Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 31.01.2023 - 13:49  ·  #11176
Quote door Dazzle

Nice…… hoe rijdt t ?

Om een simpel en uitgebreid antwoord te geven:
Anders, steviger, lichte onbalans, maar het bevalt me wel.
Uitgebreider:
De voorkant is stevig, dat voel je meteen. Drempels en oneffenheden zijn wat minder soepel en vloeiend, de algehele rit wordt iets minder comfortabel. Klinkerwegen zijn daarentegen nog steeds even comfy, daar voel ik weinig verschil in.
De achterkant is nog steeds even vloeiend/golvend/zwevend als voorheen, maar gewoon lager. Je voelt hierdoor wel enige onbalans aangezien de voorkant wel behoorlijk strak is geworden. Mij persoonlijk bevalt dit heel erg. Liever voor strak, met achter het standaard veergedrag dan voor én achter strak. Uiteraard is de standaard situatie beter, maar kijkende naar het esthetische plaatje is dit het 100% waard.

Uiteindelijk is dit een heel betoog geworden, hoop dat je/anderen er iets aan hebben!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.01.2023 - 17:54  ·  #11177
En esthetisch is het absoluut verantwoord.👍🏻
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 31.01.2023 - 20:43  ·  #11178
Ik niet, maar Autobedrijf Victor Rensen wel..
Onze S60 apk laten keuren. Een paar afkeur punten die meteen zijn hersteld. Uitlaat lek bij middendemper (gelast) en handremschoenen vervangen omdat er geen remdruk meer was en de handrem eigelijk niet meer goed werkte). En een paar lampjes vervangen.

Verder meteen de Remvloeistof laten verversen en stuurbekrachtiging olie bij laten vullen. Het reservoir is even schoongemaakt om daarna te kijken of het aan vervanging toe is.

Ik.ben tevreden en goed geholpen daar.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 31.01.2023 - 21:46  ·  #11179
De gereviseerde koplampen zijn geplaatst door de eigenaar…
Hij heeft ervoor gekozen om de usa fittingen met knipperlichtlampjes te plaatsen…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dazzle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2023 - 22:01  ·  #11180
Quote door V70train

Quote door Dazzle

Nice…… hoe rijdt t ?

Om een simpel en uitgebreid antwoord te geven:
Anders, steviger, lichte onbalans, maar het bevalt me wel.
Uitgebreider:
De voorkant is stevig, dat voel je meteen. Drempels en oneffenheden zijn wat minder soepel en vloeiend, de algehele rit wordt iets minder comfortabel. Klinkerwegen zijn daarentegen nog steeds even comfy, daar voel ik weinig verschil in.
De achterkant is nog steeds even vloeiend/golvend/zwevend als voorheen, maar gewoon lager. Je voelt hierdoor wel enige onbalans aangezien de voorkant wel behoorlijk strak is geworden. Mij persoonlijk bevalt dit heel erg. Liever voor strak, met achter het standaard veergedrag dan voor én achter strak. Uiteraard is de standaard situatie beter, maar kijkende naar het esthetische plaatje is dit het 100% waard.

Uiteindelijk is dit een heel betoog geworden, hoop dat je/anderen er iets aan hebben!

Thx. Heb zelf voor maar ook achter n veerpootbrug. Dat geeft ook betere stabiliteit. Het wokkelt minder wanneer je bijv over drempels gaat
Dazzle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2023 - 22:05  ·  #11181
Vandaag t grotere eindstuk van Ferrita binnengehad. Is nu 102 Ipv 90. Oogt stuk beter… foto voor en na…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.01.2023 - 23:14  ·  #11182
Dat ziet er goed uit !
Heb je toevallig een artikelnummer ?
Dazzle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2023 - 06:49  ·  #11183
Gekocht bij BSR Tuning, artikel 210034422. European Tuning kon deze niet leveren, wel n ander type met deze diameter maar die vond ik minder.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.02.2023 - 09:31  ·  #11184
Niet persé iets aan de auto gedaan, maar vandaag uit pure armoe de V40 maar aangeboden bij een aantal verkoop service bedrijven. ANWB en Fairkocht. Er komt gewoon helemaal niemand op de V40 af. Nul berichten, afgezien van enkele hele korte ‘wat ies lagste prijs?’ berichtjes. Het is echt dramatisch gesteld, dankzij die verkeerd overheid van ons…
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 02.02.2023 - 11:48  ·  #11185
Quote door Doeke Dobma

