Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Henry-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 02.01.2024 - 15:45  ·  #11656
Vandaag wat spullen binnen gekregen,
Nieuwe knipperlicht glaasjes voor de spiegels, had van die dynamische ali lampjes erin:

Was er niet kapot van, en heb de originele er in zitten nu:

Origineel=toch mooier :-)
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 02.01.2024 - 20:23  ·  #11657
Goede keuze, van de originele pinkers.

In een moderne audi vind ik het dynamisch pinken dan weer wel mooi. Maar dan heb je een modern ogend passend geheel.
elevating
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 02.01.2024 - 20:52  ·  #11658
Ik heb ook dynamische zijknippers in mijn s80, Maar ik vind zoiets wel gaaf staan. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 02.01.2024 - 20:55  ·  #11659
Ziet er niet uit dat eerste filmpje,heel goed dat je voor originele gaat zoals het een S80 betaamt.
Henry-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2024 - 17:06  ·  #11660
Vandaag de banden gewisseld.

De MAK velgen met zomerbanden zijn er onder weg, heb nu als winterset 16 inch Naos velgen met dunlop Wintersport eronder.

De MAK velgen staan te koop:

Klik hier
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 04.01.2024 - 20:09  ·  #11661
Vloeistoffen weer even gecheckt en alles was nog op orde. Komend weekend weer even naar Maastricht met mijn zoon, op de koffie bij opa ......
Nickzzz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2024 - 13:22  ·  #11662
Gisteren de velgen met winterbanden eronder gezet.
Wilde ook de voorbumper met schade vervangen voor een andere die ik al lang nog op de plank had liggen. Oude bumper er afgehaald. Ik heb koplampen met wissers. 'Nieuwe' bumper heeft geen uitsparing voor de wissersarmen, dat wist ik en wilde voor een clean look gaan. Maar waar ik destijds niet goed had opgelet, ik heb ook mistlampen en die heeft de 'nieuwe' bumper ook niet.
Lang verhaal kort, ik ga kijken voor een andere voorbumper die wel de uitsparingen heeft voor de mistlampen en wisserarmen, aangezien ik geen zin heb om ook de wissers te verwijderen.

Mocht iemand nog een mooie voorbumper hebben met weinig tot geen schade in de juiste kleurcode 449-26 (Mistral Green Metallic), dan houd ik mij zeer aanbevolen. Ondertussen ga ik ook op de verschillende sloperijen kijken.

Ik zal in een andere topic dit te koop zetten met nog wat ander spul voor een P2:
- voorbumper (449-26 (Mistral Green Metallic), zonder uitsparingen voor de wisserarmen en mistlampen
- middenarmsteun (kleur beige) en rolhoes (kleur beige) deze bij aankoop niet goed gecheckt. Ik heb namelijk Oak.
Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 07.01.2024 - 13:34  ·  #11663
Toch maar de zomerset eraf en winterset erop. Ook wel handig voor de maandelijkse ritje naar DLD voor de peut en peuken.
Bij de laatste staalvelg viel mij ineens het centreerpinnetje op, bij de andere 3 niet op gelet. Lekker zo gelaten want het rijd trillingsvrij :)
Opkrikken met de Volvo krik en als backup de garagekrik onder de ophangpunten subframe. (ik vergeet nooit meer de krik die dwars door de kokerbalk ging bij mn ouwe V40..)
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 07.01.2024 - 17:42  ·  #11664
Een parkeersensor in de voorbumper vervangen. Deze ging na regelmatig in storing inmiddels naar helemaal dood. Had niet verwacht dat je voor de binnenste sensoren de binnenbumper eruit moet halen. Had ik dat geweten dan had ik er denk ik gelijk meerdere vervangen. Maargoed ik weet nu hoe het moet.

