Nou, het was eigenlijk gisteren maar vooruit. PCV laten vervangen, ook het gasklephuis (door een exemplaar dat ik met een Sacer omgebouwd had), carterpakkingen allemaal vervangen. En bij de garagist dit tegengekomen (een '67 Laplander)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
En bij de garagist dit tegengekomen (een '67 Laplander)
Volgens mij is de benaming ook C30 o.i.d.
Bij mij hier in t dorp rijdt er al een aantal jaren 1 rond. Vraag me af waarom je met zoiets dagelijks wil rijden. Dit zijn super korte wagentjes met een korte wielbasis die je niet rijdt voor het comfort. Als je frequent het terrein in moet kan ik het begrijpen, maar beslist niet voor het dagelijks gebruik op de openbare weg.
Nee inderdaad, die eigenaar schijnt er regelmatig mee 'in het veld' te rijden, wat dat ook moge betekenen precies. Zal wel iets van off-road lol zijn. Maar nee, dit rijd je niet voor de lol op de openbare weg
Vandaag een nieuwe startaccu gemonteerd. Laatste tijd vrij snel melding van lage accuspanning en de dynamo bleef maar laden zelf als ik een nacht de 220 volt lader gebruikte. Inmiddels loopt chargestatus weer op zoals het hoort en stopt de dynamo met laden als de accu op voldoende laadstatus is.
Gek genoeg was deze origineel Volvo accu (volgens het kenmerk) maar 3 jaar oud. Dat start - stoppen kost wat accu’s.