Niet persé iets aan de auto gedaan, maar vandaag uit pure armoe de V40 maar aangeboden bij een aantal verkoop service bedrijven. ANWB en Fairkocht. Er komt gewoon helemaal niemand op de V40 af. Nul berichten, afgezien van enkele hele korte ‘wat ies lagste prijs?’ berichtjes. Het is echt dramatisch gesteld, dankzij die verkeerd overheid van ons…

verkeerd, want het is echt een hele mooie auto! Ik heb m'n v70 destijds via ikwilvanmijnautoaf verkocht en kreeg er eigenlijk een verrassend nette prijs voor, ongeveer wat ik er voor in gedachten had. ANWB gaf me een schandalig laag bod toen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.02.2023 - 12:04  ·  #11186
Denk dat het een slechte tijd is om een diesel te verkopen. En dan al helemaal eentje die eigenlijk niet te vergelijken is met 80% van het aanbod van het desbetreffende model, ex-leaseknallers met spaardieseltjes die karig in de opties zitten.
Hopen iig dat je een goed bod krijgt!
ShahV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.02.2023 - 09:23  ·  #11187
Alweer ruim 10K kilometers erop zitten en dus de Motorolie (Valvoline) + olieFilter vervangen.
Gelijk ook luchtfilter vervangen, vond het wat smoezelig en de luchtfilter bak en de MAF sensor goed schoongemaakt.

En natuurlijk gelijk ook weer de automaat bakolie ververst. (Zie vorige oliewissel)
Wederom 'Old-Skool' methode; olie eruit laten lopen en aanvullen met verse olie.
Stukje gereden, weer beetje afgetapt, zag er helemaal prima uit !

Alles draait, gromt weer gladjes. Fijn weekend !!!
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 03.02.2023 - 15:10  ·  #11188
Van de week de turboslang laten vervangen, er zat een gat in.

Het begon allemaal met het branden van het motor service lampje, kort daarna een melding in het display (motor service vereist) en gas geven boven de 60-70 km werd vertaald in een versnelling van 1 km per uur. Wel leuk dat ACC wel bleef werken, zij het heel traag.

Naar de garage geweest, ze hebben een reset gedaan en ik heb een afspraak gemaakt voor herstel. Eerste gedachte van de monteur was een EGR probleem en dat zou wel eens een hele dure reparatie kunnen worden. Uiteindelijk bleek het dus een lekke turboslang te zijn, dat scheelde weer €1500.

voor zover geen problemen meer
B-lennium
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.02.2023 - 17:02  ·  #11189
Zo juist de 4 bobines vervangen van de 2.0T (Ford Ecoboost) motor in het vooronder van mijn V70. Na 245k km geen overbodige luxe. De motor trekt weer heerlijk soepel. Het 'hikje' bij volgas is weg.

(4* bosch €136,- via mister-auto. 15min werk)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 03.02.2023 - 17:14  ·  #11190
Quote door B-lennium

Zo juist de 4 bobines vervangen van de 2.0T (Ford Ecoboost) motor in het vooronder van mijn V70. Na 245k km geen overbodige luxe. De motor trekt weer heerlijk soepel. Het 'hikje' bij volgas is weg.

(4* bosch €136,- via mister-auto. 15min werk)

Is dat de 2.0T uit de V70 van 2010 - 2014 ?

Selected quotes for multi-quoting:   0