Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 20.01.2024 - 08:35  ·  #11701
Zo, lage km stand zeg. Heb de mijne 8 jaar geleden gekocht met 193 op de teller en met secuur onderhoud nu probleemloos de 320 gepasseerd. En rijd er nog altijd met een glimlach in!
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 21.01.2024 - 18:14  ·  #11702
- nieuwe veren achterklep (te vaak mijn hoofd gestoten)
- nieuw xenon lampje (ging afgelopen week stuk)
- relais gloeipluggen (gaf al heel lang storingen)

Aangezien ik toch onder de koplamp moest zijn voor het relais ervoor gekozen de bumper een stukje los te trekken zodat ik de koplamp eruit kon halen. (Wat een achterlijke plaatsen om die schroeven te plaatsen, dat had veel makkelijker gekund.)
Toch zeker een goede keus geweest om die koplamp eruit te halen, zowel het relais als dat xenonlampje werken namelijk niet mee.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 22.01.2024 - 11:10  ·  #11703
Met de S40 naar Frank gereden, plan was om de veerpoten voor, achter dempers, accu, en kleine dingetjes te vervangen. Verder dan die 2 veerpoten kwam het niet, zat nogal tegen.
Wegligging van zo'n Volvo Focus is mooi maar sleutelen is even wat lastiger dan een S60 vind ik.
Links viel op zich nog mee vergeleken met rechts. Daar vloog de aandrijfas dubbel, die uiteindelijk er maar uit gehaald en gelukkig was hij nog goed.
Tijdens het los flexen van een stabilisator end-link ook nog de ABS sensor kabel door geslepen.
Auto rijdt wel maar met storing uiteraard.
Half 12 begonnen gisteren, uur 10 half 11 reed ik hem weer naar buiten. Wat een gezeik.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 22.01.2024 - 11:30  ·  #11704
Geluk bij een ongeluk, de ABS sensor kabel loopt naar een connector achter het spatbord... Na zo'n lange dag spookt er van alles door je hoofd maar dit valt nog mee gelukkig.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2024 - 00:11  ·  #11705
Quote door Vogel

Aangezien ik toch onder de koplamp moest zijn voor het relais ervoor gekozen de bumper een stukje los te trekken zodat ik de koplamp eruit kon halen. (Wat een achterlijke plaatsen om die schroeven te plaatsen, dat had veel makkelijker gekund.)
Toch zeker een goede keus geweest om die koplamp eruit te halen, zowel het relais als dat xenonlampje werken namelijk niet mee.

Vorige week de voorbumper, vandaag de achterbumper...parkeersensor 2
Ook ontdekt dat het stuk plastic dat ik vrijdag op mijn vooruit kreeg een mooie barst heeft veroorzaakt. 😒
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Onderhoudsbeurtje

· 
Posted: 28.01.2024 - 09:15  ·  #11706
Dit weekend bij de C70 voor de zekerheid wat onderhoud gepleegd:
- Olie vervangen (was aardig zwart)
- Oliefilter vervangen en een dopsleutel 36 moeten kopen, die had ik nog niet en nog niet eerder bij een 2.4 non turbo de olie vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Beide multiriemen vervangen (de eerste was krap aan, was lastig om hem erom te krijgen).

Binnenkort de bougies nog vervangen maar voor de zekerheid ook meteen nieuwe afdichtringen besteld voor het inlaatspruitstuk, die schijnen nogal hard te kunnen worden.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 28.01.2024 - 15:06  ·  #11707
Vandaag de diffuser van mijn V70 vervangen. Oude had een schade (bij aanschaf al) en voor 5 tientjes bij Rima een nette gebruikte gekocht. 40 minuten om hem er netjes af te pulken en drie minuten voor het terugplaatsen. Mooi systeem zo. Erg opgeknapt.
Henry-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2024 - 15:20  ·  #11708
Was lekker weer dus ff de kogel van de afneembare trekhaak goed schoon gemaakt en gepast.
Had ook nog een afneembare kogel liggen van de inmiddels ter ziele V70 en die past ook. Zit alleen iets hoogteverschil (+2,5cm) in. Nu wachten op voorjaar en dan maar eens mee experimenten.

