Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 30.09.2023 - 16:03  ·  #11536
Vanmorgen mijn xc70 uitgelijnd omdat ik afgelopen week mijn fusee's los gehaald had om de aandrijfassen te lijmen in de naaf. Eindelijk van dat geklik/klak af.
Vanmiddag naar een medeforumer geweest om de auto uit te lezen met Vida. Een hoop wijzer geworden.
Martijn bedankt !!
Dat is oa 1 van de leuke dingen van het forum, elkaar helpen.
Ik weet intussen een mooi verjaardagscadeau...... Vida. 😉
emperorbone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 01.10.2023 - 14:41  ·  #11537
Gisteravond een kilometer voor huis de reserveband gemonteerd.. Ben waarschijnlijk over een stuk glas oid gereden, dat heeft een hap uit het profiel genomen waardoor de gordellaag (volgens mij) nu goed zichtbaar is. Morgen de bandenzaak even bellen voor een nieuwe, dit lijkt me niet te repareren. Kan natuurlijk gebeuren maar toch een beetje jammer, band is nog geen twee jaar oud en had nog wel een aardige tijd meegekund.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.10.2023 - 15:03  ·  #11538
Aaahhh da's balen zeg. En wees blij dat de classics nog met een volwaardig reservewiel komen.
emperorbone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 01.10.2023 - 15:54  ·  #11539
Volwaardig reservewiel is fijn idd, maar ik ben ook wel blij dat ik vorig jaar de reserveband had laten wisselen, ik had namelijk nog de originele met een dotcode uit 1998.. :lol:
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 01.10.2023 - 16:06  ·  #11540
Afneembare trekhaak geïnstalleerd, zal voornamelijk voor een fietsendrager gebruikt worden. Nu nog even de kap in kleur spuiten.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.10.2023 - 17:48  ·  #11541
Quote door emperorbone

Volwaardig reservewiel is fijn idd, maar ik ben ook wel blij dat ik vorig jaar de reserveband had laten wisselen, ik had namelijk nog de originele met een dotcode uit 1998.. :lol:

Hihi, die zit er bij mij ook nog op. Continental met 8mm profiel van eind 1998, ik denk dat 'ie nog maar weinig grip heeft in de nattigheid...
Alfadragon
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.10.2023 - 18:02  ·  #11542
Quote door emperorbone

Dat is een goeie. Ik zal die ook eens controleren.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.10.2023 - 10:03  ·  #11543
Ik heb in mijn garage de originele band uit 1983 van mijn (destijds) W123 300D nog staan, die had nog het originele reservewiel. Aangezien ik een keer een kapotte band had (slecht karkas) heb ik toen maar beide banden laten vervangen op dezelfde as, en de goede band om het reservewiel laten leggen. Misschien een tip voor iemand zoals de topic starter die 1 band kapot heeft maar toch een mismatch krijgt als je 1 nieuwe koopt.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.10.2023 - 20:01  ·  #11544
Vandaag eindelijk de tijd gehad om de parkeersensoren te vervangen (hoera voor de nieuwe regels ouderschapsverlof ;) elke week een dag vrije dag en toch 70% betaald krijgen, jongste was op het kinderdagverblijf en de oudste was op school).
Achterbumper moet er af, dus dat is wat werk... De PDC werkte alleen nog bij +35 graden :lol: Een sensor was stuk volgens VIDA, maar heb ze alle 4 preventief vervangen door nieuwe sensoren van ome Ali. Verder ook een irritante rammel van het hitteschild boven de einddemper opgelost).
ShahV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.10.2023 - 15:32  ·  #11545
Vorige winter met vrieskou 2x gehad dat de stand kachel (alleen na 3 a 4 dagen stilstaan) niet was aangeslagen.
Kreeg toen app melding "Lage accuspanning- Klimaat niet uitgevoerd".
Voor de rest nooit startproblemen of zo gehad.

