Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

djoey
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan? deel 2

· 
Posted: 15.05.2023 - 22:23  ·  #11326
Zaterdag de handremschoenen vervangen + kofferbak micro schokdempers :P
Helaas er achter gekomen dat er flinke spelling op de aandrijfas zit, dus die maar besteld :)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.05.2023 - 12:34  ·  #11327
Voor de APK weggebracht. Net een belletje van de garage, 1 stuurkogel heeft een klein beetje speling zeggen ze. Verbaast mij wel want ik merk echt niks met het rijden en ik heb het ook niet gezien/gevoeld met het vervangen van de complete voorwielophanging (op de stuurkogels na dus :P). Wel zuur is dat ik de auto 2 maanden geleden heb laten uitlijnen (en daar ook geen opmerkingen heb gehad)
Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 16.05.2023 - 12:45  ·  #11328
Klein beetje mag.. (max 1 mm volgens mij )
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 16.05.2023 - 12:48  ·  #11329
Niet vandaag maar afgelopen zaterdag: de glijblokjes vervangen in het raammechanisme aan de bestuurderskant. Omdat het raam al scheef gezakt was, was het geen preventieve reparatie meer en iets meer werk. Direct allebei de blokjes vervangen aan deze kant. Binnenkort het rechter voorportier dan maar wel preventief doen, heb daar ook de blokjes al voor in huis...

S80 Kinetic

Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 18.05.2023 - 16:56  ·  #11330
Had al lange tijd last van een piepend geluid veroorzaakt door de ruitenwissers die over een steenslagkrater in mijn voorruit bewogen.
Werd er tureluurs van. Wat een irritant geluid.
Tijdje terug even een autoruit reparatie setje besteld bij ome Alie: https://s.click.aliexpress.com/e/_DnkjPF7
Had er om eerlijk te zijn geen grote verwachtingen van. Vandaag lekker weer dus het product geprobeerd.
Werkt perfect! Beetje van het middeltje over de krater laten druppelen, dan doorzichtig stukje plastic erop en het middeltje een beetje naar de krater bewegen.
Ongeveer half uurtje in het UV/zonlicht laten drogen en daarna met meegeleverd vlijmscherp mesje het overtollig eraf schrapen. Resultaat, je ziet bijna niets meer van de steenslagkrater en het oppervlak is perfect glad zodat de ruitenwissers er niet meer over heen schrapen.
Probleem opgelost! Ik ben blij.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 18.05.2023 - 17:05  ·  #11331
De remklauwen voor zwart gecoat..
en de ruit/dakstrips schoongemaakt die ik al jaren had liggen om te monteren als de dakrails eraf zouden gaan.. blijf nog steeds in dubio of ik de dakrails nog ga verwijderen…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dazzle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.05.2023 - 17:19  ·  #11332
Twee voorste Draagarmen vervangen na gedoe met remmen waarbij de wagen beetje naar rechts trok en stuur wat naar links draaide. Wat YouTube filmpjes bekeken over hoe en wat. Klusje van 2 uurtjes uiteindelijk en Remt weer kaarsrecht nu. Blij mee
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 18.05.2023 - 22:02  ·  #11333
Ik heb vandaag tussen de bedrijven door een begin gemaakt aan het vervangen van de carterventilatie en de preventieve oliedruk herstel reparatie bij de S60.
Zodoende eerst de olie afgetapt en vers vloeibaar nepgoud van de AC-Tion erin gegooid. Toen een kwartier laten draaien met een motorflush middel en daarna weer de olie afgetapt.
Vervolgens alles rondom en inclusief het inlaatspruitstuk verwijderd.
Het bleek geen overbodige luxe om de carterventilatie te vervangen.... de gaten in het onderblok zaten half vol met vieze sludge.
Morgen het carter maar eens verwijderen en de o-ringen vervangen. Daarna kunnen we weer opbouwen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.05.2023 - 22:13  ·  #11334
Goed het kanaal doorprikken richting de carterpan, die zal ook wel goed dicht zitten
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 19.05.2023 - 23:00  ·  #11335
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar de vervuiling daarin viel me erg mee eerlijk gezegd. Dat geldt helaas niet voor de carterpan. Wat een rommel zit daar in! Ook de oliezeef van de olieaanzuigbuis zat helemaal vol met zwarte korrels......
Schoonmaken kost altijd meer tijd dan je denkt, dus ik heb minder gedaan dan ik vooraf had gehoopt.
Vandaag uiteindelijk de voorste motorsteun vervangen. Kon je goed bij nu alles weg is boven. Verder het carter verwijderd en schoongemaakt en de nieuwe carterventilatiepot gemonteerd.
De o-ringen leken zowaar wel nieuw te zijn. Of iemand die ooit vervangen heeft.....???
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 24.05.2023 - 20:39  ·  #11336
Vandaag achterremmen vervangen (de eerste set sinds aankoop 10 jaar geleden), was nodig na te hebben gereden met de handrem er op. Remschijven waren roodheet geworden en trilden sindsdien. Dus schijven, blokken en handremschoenen. Aansluitend uit laten lijnen. Geen oorzakelijk verband, maar was sinds er vorige jaar de veerpoten deels (toplagers)vervangen waren een beetje zoekerig en het stuur stond net niet recht.
Martinus83
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 25.05.2023 - 09:13  ·  #11337
Quote door Volvo_V70