Ook meteen van een donorauto de bumper lijst rechtsvoor erop gezet (oude was kapot door schade), kan de spuiter mooi alles meenemen over een week.
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 08.01.2024 - 23:25  ·  #11665
Vandaag een productief dagje!
Heb nu weer een V70 en gezien deze tijdelijk is (tot mijn echte weer klaar is) wil ik hem a) wel goed hebben maar b) niet veel aan uitgeven :)

Zo'n dikke week geleden gekocht, uitlaat (einddemper) eronder weg met een stuk van de middenpijp en de rechter aandrijfas maakte rijden én de vullingen in je kiezen houden tegelijkertijd echt onmogelijk. Daarbij nog eens de temperatuur die niet/amper omhoog kwam en de LPG installatie die ingeregeld stond op overschakelen bij 50 graden: dat was dus 30 km rijden voordat het ging gebeuren.......

Asje op de sloop gevonden, 5 tientjes: vullingen blijven weer zitten! Twintig minuten werk want ik heb een brug ter beschikking, wel zo lekker.
Dashboardlampjes vervangen.
Thermostaat vervangen; binnen twee kilometer bij 0 graden buiten op 90 graden en LPG installatie ingeregeld op 25 graden overschakelen: nu twee blokken verder en hij schakelt over. (Mocht hij dan in gaan houden, zet ik hem op 30 ;) )
Koplampen afgesteld, zat ook een lamp niet goed en ik zag best veel seinen.
Toen vond ik nog een uitlaat: midden en einddemper, voor 4 tientjes! Kleine patch nodig: las er wel een stukje overheen ;) Die komt woensdag binnen, maar het voelt wel lekker: best weinig geld.

Al met al zo'n 120 euro en wat vieze handen verder, maar als je zonder trillen naar huis kan rijden en je vooruitzicht op een -straks- stillere auto, terwijl je in je warme auto zit......onbetaalbaar en geeft wel genoegdoening.

Vergeet nog de helft: stond toch binnen: gelijk maar een aircoservice gedaan, was vrij leeg maar niet lek.
Ik moet maar een staatslot gaan kopen denk ik ;)
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2024 - 09:19  ·  #11666
Goed bezig! Dat heb je toch vooral aan je eigen handigheid te danken lijkt me, niet aan de loterij - en daar ben je beter mee af want goeie handjes werken 90% van de tijd (ze kunnen een keer pijn doen of geen zin hebben) terwijl de loterij misschien eens op de 100.000 resultaat oplevert ;-)
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 09.01.2024 - 16:36  ·  #11667
Dankje!
Ja, ik heb wel een gedegen opleiding in het vak en zit er feitelijk nog in, maar meer aan de schoolse kant zegmaar.
Voordeel is dit gelijk; wel alle spullen om wat te doen. Scheelt dan natuurlijk wel.
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 09.01.2024 - 17:52  ·  #11668
Quote door Veldweg

Dankje!
Ja, ik heb wel een gedegen opleiding in het vak en zit er feitelijk nog in, maar meer aan de schoolse kant zegmaar.
Voordeel is dit gelijk; wel alle spullen om wat te doen. Scheelt dan natuurlijk wel.

Altijd handig... mooie combinatie ook. De know how én de middelen ☺
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2024 - 18:35  ·  #11669
De XC70R heeft er eindelijk wat goede kilometers op zitten, nu de laatste inspectie en dan kan die terug in de verkoop.

Het was het project van een klant, maar het budget bleek niet toereikend te zijn om het goed af te maken, ik heb de wagen vorig jaar over genomen en maak hem nu goed af.

De laatste puntjes op de i en dan zitten we inderdaad op een €25.000+ voor het project.

De laatste puntjes deze week:

XC90 V8/7zitter remmen upgrade rondom.
XC90 diamond cut 5 spaaks velgen 19" + michelin primacy 4 banden 245-45-19.
DO88 koelpakket, airco pomp + droger + condensor.
Carterpan demontage en inspectie, nieuwe type aanzuigbuis nog monteren + dubbele oliekoeler.
2e x ATF flush
2e x Motul 300V olie.
Haldex upgrade type 2 naar type 3 + een hoop klein werk, inlaatlucht kwaliteit sensor etcetc en dan is die perfect!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 09.01.2024 - 21:40  ·  #11670
Mooie lijst Adriaan 👍. Zit hier zo’n VS blok in ?

Selected quotes for multi-quoting:   0