Paar weken terug een gloednieuwe 80Ah AGM accu over kunnen nemen (voor een bedrag waar ik het absoluut niet voor kon laten staan) van een goede relatie.

Vandaag maar eens de moeite genomen om hem in te bouwen.

Was even spannend van 70 naar 80Ah..maar het past, ook de bevestigingsbeugel op de bodem. Alleen accubak deksel (gedeelte in motorruimte) blijft ietsjes openstaan. Deze klikt niet helemaal lekker dicht aan alle kanten. Bij dealer nagevraagd en er is een "verhoogde" deksel beschikbaar. Is eigenlijk voor de Canadese markt, waar waarschijnlijk standaard al een 80Ah inzit. Voor "perfectie" maar eens een keertje naar kijken.
Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 06.10.2023 - 18:29  ·  #11546
Niet zelf gedaan maar laten doen, een mooie nieuwe voorruit voor de S60.
De wereld ziet er opeens een stuk beter uit vanuit de bestuurdersstoel!
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 06.10.2023 - 22:11  ·  #11547
Quote door ShahV70

Vorige winter met vrieskou 2x gehad dat de stand kachel (alleen na 3 a 4 dagen stilstaan) niet was aangeslagen.

Paar weken terug een gloednieuwe 80Ah AGM accu over kunnen nemen (voor een bedrag waar ik het absoluut niet voor kon laten staan) van een goede relatie.

Was even spannend van 70 naar 80Ah..maar het past, ook de bevestigingsbeugel op de bodem. Alleen accubak deksel (gedeelte in motorruimte) blijft ietsjes openstaan. Deze klikt niet helemaal lekker dicht aan alle kanten. Bij dealer nagevraagd en er is een "verhoogde" deksel beschikbaar. Is eigenlijk voor de Canadese markt, waar waarschijnlijk standaard al een 80Ah inzit. Voor "perfectie" maar eens een keertje naar kijken.

Misschien kan je met een verffohn de delen verwarmen en uitduwen waar de accu nu tegenaan komt.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.10.2023 - 00:12  ·  #11548
Quote door Gummiebeer

Niet zelf gedaan maar laten doen, een mooie nieuwe voorruit voor de S60.
De wereld ziet er opeens een stuk beter uit vanuit de bestuurdersstoel!

Altijd lekker Dennis.
Maar wel oppassen, je kunt ook teveel zien.😉
ShahV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 09.10.2023 - 12:31  ·  #11549
Quote door kjiratsiekoedel

Quote door ShahV70

Misschien kan je met een verffohn de delen verwarmen en uitduwen waar de accu nu tegenaan komt.

Bedankt voor de tip!

Ook aan gedacht, maar dacht kijk eerst even of er toevallig eentje bij een demontage bedrijf ligt. Schijnt dat diverse XC90, S80 en zelfs enkele V60 modellen ook met een 'verhoogde' uitvoering zijn uitgeleverd.

Een nieuwe kost 35,- euro, niet verschrikkelijk duur, maar ook weer niet zo goedkoop dat je het maar even vervangt nu dat de originele op zich best zit, althans op dat ene hoekje na.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 11.10.2023 - 09:49  ·  #11550
Ik heb de voorste remschijven proper gedraaid omdat ze serieus trilden wanneer ze warm werden.
Verassend genoeg waren ze helemaal niet krom. Ze hadden wel een roestplek met de vorm van een remblok die tot 0,5mm zichtbaar was als een blinkende plek. Een materiaalverandering door ongelijkmatig afkoelen bij stilstand vermoed ik?
Nu remt het terug goed en de schijf heeft nog de helft van zijn slijtbereik over.

Mijn draaibank was nét groot genoeg voor de 305mm schijf. De montageflens is van een oud wiellager(merci, Hans) met een opgelast verlengstuk. Met dit hulpstuk en de correcte beitel was het best snel en makkelijk werk.

Selected quotes for multi-quoting:   0