Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 11.01.2024 - 16:05  ·  #11686
Quote door Tristen

Ik heb dit weekend spatlappen gemonteerd, CC lampje vervangen en het temperatuur sensor motortje schoongemaakt en gesmeerd en ook het luchtfilter en het interieurfilter vervangen. Ook even wat papier tussen de deurpanelen gedaan, de lijm is in alle deuren losgekomen. Wanneer ik tijd heb een permanente oplossing verzinnen. Volgend weekend ga ik de olie verversen.

Erg blij met de vooruitgang!

Heeeeele mooi Volvo. Waar heb je die spatlappen vandaan?
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 14.01.2024 - 21:45  ·  #11687
Vandaag even bezig geweest met de achterbumper van de S80;

Aanzicht na aankoop en vlak voor de verfbrander (bovenste hoekje links was net warm gestookt):

Na enige tijd de bekende kringen:

Uiteindelijk met Sonax black alweer een ander gezicht, afwerking volgt na de winter.

Ben niet ontevreden ...... glans komt overigens door de regen.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.01.2024 - 21:52  ·  #11688
Quote door GrumpyXXL

Vandaag even bezig geweest met de achterbumper van de S80;

Aanzicht na aankoop en vlak voor de verfbrander (bovenste hoekje links was net warm gestookt):

Na enige tijd de bekende kringen:

Uiteindelijk met Sonax black alweer een ander gezicht, afwerking volgt na de winter.

Ben niet ontevreden ...... glans komt overigens door de regen.

Wat een verschil al! Wordt vast mooi. Doe je hem warm stoken zodat de wax beter hecht? Is dit misschien iets wat je ook goed in de zomer kan doen als de bumper in het zonnetje heeft gestaan, of is dat nog niet warm genoeg?
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 14.01.2024 - 22:04  ·  #11689
Quote door JMA1992

Wat een verschil al! Wordt vast mooi. Doe je hem warm stoken zodat de wax beter hecht? Is dit misschien iets wat je ook goed in de zomer kan doen als de bumper in het zonnetje heeft gestaan, of is dat nog niet warm genoeg?

Ik kocht de S80 begin december en de vale bumpers wilde ik meteen even aanpakken. Er zijn plastic delen die je weer heel mooi krijgt alleen al met een verfbrander, helaas niet bij Volvo (althans de S80). Na verloop van tijd komen de kringen. Enige wat dan helpt (als je niet wil verven) is bijkleuren met Zwart. Natuurlijk is dit een klus voor het betere weer maar ik wil er in de winter ook graag netjes bijrijden ........
ries123
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.01.2024 - 08:31  ·  #11690
Polytrol werkt ook goed!
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 15.01.2024 - 09:01  ·  #11691
Zelf zou ik niet voor deze aanpak kiezen omdat hierdoor veel weekmakers verloren gaan. Dus plastic gaat op den duur broos worden. Doe het zelf altijd met lijnzaadolie, wordt het ook weer mooi zwart van.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.01.2024 - 09:51  ·  #11692
Lijnzaadolie heb ik ook goede ervaringen mee. Ik deed daar altijd dat stuk plastic bij de paravaan mee. Dat bleef erg lang goed (om de 2 jaar ofzo een keertje opnieuw insmeren). Wel oppassen met de poetslappen/doeken die je gebruikt hebt, als je die zo weg gooit gaat het broeien en kan de boel spontaan ontbranden
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.01.2024 - 10:17  ·  #11693
Quote door GrumpyXXL

Quote door JMA1992

Ik kocht de S80 begin december en de vale bumpers wilde ik meteen even aanpakken. Er zijn plastic delen die je weer heel mooi krijgt alleen al met een verfbrander, helaas niet bij Volvo (althans de S80). Na verloop van tijd komen de kringen. Enige wat dan helpt (als je niet wil verven) is bijkleuren met Zwart. Natuurlijk is dit een klus voor het betere weer maar ik wil er in de winter ook graag netjes bijrijden ........

