Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Martinus83
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 41
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 05.12.2023 - 08:19  ·  #11596
Quote door Ghetto Bassie

Niet vandaag, maar van de week ben ik ff geholpen. Wachtende om de milieustraat in te rijden met een heftruck voor me, had zijn lading neergezet en ipv naar voren te rijden, zet ie ‘m zonder te kijken vol in zijn achteruit. Voordat ik ook maar een ram op de toeter kon geven, zat ie tegen de voorkant aan. Resultaat aan zichtbare schade: grille en bumper beschadigd en is de bumper ontzet.

Schadeformulier ingevuld, maar mijn verzekering vertelde later al dat zij geen partij in deze zijn omdat ik WA+ verzekerd ben en de tegenpartij geen geregistreerd voertuig betreft. Ze hadden wel gezegd dat het geregeld zou moeten worden, maar na een mail gestuurd te hebben, nog steeds geen reactie, dus van de week nog maar even bellen. Hoop het niet, maar heb het vermoeden dat het een langdradig gezanik gaat worden.

Dat is rottig. Jij stelt de tegenpartij aansprakelijk ja, dat doet jou verzekering niet voor jou. Hoop dat je rechtsbijstand hebt, dat gaat je een hoop werk schelen.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 05.12.2023 - 09:38  ·  #11597
Quote door Blade

Ja dat klopt, maar jouw koplampen/dagrijleds staan altijd in de stadslicht stand. Bij de V van erik lukt dat niet op de een of andere manier. Enkel 1 kant. Is overigens ook een nieuwere V dan die van jouw. Koplampen werken met een verloopstekker. Bijkomend is, de hoogteverstelling werkt andersom, ook een apk dingetje. Hoe werkt die bij jou? Uiteindelijk is de V van erik vandaag goed gekeurd gemeld, maar niet zonder slag of stoot 🙃

Het was inderdaad een bijzondere middag gisteren,nog dank daarvoor! 😉
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2023 - 09:40  ·  #11598
Quote door Bolbo

Quote door Spier1968
en banden erop ( 4x Goodyear Asymmetric F1 6FP XL 94Y).Ben benieuwd hoe dat rijdt na iets meer dan 50.000 km met Michelin Primacy 4 XL (215-55-16) op de V... Heb me qua banden laten adviseren door Poika, dus dat komt vast goed.

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen! Ik was ook voornemens om de Assymetrics te laten monteren, maar ben gezien de timing toch maar voor een setje vierseizoenbanden gegaan (Kleber Quadraxer 3 voor een mooie prijs)... eerste bevinding: geef ze een paar 100 km. de tijd om wat in te slijten, dat maakte in mijn geval véél uit voor het bochtengedrag. De Klebers blijken merkbaar stiller dan de Primacy's (had ik niet verwacht!) maar qua bochtengedrag reageren ze minder strak... maar dat is ook wel acceptabel aangezien het in feite winterbanden zijn (met berg-met-sneeuwvlok icoontje). In de sneeuw zullen ze het beter doen dan de Primacy's.

Ik zal in januari een update plaatsen. Dan ben ik mogelijk ook weer een keer heen en weer naar Frankrijk geweest...
Ghetto Bassie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 05.12.2023 - 20:01  ·  #11599
Quote door WillemV

Begin in ieder geval het bedrijf aangetekend aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. En schakel, mits je die hebt, de rechtsbijstand verzekering in.

Succes…..

Quote door Martinus83

Dat is rottig. Jij stelt de tegenpartij aansprakelijk ja, dat doet jou verzekering niet voor jou. Hoop dat je rechtsbijstand hebt, dat gaat je een hoop werk schelen.

Ik ga morgen maar ff mijn rechtsbijstand contacten en maar ff vragen hoe of wat. Gaat vast wel goed komen, ben alleen benieuwd hoe lang het gezanik gaat duren.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 05.12.2023 - 20:11  ·  #11600
Je hebt dus RB ? Das top, hun aan het werk zetten, daar betaal je immers je premie voor.