Heb gisteren ook een set Emuk spiegels voor heel weinig gescoord en die passen ook precies goed. Deze heb ik gekocht ter vervanging van de Milenco universele, trilde me teveel.
Henry-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.01.2024 - 13:47  ·  #11709
Vandaag toch maar eens de moed verzameld om de olie van de stuurbekrachtiging te verversen.

Gelijk een nieuw reservoir gemonteerd, en gespoeld met eurol fluid-c.
Klusje ging voor de verandering eens in een keer goed check

Ga het de komende tijd monitoren, en met de aankomende beurt misschien nog wel een keer doen.
FritsXC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 29.01.2024 - 14:55  ·  #11710
Mijn markeerlampje rechtsvoor van de XC70 was stuk. Even de 2 haringen eruit en ik had de hele koplamp in mijn handen. Dekseltje eraf en lampje eruit gehaald. Bleek de verkeerde te zijn. Was van het knipperlicht. Maar even naar mijn garage gereden. Het markeerlicht lampje bleek ernaast te zitten. Had ik niet gezien. Kapot lampje heeft de garagehouder eruit gehaald en nieuwe geplaatst. Fluitje van een cent. Verder rijdt de limousine nog heerlijk.

Binnenkort afspraak maken voor APK en 145.000 km beurt. Deeltjestest wordt weer een lot uit de loterij.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 29.01.2024 - 20:50  ·  #11711
Vandaag begonnen met het polijsten van de auto. Eerste keer in mijn leven. Ging best wel goed, al heb ik wel een plekje er aan over gehouden. Daarover start ik een ander draadje voor advies.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.01.2024 - 23:43  ·  #11712
Quote door Vogel

Quote door Vogel

Vorige week de voorbumper, vandaag de achterbumper...parkeersensor 2
Ook ontdekt dat het stuk plastic dat ik vrijdag op mijn vooruit kreeg een mooie barst heeft veroorzaakt. 😒

En een nieuwe ruit erin. Na 6,5 jaar ergeren aan flinke krassen in de vooruit en hinderlijke schittering bij mooi weer van tienduizenden steenslagputjes, heb ik nu helder zicht.
Vanaf dag 1 erover nagedacht om een nieuw vooruit erin te laten zetten. Nu had ik geen keus meer.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 31.01.2024 - 08:36  ·  #11713
Quote door Vogel

En een nieuwe ruit erin. Na 6,5 jaar ergeren aan flinke krassen in de vooruit en hinderlijke schittering bij mooi weer van tienduizenden steenslagputjes, heb ik nu helder zicht.
Vanaf dag 1 erover nagedacht om een nieuw vooruit erin te laten zetten. Nu had ik geen keus meer.

Heb hier precies dezelfde ergernis sinds aankoop maar komt ook steeds wat tussen ..

Waar heb jij je ruit vandaan ? Dealer (best duur) of een mannetje ?

Heb bij een Citroën eens ge kozen voor mannetje maar kreeg toen ruit met stukje vervorming 🙄, …
Nickzzz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2024 - 14:11  ·  #11714
Niet zelf en ook niet vandaag, maar gisteren weer een nieuwe APK, verse remvloeistof en nieuwe remblokken achter laten doen door Poika.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2024 - 21:57  ·  #11715
Quote door MTE

Quote door Vogel

Heb hier precies dezelfde ergernis sinds aankoop maar komt ook steeds wat tussen ..

Waar heb jij je ruit vandaan ? Dealer (best duur) of een mannetje ?

Heb bij een Citroën eens ge kozen voor mannetje maar kreeg toen ruit met stukje vervorming 🙄, …

De mijne is gewisseld door Autotaalglas.
De ruit is niet origineel. De blauwe band is net anders van kleur en er zijn wat andere stempeltjes aangebracht. op de ruit.

Aangezien ik WA+ verzekerd ben heb ik alleen te maken met een eigen risico van €100.-
Ik krijg zelfs een nieuwe Umwelt-sticker van de verzekering.

De hamvraag voor jou is natuurlijk wat het anders gekost had:
Nu weet ik het niet helemaal zeker meer, maar ik meen dat hij zei dat de totale kosten €650,- waren

Selected quotes for multi-quoting:   0