Thanks! Dat wist ik niet. Ik ben vrij nieuw in het stylen/opfrissen van auto’s.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 15.01.2024 - 17:26  ·  #11694
S40 verse olie gegeven, oliefilter en luchtfilter. €57,98 verder.
Alleen het benzinefilter begrijp ik niet zo goed. Ik kreeg zo'n metalen blikje met een massa draadje (?) er aan en aan beide kanten een pijpje waar je de benzineleiding op klikt, maar ik kan de oude niet vinden onder de auto.
Wel een soort kunststof pijp waar TANK en PURGE op staat, en een flexibele zwarte pvc buis loopt er naar toe. 30792829 lijkt dat te zijn, canister. Maar voor wat?
Zit daar binnen in dat die metalen blik filter?
Bij diesels zit het brandstoffilter voorin bij de motor. Zwager heeft een v50 T5, daar zit het filter weer in de tank.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 16.01.2024 - 00:00  ·  #11695
Jeroen dat is dus allemaal onderdeel van het brandstofafzuigsysteem met koolfilter. er zit dus geen extern benzinefilter op jouw S40.. (hadden we m wel gezien)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.01.2024 - 00:29  ·  #11696
Ja koolfilter, ik zag het staan in vida.
Zal allemaal wel goed zijn. En toch heb ik hier een brandstof filter liggen voor die auto...
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 16.01.2024 - 10:12  ·  #11697
wordt soms met extern filter geleverd. zal wel met veel vervuilde brandstof in land te maken hebben.
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 16.01.2024 - 10:46  ·  #11698
Quote door Jeroen

S40 verse olie gegeven, oliefilter en luchtfilter. €57,98 verder.
Alleen het benzinefilter begrijp ik niet zo goed. Ik kreeg zo'n metalen blikje met een massa draadje (?) er aan en aan beide kanten een pijpje waar je de benzineleiding op klikt, maar ik kan de oude niet vinden onder de auto.
Wel een soort kunststof pijp waar TANK en PURGE op staat, en een flexibele zwarte pvc buis loopt er naar toe. 30792829 lijkt dat te zijn, canister. Maar voor wat?
Zit daar binnen in dat die metalen blik filter?
Bij diesels zit het brandstoffilter voorin bij de motor. Zwager heeft een v50 T5, daar zit het filter weer in de tank.

bij S40 diesels voorin bij de motor? bij mijn XC70 D5 zit het brandstoffilter op ongeveer dezelfde plek als bij de benzineversie (net voor het rechterachterwiel)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.01.2024 - 11:18  ·  #11699
Mja heeft geen haast, ik ga het nog wel een keer rustig uitzoeken als het ook wat warmer is.

Ja ik heb een keer bij een S40 2.0 diesel het brandstoffilter vervangen, die zat voorin.
Mijn S60 D5 had hem ook voor het achterwiel, zo'n filter die je er naar onder toe af draait zonder vieze handen. Ik zei gisteren nog tegen Frank, wat een heerlijke auto was dat om aan te klussen. Alles gewoon toegangkelijk en doordacht.
Jarnok
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 19.01.2024 - 20:45  ·  #11700
V70R ‘04 - Als een aap met 7 l*llen dat mijn bevriende garagehouder eindelijk eens een grondige keuring deed met de VR op de brug. Man, wat was hij onder de indruk van het onderhoud!
Bijna een jaar in bezit nu en inmiddels 20k erop gezet en net de 2ton gepasseerd. Dus tijd voor nieuwe olie en dus even volledige inspectie. Bakolie was nog prima, PCV goed, alle vloeistoffen weer aangevuld en nagelopen. Remmen nog op 95% voor en 75% achter. Nergens een natte plek of ook maar een indicatie van een oud lek, dus alles oud stof. Alle rubbers nog zo goed als nieuw, dus preventief nog wat bitumen spray vernieuwd en klaar!

Ik wil er zuinig op zijn, dus goed bijhouden, maar zijn seal of approval met 55+ jaar ervaring voelt toch wel erg goed!

Selected quotes for multi-quoting:   0