Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 27.12.2023 - 21:33  ·  #11641
De XC70 had een gebroken spiraalveer rechtsvoor.
Dus in de vorige paar dagen heb ik twee nieuwe veerpoten van Sachs opgebouwd en in de auto gemonteerd.
Best een leuke klus.

Maar de auto staat nu 5cm hoger dan voordien...
Blijkbaar had ik de catalogus van Sachs beter moeten controleren want is hun enige veer voor een ander ophangingsnummer :'(
Tenzij dit na het rijden nog zakt zal er dus een tweede poging met een Volvo-veer volgen. (Ik voel me nu redelijk idioot, ja.)
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 27.12.2023 - 21:55  ·  #11642
De S60 uit laten lijnen, want de auto trok steeds erger naar rechts.

Nu reageert de auto alleen nog op de schijn aflopende (snel)weg.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2023 - 22:16  ·  #11643
Wat uitlijnen doet vaak wonderen voor het rijgevoel.

Is er ook een oorzaak voor het scheeftrekken gevonden?

Maarten
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 27.12.2023 - 22:24  ·  #11644
Bij de vervanging van de draagarmen heeft er geen uitlijning plaatsgevonden. Door diverse omstandigheden gewoon vergeten.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2023 - 22:32  ·  #11645
Oh, ja. Dan is dat scheeftrekken niet vergezocht. :D
Beter dat dan je af moeten vragen welk ophangingsdeel de geest aan het geven is.

Maarten
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

de Volvo met slechts 7 poten

· 
Posted: 01.01.2024 - 15:30  ·  #11646
Merkte gisteren bij het rijden dat de Volvo niet lekker liep, haperingen en wat onrustig. Na het uitlezen met VIDA bleek dat cilinder 6 van 8 een foutmelding gaf en dat hij op 7 poten liep.

Vandaag de bougies gedemonteerd en ze zien er inderdaad niet heel lekker uit. Nieuwe zijn inmiddels besteld, nu hopen dat het ook daar aan lag …
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.01.2024 - 16:09  ·  #11647
De laatste spullen uit mijn Volvo gehaald. Morgenvroeg nog even door de wasstraat en stofzuigen, en dan wordt die rond 13:00 opgehaald..
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.01.2024 - 19:38  ·  #11648
Eigenlijk zaterdagmiddag, maar de jaarlijkse beurt weer gedaan. Olie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter, interieurfilter en bougies zijn weer vervangen. Op naar de volgende olie en oliefilter wissel over 10K kilometer.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Homepage: directadministrati…
Subject:

· 
Posted: 01.01.2024 - 20:19  ·  #11649
Ok , nu ik, niet schrikken dus maar ik heb helemaal zelluf de ruitenwisserbladen voor vervangen! Action. Koste maar liefst 12 piek! 🤘
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 01.01.2024 - 20:39  ·  #11650
Quote door FullThrottle

Ok , nu ik, niet schrikken dus maar ik heb helemaal zelluf de ruitenwisserbladen voor vervangen! Action. Koste maar liefst 12 piek! 🤘

En het is gewoon Valeo, maar dan zonder logo.
Ik heb voor de linkerkant een ruitenwisser van Valeo en rechts de merkloze van de action.
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 01.01.2024 - 21:43  ·  #11651
Ik heb een paar interieur delen die niet echt mooi meer waren voorzien van een laagje zwart en blanke lak. Eigenlijk poging 2, poging 1 was antraciet maar ik vond dat niet mooi staan.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 02.01.2024 - 09:40  ·  #11652
Quote door Bolbo

Quote door Spier1968
en banden erop ( 4x Goodyear Asymmetric F1 6FP XL 94Y).Ben benieuwd hoe dat rijdt na iets meer dan 50.000 km met Michelin Primacy 4 XL (215-55-16) op de V... Heb me qua banden laten adviseren door Poika, dus dat komt vast goed.

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen! Ik was ook voornemens om de Assymetrics te laten monteren, maar ben gezien de timing toch maar voor een setje vierseizoenbanden gegaan (Kleber Quadraxer 3 voor een mooie prijs)... eerste bevinding: geef ze een paar 100 km. de tijd om wat in te slijten, dat maakte in mijn geval véél uit voor het bochtengedrag. De Klebers blijken merkbaar stiller dan de Primacy's (had ik niet verwacht!) maar qua bochtengedrag reageren ze minder strak... maar dat is ook wel acceptabel aangezien het in feite winterbanden zijn (met berg-met-sneeuwvlok icoontje). In de sneeuw zullen ze het beter doen dan de Primacy's.

Ha Bolbo, inmiddels ruim 2.200km gereden op de Goodyears, waarvan afgelopen week 1.668km omdat we de feestdagen in Frankrijk hebben doorgebracht. Voor de kerst is de auto trouwens nog uitgelijnd omdat ik ben overgestapt van 16 naar 17 inch en dus een nieuwe set velgen/banden heb.

De Goodyears zijn stil, in mijn beleving nog stiller dan de Primacy's die ik hiervoor had. Op de heenweg flinke buien gehad op de Péage in Frankrijk maar met 130 p/u en soms nog iets sneller bij inhalen over het natte wegdek gaven ze geen krimp. Verder vindt ik het rijden op 17" een stuk prettiger dan op 16". Het rijdt strakker en minder wiebelig/zompig. Verder steken de Goodyears iets over de velgrand heen, waardoor deze ook beter beschermd zijn. Kortom: ik kan alleen maar tevreden zijn over de bandenkeus gecombineerd naar de overstap naar 17 inch.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2024 - 12:17  ·  #11653
Die bevinding van strakker rijgedrag na overstap van 16 naar 17" kan ik alleen maar beamen, zelf ook gedaan (2x). De Klebers die ik liet monteren zijn intussen ingesleten en doen het intussen in de bochten nu een stuk beter, en daar hebben we er genoeg van hier in de bergen. Misschien dat mijn volgende zomerbanden dan ook maar eens de Goodyears worden, al heeft Michelin intussen ook weer een nieuwe versie van de Primacy's uit, die in theorie ook weer wat beter is dan de vorige... en de vierseizoen voldoen ook prima, al moet zich nog uitwijzen hoe hard die slijten in de zomer. Maar ja, met mijn 15.000km/jr en veel bergwegen (veel remmen en bochten) zullen ze wel een jaartje of 2 meegaan, net als andere banden - of dat hoop ik toch.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 02.01.2024 - 12:47  ·  #11654
Quote door Bolbo

Maar ja, met mijn 15.000km/jr en veel bergwegen (veel remmen en bochten) zullen ze wel een jaartje of 2 meegaan, net als andere banden - of dat hoop ik toch.

De Goodyears werden geadviseerd door Poika. Ze zouden ook minstens net zolang meegaan als de MIchelins bij normaal gebruik...
En op moment van aanschaf waren ze ruim €25 per band goedkoper dan de Michelin Primacy 4 XL in dezelfde maat.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2024 - 15:26  ·  #11655
Dat is apart. Hier (Spanje) waren de Goodyears plm. €35 duurder per band dan de Primacy 4 XL (225/50/17) in december 2023... zal wel aan vraag/aanbod liggen oid. Met de winter in aantocht en gezien de bergen hier ben ik toch maar voor een vierseizoenband gegaan, die bevalt tot nu toe zeker niet slecht. Opvallend stiller ook dan de Primacy's, die ik toch al heel goed achtte, al liggen de 4seizoeners wel op de vooras en de Primacy's met een 4mm over achter, die toch al wat meer herrie geven in de holle V70.

Selected quotes for multi-quoting:   0