Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Mokum3.33
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 11.02.2024 - 19:39  ·  #11731
Vorige week een nieuwe (van Marktplaats) licht schakelaar (LSM) vervangen. Nog zelf geprobeerd te solderen net als deze tutorial, helaas zonder succes.

Wel de automatische dimmende achteruitkijkspiegel gerepareerd met een nieuw (ook van Marktplaats) glas. Werkt weer perfect!
Fijne bijkomst, omdat ik de metalen veer niet heb teruggeplaatst voor de kabels heb ik geen storing meer op de microfoon van de bluetooth unit (de P2V2 unit). Kan nu zonder probleem de unit gebruiken waar het voorheen veel storing gaf bij de persoon aan de andere kant van de lijn.

Al met al een paar mooie klusjes aan de V70!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mick moker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 11.02.2024 - 20:43  ·  #11732
Quote door Mokum3.33

Vorige week een nieuwe (van Marktplaats) licht schakelaar (LSM) vervangen. Nog zelf geprobeerd te solderen net als deze tutorial, helaas zonder succes.

Wel de automatische dimmende achteruitkijkspiegel gerepareerd met een nieuw (ook van Marktplaats) glas. Werkt weer perfect!
Fijne bijkomst, omdat ik de metalen veer niet heb teruggeplaatst voor de kabels heb ik geen storing meer op de microfoon van de bluetooth unit (de P2V2 unit). Kan nu zonder probleem de unit gebruiken waar het voorheen veel storing gaf bij de persoon aan de andere kant van de lijn.

Al met al een paar mooie klusjes aan de V70!

geeft voldoening als het weer gelukt is
goed bezig moum3.33 :Thumbsup:
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 11.02.2024 - 21:10  ·  #11733
Vandaag een rammeltje uit het linkerachter portier gehaald. Aan de onderkant bij het stuk wat tegen het raam aan komt compriband geplakt om de ruimte op te vullen. Is gelukt, rammeltje verholpen. Wel zag ik dat er van de torx die in de handgreep zit een stuk schroefdraad kapot is. Dus gelijk maar een paar nieuwe bestellen
V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 11.02.2024 - 23:51  ·  #11734
Brandstoffilter van mijn D2 vervangen. Door de vastgekoekte aansluitingen nog een aardig priegelwerk. Uiteindelijk met de krik aan 1 kant van de auto prima te doen. Kijkende naar het onderhoudsboekje was deze in de 213000 gereden kms nog niet vervangen... Lijkt iets makkelijker te starten nu
Nickzzz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2024 - 12:39  ·  #11735
Quote door Mokum3.33

Lekker bezig.
Ik heb hetzelfde klusje nog steeds in de planning staan. Heb hier al ruim een jaar een vervangende spiegel liggen, maar moet nog nog even zin maken.
Alfadragon
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.02.2024 - 16:23  ·  #11736
De ruitenwissers vervangen. Ik had ze al even klaarliggen maar nu ging er wat los zitten. Dus het was er echt tijd voor.

Ook nog een plaatje geschoten.

Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2024 - 20:19  ·  #11737
Vandaag de lampjes van de verlichting van het ECC-paneel allemaal vervangen en een knop bijgeplaatst voor een nog te monteren led bar.

Net even gekeken in het donker en de verlichting van het paneel werkt weer maar oogt ook een stuk frisser. Vooral de lampjes met grijze voet waren behoorlijk verkleurt.

Zag net dat de lampjes van de achtergrondverlichting van de knoppen DTSC en het uitschakelen van de deadlock niet werken, dus die nog meer even bestellen bij de dealer. Daarnaast ook het merkloze 2-din radio front/paneel vervangen door eentje van Metra, dat past een stuk beter!

Het oude exemplaar:

Alles schoongemaakt en voor monteren ook een stuk gezaagd uit de achterkant van de gehele behuizing, Scheelt een hoop geklooi met alle stekkers achterin de radio drukken.

elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 12.02.2024 - 21:34  ·  #11738
Originele lampjes besteld of is er inmiddels ergens een alternatief voor die veel te dure krengen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 12.02.2024 - 21:46  ·  #11739
Is wel een alternatief voor, kwam ik laatst tegen op Volvo forum. Is wat meer hobby-en maar goed te doen leek het.
Opgeslagen op de computer, zal thuis even kijken.
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 12.02.2024 - 22:56  ·  #11740
Ik heb inmiddels wel ledjes gevonden die werken en ook te dimmen zijn, maar de helderheid ten opzichte van de andere gloeilampjes blijft een bottleneck. Het staat "net niet" als er een aantal ledjes en een aantal gloeilampjes op het dashboard zitten.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 12.02.2024 - 23:29  ·  #11741
Voor degene die ook op Volvo forum kunnen lezen (weet niet of je hiervoor aangemeld moet zijn):
https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1825910#p1825910

Zijn de volgende lampjes:
https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=496122
https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=420598

Dus niet compleet in het voetje, maar echt alleen het gloeilampje.
En voor de die-hard kermis led fans:
https://www.youtube.com/watch?v=J3b42hq1VgU
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 13.02.2024 - 05:07  ·  #11742
Die losse lampjes zijn wel interessant, echter heb ik geen originele lampjes meer om de fitting van te gebruiken .

Die gekleurde leds in die video, bah bah. Ik heb witte leds, maar zoals gezegd is led te fel. Misschien maak ik eens een oude schakelaar open om te kijken of ik het doorschijnende deel iets donkerder kan maken.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2024 - 08:36  ·  #11743
Quote door elevating

Originele lampjes besteld of is er inmiddels ergens een alternatief voor die veel te dure krengen?

Ik heb de originele besteld bij Estateservices. Had namelijk ook al eens gelezen dat niet originele exemplaren net ander licht geven en/of eerder kapot gaan...
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 13.02.2024 - 08:57  ·  #11744
ik heb een zakje met LED's voor in het ECC over. Had ze besteld en geinstalleerd maar ik kon er niet mee leven, dus voor veel te veel geld inderdaad alle lampjes vervangen door OEM volvo.
Het zakje met LEDjes voor in het ECC mag tegen verzendkosten weg als er iemand interesse voor heeft, stuur maar een PB.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2024 - 19:14  ·  #11745
Zoals maandag gemeld had ik alle leds in het ECC paneel vervangen voor origineel en een extra schakelaar geplaatst. Woensdag bleek dat in twee van de drie af fabriek gemonteerde schakelaars de backlight van de knop niet meer werkte. Gisteren drie ledjes gehaald bij het magazijn van Broekhuis in Bilthoven en vandaag gemonteerd in alle drie de 'oude' schakelaars,

Nu werkt de hele kerstboom weer zoals het ooit bedoeld was...

Selected quotes for multi-quoting:   0