Eergisteren een paar milieustickers op de voorruit van de S70 geplakt, zodat mijn grote jongen voor het eerst alleen (nou ja, alleen, wel samen met z'n vriendin) met de auto op een buitenlandse stedentrip kan. Gelukkig mag je op kenteken de Belgische milieuzones in en gaan ze niet zo ver dat er ook tolvignetten nodig zijn, de Duitsers noemen dit "Aufkleberpest". Had wel iets lager gekund, maar ik wilde de Volvo- en airbaglogo's op de voorruit zichtbaar laten, autonerd die ik ben.
Afijn, vandaag zijn ze in Keulen, morgen gaan ze door naar Luxemburg, daarna Brussel en nog een stukje Frankrijk, overnachtend in Airbnb's. Voor een stel 18-jarigen zijn ze akelig goed georganiseerd en hij heeft samen met mij een hoop werk in de auto gestopt, hopelijk neemt hij ook mijn advies ter harte dat met een onderstel en een koppakking van bijna 300.000 km en ruim 24 jaar oud, het niet een heel goed idee is om op de Autobahn de topsnelheid uit te proberen. (sowieso vind ik dat een enge gedachte met iemand die nog geen jaar zijn rijbewijs heeft
)