Quote door ries123
Niet vandaag maar gisteren een nieuwe ruit laten plaatsen bij de dealer. Blijkbaar tegenwoordig Chinese ruiten van het merk Fuyao. En wat me opviel is de extra ‘strip’ onderaan. Geen idee wat daar het idee van is.
Mij bekruipt het gevoel dat deze ruiten, net als die van Carglass e.d., dunner zijn dan de Pilkinton en om dus lekkage te voorkomen die extra strip.
De ruiten van Carglass en consorten zijn echt dunner dan origineel Pilkinton.
Dat hebben we op mijn werk een keer uitgezocht samen met de (Mercedes)dealer.
De originele ruit van mijn Atego vrachtwagen was na 2 jaar gescheurd door steenslag, de vervangen ruit (van Carglass) scheurde alweer binnen een half jaar en had ook nog eens lekkage bovenaan waardoor de hemel ging schimmelen.
Toen weer een originele ruit laten monteren bij de dealer en die heeft het weer 2 jaar vol gehouden.
Die werd dus weer vervangen door een ruit van Carglass en wat denken jullie?.........................
Binnen twee maanden weer gescheurd.
Dus toen bij de dealer maar eens gaan kijken meten, resultaat was duidelijk,....... de ruit van Carglass was echt dunner waardoor hij eerder scheurde en lekkage kan veroorzaken.
Mijn advies wat ruiten betreft: Vraag altijd om een originele (Pilkinton) ruit en wees er zeker van dat de auto 24 uur niet word verplaatst en zelfs de deuren niet dicht gedaan worden om de kit goed te laten drogen/hechten.
Ja, ik weet het ik kan een zeikerd zijn.