Dat heb ik inderdaad gedaan, maar de vervuiling daarin viel me erg mee eerlijk gezegd. Dat geldt helaas niet voor de carterpan. Wat een rommel zit daar in! Ook de oliezeef van de olieaanzuigbuis zat helemaal vol met zwarte korrels......
Schoonmaken kost altijd meer tijd dan je denkt, dus ik heb minder gedaan dan ik vooraf had gehoopt.
Vandaag uiteindelijk de voorste motorsteun vervangen. Kon je goed bij nu alles weg is boven. Verder het carter verwijderd en schoongemaakt en de nieuwe carterventilatiepot gemonteerd.
De o-ringen leken zowaar wel nieuw te zijn. Of iemand die ooit vervangen heeft.....???

Netjes, mooi project. Ik heb de PCV ook klaar liggen maar was eigelijk niet van plan de hele carterpan mee te pakken. Dit is (natuurlijk?) wel aan te raden? En dan bedoel ik ivm de vervuiling, niet ivm de o-ringen.

Doe je dit allemaal thuis op de grond of toch maar met brug?
Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 26.05.2023 - 16:51  ·  #11338
Niet vandaag maar gisteren. Gasklephuis nummer 3 ingebouwd (k#tdingen)
De orginele ging 3 ton mee, nummer 2 heeft het 1 maand uitgehouden en nu dus nummer 3. Deze keer een gereviseerde van Volvo zelf en hopen dat deze het langer volhoud!
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 27.05.2023 - 19:47  ·  #11339
De van de week aangeschafte interieurfilter omgewisseld,wat een mega vervuild filter kwam eruit ..geen wonder dat de airco naar natte hond rook.
De Forté Air Conditioner Treatment erop losgelaten...auto ruikt weer heerlijk.
Dat het filter er zo uit zag is voor mij een teken om ook bougies,luchtfilter,brandstoffilter te vervangen eerdaags.
Olie+filter is al gedaan.

Ik had gehoopt dat het interieur filter onder het dashboard kastje zou zitten...niet dus,uiteraard links onderin weggestopt,je moet onder andere een slangemens zijn om daar te sleutelen.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 28.05.2023 - 08:47  ·  #11340
Dat je er moeilijk bij kunt is DE reden waarom zo'n ding vaak overgeslagen wordt.
En dat terwijl je de lucht inademt welke door deze filter komt.
Iets met stof, smeer en paddenstoelen en zo :sick:
Vieze dingen en inderdaad dus beter elk jaar vervangen :Thumbsup:

Selected quotes for multi-quoting:   0