Heeft die bestuurder eigenlijk zijn diploma (?) voor het besturen van zo’n heftruck ?
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2023 - 21:23  ·  #11601
Heftrucks die ook op de openbare weg komen moeten tegenwoordig een kentekenplaat hebben, was daar toevallig sprake van?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 05.12.2023 - 21:43  ·  #11602
Er is nog iets met een overgangsregeling schijnbaar .

https://vereende.nl/kenniscent…bestand%20

Dat de verzekering zich zo eenvoudig terug trekt, ik mis vermoedelijk iets.

Overigens , dat het een milieustraat is, dat maakt toch niet uit ? Das toch gewoon openbaar en toegangkelijk terrein waar ook het verkeersregelement van toepassing is ?
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 12:31  ·  #11603
Auto vanmorgen een verse APK gegeven...rolde er moeiteloos doorheen...weer 14maanden er van af.
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 13:56  ·  #11604
Quote door Barre gaander

Auto vanmorgen een verse APK gegeven...rolde er moeiteloos doorheen...weer 14maanden er van af.

Das altijd fijn!
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 14:00  ·  #11605
Quote door Winterswijkposse

Quote door Barre gaander

Das altijd fijn!

Alleen melding 2 achterbanden tussen de 1,6 en 2,5mm dus binekort ff de voorbanden naar achteren en dan voor nieuwe sloffen...ik wil m n beetje verlaagd hebben dus 14inch voor :P
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 14:45  ·  #11606
Quote door Barre gaander

Alleen melding 2 achterbanden tussen de 1,6 en 2,5mm dus binekort ff de voorbanden naar achteren en dan voor nieuwe sloffen...ik wil m n beetje verlaagd hebben dus 14inch voor :P

Volgens mij heb ik al eens gelezen dat de profieldiepte afwijking niet te veel mag afwijken tussen de banden (op de vooras en achteras) . Dit zou niet goed zijn voor het AWD systeem/overbrenging.
hetschaap
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 15:07  ·  #11607

Quote door Barre gaander

Volgens mij heb ik al eens gelezen dat de profieldiepte afwijking niet te veel mag afwijken tussen de banden (op de vooras en achteras) . Dit zou niet goed zijn voor het AWD systeem/overbrenging.

klopt, echter komt dat met de wat modernere AWD systemen (zoals de haldex 3 en 4) een stuk minder nauw dan met de oude visco-koppelingen zoals die rond en voor de eeuwwisseling gebruikt werden.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 15:08  ·  #11608

Ik wissel ze met mijn AWD dus ook alle vier tegelijk, zie post #11589 in dit topic. Volgens mij ook ooit gelezen, maar ook omdat het met het inlopen van achterstallig onderhoud sinds de aanschaf gewoon zo uitkomt...
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 15:46  ·  #11609
De voorbanden zijn redelijk nieuw nog dus nu ik dit weet komen er snel 2 nieuwe banden op...maar de voorste gaan dan wel naar achteren .
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.12.2023 - 16:42  ·  #11610
Quote door Barre gaander

De voorbanden zijn redelijk nieuw nog dus nu ik dit weet komen er snel 2 nieuwe banden op...maar de voorste gaan dan wel naar achteren .

De nieuwste en beste banden altijd achter, eeuwige discussie maar het is heel simpel.

Onderstuur is niet erg, overstuur kan de gemiddelde bestuurder never corrigeren.

Indien ze voor inderdaad nog 80%+ zijn dan kan je ze wel wisselen ivm de slijtage, maar zoals je eerste plan is oerstom en zeer gevaarlijk met aquaplaning.. daar waar er anders niks aan de hand was, sta je namelijk met slecht profiel achter gelijk achterstevoren..

Selected quotes for multi-quoting:   0