Tussen de buien door de auto gewassen, gekleid en voorzien van een laagje wax. Het was hard nodig en alhoewel de auto genoeg gebruikssporen heeft ziet het er van een afstand toch weer okee uit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Brandstoffilter vervangen van mijn V70 classic. Zat er n 40k op. Klusje van niks eigenlijk….. lastigste was nog de bout er terug op krijgen en intussen de klem vasthouden. Geen brug dus met assteuntjes voor op the street…. Hey buurman, is ie nou weer kapot?
ik heb dus mn startmotor 2 keer vervangen. 1 keer voor een andere die het niet deed en toen weer de oude terug er in. Ik kan het nu binnen 10 minuten haha
ik heb dus mn startmotor 2 keer vervangen. 1 keer voor een andere die het niet deed en toen weer de oude terug er in. Ik kan het nu binnen 10 minuten haha
Toch iets te snel gehandeld. Vandaag gaf ik wat (best een dot) gas en ineens een boel gepruttel en inhouden. Ff gas los gelaten en rustig naar huis gereden, dat ging maar thuis sloeg hij vanzelf af. Ik denk ik heb vast iets niet goed vastgezet. En inderdaad, de turbopijp onder het gasklephuis lag er af, ik heb de trekband niet strak genoeg gezet gisteren. Dus vastgezet, nu echt goed vast. Starten, maar hij viel steeds weer uit. Ff aan de VIDA gehangen en daar natuurlijk een lijst meldingen, oa valse lucht en de lambda sensor. Die storingen kwamen op het moment van het losschieten van de pijp. Dus gewist, en toen weer starten en opnieuw uitlezen. Meldingen weg en hij loopt weer normaal. Het lijkt wel of de lambda sensor van de wijs was geraakt door het losschieten van de pijp en dat ie daarom niet meer stationair liep. Kan dat?
Stadslicht en bougies vervangen. Gewoon een setje van 10 (met canbus) op ali besteld. Kan ik meteen rondom de auto nog wat lampjes vervangen met dezelfde fitting (maar dat komt later). Ik meen dat de kenteken en deurverlichting dezelfde lampjes hebben, dus to be continued.
Verschil in rijden met de nieuwe bougies is aanwezig, daar verbaasde ik me wel over. Er kwamen originele bougies uit en ze waren vervangen voor iridium exemplaren.
Uit laten lijnen. Ik had nog geen tijd gehad om de boel opnieuw te laten uitlijnen na het vervangen van het complete onderstel voor.
Gelukkig had ik de boel al aardig goed gemonteerd! Alles zat netjes binnen specificaties en tussen links en rechts zat nauwelijks verschil (camber/caster)! Alleen de sporing moest iets afgesteld worden, maar dat wist ik al (stuur stond ook scheef). Achter stond ook alles nog netjes binnen specificaties.
Koplampje vervangen want vannacht kreeg ik de melding dat mijn dimlicht rechtsvoor kapot was.
Zag er eerst nogal tegenop want meestal is het een naar klusje met kramp in de vingers maar bij de xc60 is het zo simpel dat ik de andere kant gelijk gedaan heb.
Koplampje vervangen want vannacht kreeg ik de melding dat mijn dimlicht rechtsvoor kapot was.
Zag er eerst nogal tegenop want meestal is het een naar klusje met kramp in de vingers maar bij de xc60 is het zo simpel dat ik de andere kant gelijk gedaan heb.
Bij de C30 van mijn vrouw was aan de passagierszijde aan de voorzijde het oranje contour lampje stuk. Vervanging hiervan koste maximaal 1 minuut .
Een peulenschil om bij de nieuwere Volvo ‘s een lampje te vervangen. Bij de ex-V70N was dit een crime.