Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

LarsS60
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 14.08.2023 - 20:31  ·  #11431
Hoera... Hiervoor zouden ze jou de Nobelprijs moeten geven ;-)

Kan jij een foto posten van de schraper kunnen plaatsen, ik heb dat namelijk ook ooit geprobeerd maar zonder succes

Quote door MaartenS

De zachte laag op de deurgrepen was aan het afpellen en plakkerig geworden.
Gelukkig zat eronder een bijna identieke, maar harde, kunststof. Na het wegkrabben van de zachte laag met een plastic schraper, hard wrijven met een natte doek en behandelen met zwarte turtle wax ziet (en voelt) het er terug goed uit!

Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 15:52  ·  #11432
Gister ochtend door de wasstraat en s,middags na goed drogen in de collanite gezet....het effect niet zo goed te zien op de foto maar ik ben er tevreden mee,zeker voor herhaling varbaar.
Vanmorgen ff het interieur te grazen genomen met auto shampoo van autoglym...alles weer als nieuw.

PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 16:20  ·  #11433
Wat mij opvalt bij foto 1, is hoe dicht jij je auto naast (tegen?) de stoeprand parkeert.
Ik hou altijd minimaal 10 cm vrij tussen velg en stoeprand. (...en heb daarnaast ook nog eens alloygators gemonteerd...)
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 16:30  ·  #11434
Quote door PvL

Wat mij opvalt bij foto 1, is hoe dicht jij je auto naast (tegen?) de stoeprand parkeert.
Ik hou altijd minimaal 10 cm vrij tussen velg en stoeprand. (...en heb daarnaast ook nog eens alloygators gemonteerd...)

Ik moet 8 uit 10 altijd tussen 2 auto,s inparkeren en dat gaat in een vloeiende beweging zonder de stoeprand te raken...beroeps chauffeur....ik kan het ook met n trekker oplegger of een wipkar.
Aan de overkant staan ook auto,s half op een smal stoepje dus verderaf van de stoeprand kan je je spiegel kosten.
bartv70
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 17:25  ·  #11435
Ziet er weer netjes uit zo!
En ik parkeer ook altijd zo dicht mogelijk bij de stoeprand. Anders sta je gevoelsmatig half op de weg.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 17:28  ·  #11436
Op mijn rugliggend de einddemper zo afgesteld dat deze niet meer tegen het in eerste instantie losse hitteschild aan zat.

Eerst het losse hitteschild vastgezet met de de daarvoor bestemde klemmen, deze zaten er nog net op vast. Daarna zoveel mogelijk weer in de normale vorm gedrukt.

En als laatste de einddemper door het buigen van de stangetjes, waar de rubbers aan vastzitten, rammel vrij gekregen.
air_max
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 17:34  ·  #11437
V70Lex
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 17:44  ·  #11438
nieuwe bougies en bobines gemonteerd
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 21:23  ·  #11439
Lars, die schraper voor de zachte verf was niets specials hoor: een PLA 3dprint die als trimkoevoet begonnen was met een glad afgerond randje.

MTE, zo zag het probleem er uit. Je zag de 'nieuwe' laag al zitten onder de oude.
Zit er onder zachte oak harde oak of wordt het dan off black?

Maarten
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 15.08.2023 - 23:56  ·  #11440
Onder de zachte laag zit bij oak ook een gelijke kleur eronder. Het kan er dus idd gewoon vanaf .
WiWaaz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.08.2023 - 19:12  ·  #11441
Vandaag met de V70 naar (onafhankelijke) APK.

Helaas afkeur op een aantal hele kleine simpele punten. Maar ook op lichtbeeld koplampen, en die zag ik al een beetje aankomen.
Omdat de rest allemaal mee viel en de koplampen al langer een doorn in het oog waren bij thuiskomst direct de koplampen gedemonteerd. Die zijn onderweg naar 1-wiel/Emiel. Hopelijk na het weekend terug.
Geeft mij mooi de tijd om de andere puntjes aan te pakken.

Door het verwijderen van de koplamp staart de defecte alarm sirene mij nu aan die al lange tijd een melding geeft in DIM. Misschien die ook maar zien te verwijderen bij voldoende tijd.

Wel weer heel blij met de schuur bij huis waar na het verplaatsen van een paar dingen zo een V70 naar binnen kon
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.08.2023 - 22:16  ·  #11442
Daar ga je serieus geen spijt van krijgen wat die koplampen betreft.

Ben wel nieuwsgierig hoe ze een afkeur lichtbeeld kunnen opleveren.

Bij mij gaven die dingen een heel diffuus beeld voorbij de eerste 2 meter maar qua meten was het dan weer goed 🙄
WiWaaz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.08.2023 - 09:06  ·  #11443
Mijn lichtbeeld op verdere afstand was dan wel weer oké, maar juist met het apparaat dichtbij duidelijk dat het niet goed zat. Bovendien vond de keurmeester het verschil tussen beiden ook te groot (geen idee of dat echt afkeur is).
Hetzelfde vond hij van de kentekenverlichting, waarbij ééntje met camera en kleine led is en de ander volledig led. Dat verschil tussen die twee is ook te groot. Bij het plaatsen heb ik de originele aansluiting al laten zitten en deze led's er tussen gesoldeerd, dus vrij makkelijk (tijdelijk) op te lossen.
En de ontbrekende gordelstop, losse klem bij aandrijfashoes, kapot achterlichtje en de aanlopende wielen door versleten uitslag begrenzers is ook het probleem en de kosten niet. Die uitslagbegrenzers ga ik links en rechts gewoon omwisselen.

dus toen maar besloten om voor de lange termijn oplossing bij Emiel te gaan qua koplampen. Niet goedkoop, maar wel goede en mooiste oplossing.
LarsS60
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 17.08.2023 - 18:45  ·  #11444
Hi Maarten,

Thanks voor je antwoord. Bij mij ziet het idd identiek uit. Ik ga ff opzoek naar een geschikte schraper en dan maar aan de bak.

Gr. Lars.

Quote door MaartenS

Lars, die schraper voor de zachte verf was niets specials hoor: een PLA 3dprint die als trimkoevoet begonnen was met een glad afgerond randje.

MTE, zo zag het probleem er uit. Je zag de 'nieuwe' laag al zitten onder de oude.
Zit er onder zachte oak harde oak of wordt het dan off black?

Maarten
LarsS60
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 17.08.2023 - 18:54  ·  #11445
Dag allemaal,

Ik ben nog redelijk vers in de Volvo wereld, ook ik zag wat sporen van aanlopende wielen. Over welke onderdelen hebben wij het precies? Ik kan namelijk geen eenduidige afbeeldingen vinden. Betreft het onderstaande onderdeel?

Is hier eventueel ergens een How To of video van om het te vervangen. Zo 1-2-3 kan ik niks vinden, zal waarschijnlijk ook aan mij liggen...

Quote door WiWaaz

De aanlopende wielen door versleten uitslag begrenzers is ook het probleem en de kosten niet. Die uitslagbegrenzers ga ik links en rechts gewoon omwisselen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0