De dame een goeie 5,6 ltr motorolie+filter en ze zoemt weer net iets 'smoother'.
Gelijk ook even alles nagelopen onderkant en hier en daar wat vastgekoekt zand/modder weg geblazen, met name binnenkant achterbumper aardig wat modder/zand/herfst spul.
Peilstok gemonteerd (digitaal ding is leuk maar bij zelf olie wisselen heb ik liever gewoon een peilstok) en motorruimte en onderkant even wat netjes gemaakt.
Van de week de velgen van de coater opgehaald, stoeprandschade is mooi opgeknapt. Satijn zilvergrijs, erg strak geworden. Nieuwe zomerbandjes er omheen gelegd, laat de zomer maar weer komen
Op 4 december heeft Poika de APK gedaan en een mooie set Thor 17" velgen, die ik van hem kon overnemen, met 4 nieuwe Goodyear F1 asymmetric 6 FP XL 94Y banden gemonteerd. Rijdt heel erg fijn en een stuk strakker dan de Michelin Primacy 4 XL 215/55/16 die ik er eerder onder had. Ook zijn de Goodyears mooi stil, in mijn beleving maken ze minder afrolgeluid dan de Michelins.
Vandaag de wielbouten na gedraaid op 140nm met de momentsleutel en de devil eyes koplampen weer gemonteerd.
Verder had ik steeds als de motor goed warm was het probleem dat de achteruitrijcamera en erger nog de achteruitrijlichten het niet meer deden. Dus vandaag ook de achteruitrijschakelaar op de bak vervangen. Na een lange proefrit blijven de camera en de achteruitrijlichten het gewoon doen, dus het probleem lijkt hiermee opgelost... Ik kreeg hem gemakkelijk los met een hoge 22mm krachtdop en een ratel.
Oh ja, ook de V en de Hyundai Tucson van m'n vriendin nog even door de lokale wasstraat getrokken...
De V70 voorzien van een nieuwe distributieset en multiriem + spanner. Was wel nodig , de riem was uitgedroogd en zat vol haarscheurtjes. Was niet helemaal
duidelijk wanneer de riem voor het laatst gedaan was, maar bleek dus geen overbodige luxe te zijn.
On spot nog een bijna eraf geschoten turboslang ontdekt.
Topwerk en service weer tot Poika aka Autobedrijf Polter.
Ik heb dit weekend spatlappen gemonteerd, CC lampje vervangen en het temperatuur sensor motortje schoongemaakt en gesmeerd en ook het luchtfilter en het interieurfilter vervangen. Ook even wat papier tussen de deurpanelen gedaan, de lijm is in alle deuren losgekomen. Wanneer ik tijd heb een permanente oplossing verzinnen. Volgend weekend ga ik de olie verversen.
Vandaag een een half litertje olie bijgevuld (0W30).
Op 7000 km lijkt me dat wel acceptabel.
Winterbanden zaten er al op. Sneeuwkettingen nemen voor de zekerheid mee ....
Woensdag vetrekken we richting Belgiƫ voor familie bezoek. En maandagavond de 25e (na het kerstdiner) vertrekken we naar Noorwegen. De 27e om 10.00 uur vertrekt de boot naar van hirtshals naar kristiansand. Vandaar uit een uurtje rijden naar de camping van bekenden van ons. Lekker ontstressen. Nieuwjaarsduik staat al gepland ... 5 januari gaan we met de boot terug.
Net even nieuw deksel op oliefilterhuis... ding zat echt verschrikkelijk vast (laatste service 2 maanden gelden door een dealer, nog bij vorige eigenaar) dat ik m eigenlijk niet los kreeg... en uiteindelijk er een haarscheur in sprong en direct lekte na starten... Gelukkig nieuwe snel geregeld en zelf met momentsleutel er op gezet, 25 Nm is echt niet veel, voor mijn gevoel zat de oude echt met het dubbele of zo.