ze door jouw helemaal zijn aangepakt .
Dazzle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 16:31  ·  #11153
Quote door PvL

Achterkant compleet:

Thx…, groter maar blijft redelijk subtiel nog. Vd week maar ns kijken bij ET…
1-wiel
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 16:36  ·  #11154
Reflector/spiegel xenon heeft wat meer stroomlicht tov de lens koplampen..
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 17:56  ·  #11155
De deurrubbers ingespoten met siliconenspray, kreeg ze vanmorgen maar moeilijk open. Volgende week naar Oostenrijk waar het momenteel goed koud is. Hopelijk valt er nog een bak sneeuw.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 20:50  ·  #11156
Quote door joriz

De deurrubbers ingespoten met siliconenspray, kreeg ze vanmorgen maar moeilijk open. Volgende week naar Oostenrijk waar het momenteel goed koud is. Hopelijk valt er nog een bak sneeuw.

Kreeg vanmorgen met de bevroren sneeuw toch wel door dat ik niet zomaar op “ unlock” moet drukken.

Door die sneeuw wilden mijn spiegels niet openklappen. Vermoedelijk vind het motortje dat geen fijne gebeurtenis, geblokkeerd te worden 😬😬

Vet oid zal daar weinig helpen ben ik bang .
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 21.01.2023 - 21:01  ·  #11157
Quote door MTE

Kreeg vanmorgen met de bevroren sneeuw toch wel door dat ik niet zomaar op “ unlock” moet drukken.

Door die sneeuw wilden mijn spiegels niet openklappen. Vermoedelijk vind het motortje dat geen fijne gebeurtenis, geblokkeerd te worden 😬😬

Dit inklappen van de spiegels bij afsluiten heb ik een tijdje geleden al uitgeschakeld.
Het is even een gewenning omdat je ook de spiegels niet meer 'hoort' inklappen :P
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 22.01.2023 - 12:57  ·  #11158
Quote door MTE

Quote door joriz

Niks kapot gegaan toch Michiel? Die discussie was er ook op het "andere" forum -ben ik ook actief- en het advies was daar inspuiten met siliconen spray of WD-40. Die laatste is ook vocht verdrijvend meen ik?
Ik ga ze vandaag ff inspuiten met siliconenspray of wd-40, ik ga ook op skivakantie straks :-) - Ook al heb ik het inklappen al lang geleden uitgezet in het menu, het kan ook handmatig en een foutje is zo gemaakt.
1-wiel
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2023 - 15:34  ·  #11159
En de koplampen klaar gemaakt voor montage…
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2023 - 20:00  ·  #11160
Quote door flevodirk

Quote door MTE

Quote door joriz

Niks kapot gegaan toch Michiel? Die discussie was er ook op het "andere" forum -ben ik ook actief- en het advies was daar inspuiten met siliconen spray of WD-40. Die laatste is ook vocht verdrijvend meen ik?
Ik ga ze vandaag ff inspuiten met siliconenspray of wd-40, ik ga ook op skivakantie straks :-) - Ook al heb ik het inklappen al lang geleden uitgezet in het menu, het kan ook handmatig en een foutje is zo gemaakt.

Alles werkt zoals het hoort. Waar spuit jij precies dat spul in ? Trekt wd40 geen vocht aan ? Ik heb van dat droogsmeer spray waarmee ik de klikklak uit mijn stoel heb gekregen .

Misschien mijn cfe config eens aanpassen. De spiegels morgen wel inklappen , woon in de stad, maar misschien meter winter ff manual doen.

Sowieso ff cfe checken op dat vlak.

Met 3xgeel op de AB ( als ontsloten) gaat de Standkachel aan. Echter heb ik ook iets staan met schuifdak . Die gaat dan dus soms even open en weer dicht.

Das heel fijn met een dak vol sneeuw 😄🙄

Toch eens uitvogelen wat een originele AB voor de standkachel gaat kosten. ( sleutelhanger, module (?) en software )

Selected quotes for multi-quoting:   0