Laatste paar maanden ging de bestuurdersportier niet helemaal lekker van het slot/ontgrendeling af, palletje in deur kwam niet helemaal omhoog.
Bij het uitlezen de codes:
CEM-B110877 - Motor centrale vergrendeling bestuurdersportier - Mechanische storingen - Opgedragen positie niet bereikbaar - Status: Storingscode is niet actief
CEM-U019800 - Verloren communicatie met telematische regelmodule - Status: Storingscode is niet actief
DDM-B10ED15 - Motor dubbele vergrendeling bestuurdersportier - Algemene elektronische storingen - Kortsluiting naar accu of open - Status: Storingscode is niet actief
Alles gereset en een paar dagen later weer gedonder.
Dealer adviseert om deurslot te vervangen. Valt me wel tegen, zo snel en met zo weinig (nog lang geen 100K) op de teller.
Origineel deurslot voor deze versie kost €260,- Bij diverse websites (OEM) variërend van €95.- tot 170,- .
Lang geleden een YT filmpje van Volvosweden gezien dat hij alleen de motortjes in de slotkast vervangt.
Motortjes besteld voor 18.- euro, zijn ook aanzienlijk goedkoper te verkrijgen, deze zijn OEM, made in de UK, en met een snellere levering.
Vandaag ermee aan de slag gegaan. Het is nogal wat priegelwerk. Echt een hoop bedrading/connectors/elektronica achter de panelen. Een klus die je het beste met zijn 2-en kunt doen. In een goeie 2 uurtjes tijd geklaard. Alles werkt weer zoals het hoort.
Oude motortjes ( op foto ) uit nieuwsgierigheid open gemaakt. Duidelijk te zien was dat de koolborsteltjes echt goed versleten zijn.