Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 29.02.2024 - 19:55  ·  #11776
Quote door Plein69

Dat ziet er netjes uit.
Heb je meer foto's?

De foto van in de auto is met de oude 2DIN, dat is een Kenwood DMX8019DABS met draadloos android auto en draadloos carplay. Ik vind het 7inch display eigenlijk voor de looks te klein, vandaar de diepte investering van de Kenwood met het grote scherm. De nieuwe moet ik nog gaan inbouwen, zal daarna wat foto's plaatsen.

Hieronder twee plaatjes waarin het grote scherm is gemonteerd in een XC90, in de V70 zal het scherm wat meer naar rechts staan.

Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 03.03.2024 - 16:09  ·  #11777
Vandaag mooi weer dus tijd voor straat sleutelen!
Nu verder de remmerij aangepakt achter.
De schijven waren niet versleten maar wel erg verroest, dus deze vervangen voor Ate schijven.
LA had ik al de klauw vervangen voor nood en nu dus ook voorzien van een nieuwe schijf. RA duurde wat langer maar met een uur zaten de nieuwe klauw en schijf er ook op. Samen met verse remblokken kan de S60 weer een tijdje door! En het remt merkbaar beter achter, binnenkort de voorkant aanpakken.
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.03.2024 - 16:57  ·  #11778
Altijd mooi als iet lukt. Nú lekker rijden.
RobindeWaart
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.03.2024 - 17:37  ·  #11779
Niet vandaag maar gister de rechter aandrijfas vervangen ivm trillingen
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Meer herrie in de auto dan zonder die strip?

· 
Posted: 07.03.2024 - 09:28  ·  #11780
Quote door ries123

Niet vandaag maar gisteren een nieuwe ruit laten plaatsen bij de dealer. Blijkbaar tegenwoordig Chinese ruiten van het merk Fuyao. En wat me opviel is de extra ‘strip’ onderaan. Geen idee wat daar het idee van is.

Maakt die extra strip niet meer herrie? Ik moet vanmiddag even kijken hoe het bij mij zit, volgens mij heb ik ook "al" zo'n strip.

Blijft bijzondere materie :/
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.03.2024 - 09:32  ·  #11781
Quote door jpelverding

Quote door ries123

Niet vandaag maar gisteren een nieuwe ruit laten plaatsen bij de dealer. Blijkbaar tegenwoordig Chinese ruiten van het merk Fuyao. En wat me opviel is de extra ‘strip’ onderaan. Geen idee wat daar het idee van is.

Maakt die extra strip niet meer herrie? Ik moet vanmiddag even kijken hoe het bij mij zit, volgens mij heb ik ook "al" zo'n strip.

Blijft bijzondere materie :/

Nee totaal niet.. Zit aan de onderkant en strak op de strip eronder. Ik had eerst veel last van windruis omdat de bovenste rubberen strip naar het dak niet mooi aansloot, dat is nu ook weg.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.03.2024 - 10:23  ·  #11782
Quote door The Demon

Quote door ries123

Mij bekruipt het gevoel dat deze ruiten, net als die van Carglass e.d., dunner zijn dan de Pilkinton en om dus lekkage te voorkomen die extra strip.

De ruiten van Carglass en consorten zijn echt dunner dan origineel Pilkinton.
Dat hebben we op mijn werk een keer uitgezocht samen met de (Mercedes)dealer.
De originele ruit van mijn Atego vrachtwagen was na 2 jaar gescheurd door steenslag, de vervangen ruit (van Carglass) scheurde alweer binnen een half jaar en had ook nog eens lekkage bovenaan waardoor de hemel ging schimmelen.
Toen weer een originele ruit laten monteren bij de dealer en die heeft het weer 2 jaar vol gehouden.
Die werd dus weer vervangen door een ruit van Carglass en wat denken jullie?.........................
Binnen twee maanden weer gescheurd.
Dus toen bij de dealer maar eens gaan kijken meten, resultaat was duidelijk,....... de ruit van Carglass was echt dunner waardoor hij eerder scheurde en lekkage kan veroorzaken.

Mijn advies wat ruiten betreft: Vraag altijd om een originele (Pilkinton) ruit en wees er zeker van dat de auto 24 uur niet word verplaatst en zelfs de deuren niet dicht gedaan worden om de kit goed te laten drogen/hechten.

Ja, ik weet het ik kan een zeikerd zijn.

Je bent absoluut geen zeikerd.
Een originele ruit bij de dealer geeft een factuur van rond de 1000 euro.
Ik zou absoluut een originele Pilkinton willen hebben. Een goedkoop Chinees ruitje kun je ook wel voor een 2-300 wel via mp regelen…

In de s80 van mijn vader is vorig jaar bij de dealer ook een nieuwe geplaatst. Op vrijdagmiddag zodat de wagen heel het weekend kon blijven staan. Die geleverde ruit is voor verwijdering van de andere eerst getoond.
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.03.2024 - 10:43  ·  #11783
Ik snap niet zo goed waarom je enkel een "originele" Pilkington wil. De originele ruit die Volvo nu levert komt uit China. Dus je kan wel zeggen dat je een Pilkington wil, maar dan moet je naar Carglass gaan. Daar kan je een OEM ruit krijgen van het merk Pilkington bijv.

Daarbij, het glas in mijn auto in de zijruiten is origineel Volvo en is van Saint Gobain. Dus wat is origineel, het is maar net met welke leverancier Volvo een afspraak heeft gemaakt.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.03.2024 - 11:06  ·  #11784
Voor mijzelf staan pilkington en idd saint Gobain op het zelfde kwaliteits niveau.
Ook bij Carglass geven de monteurs toe dat andere ruiten dunner zijn.
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.03.2024 - 11:20  ·  #11785
Quote door MTE

Voor mijzelf staan pilkington en idd saint Gobain op het zelfde kwaliteits niveau.
Ook bij Carglass geven de monteurs toe dat andere ruiten dunner zijn.

Ja, dus je wil origineel omdat niet origineel van de specificatie afwijkt. Maar origineel Volvo is nu Fuyao geworden. Ik zou verwachten dat die ruiten volledig aan de specificaties voldoen omdat ze dus door Volvo zelf geleverd worden.

Als je geen Chinese ruit wil moet je dus niet naar de dealer gaan is de conclusie.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.03.2024 - 16:45  ·  #11786
Volvo koopt gewoon de ruiten bij de fabrikant die op dat moment de ruiten met hun specificaties voor de beste prijs kunnen leveren. Pilkington is dus niet de enige, mijn S80 had ruiten van St. Gobain.
En aangezien Volvo nu Geely is, is het niet gek dat de ruiten nu Chinees zijn.

Daarbij kan het zijn dat b.v. de Pilkington ruit van Carglass weer anders (dunner) is dan een originele Volvo Pilkington ruit, dus dat zegt ook niks
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 11.03.2024 - 17:54  ·  #11787
Het heeft even geduurd maar ze zitten er onder!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.03.2024 - 18:59  ·  #11788
Quote door JMA1992

Het heeft even geduurd maar ze zitten er onder!

Ziet er goed uit 👍🏻
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 11.03.2024 - 19:50  ·  #11789
De XC90 die mn pa wilde hebben eens flink onder handen genomen. Hier een kleine impressie, vooral de kofferruimte was best bevredigend. Verder alle kunststof delen binnen gereinigd en ontdaan van de meeste zwarte strepen, mooi in de cockpitspray gezet. Zonnekleppen, a en b stijl kappen van alle vlekken ontdaan en nu begonnen met het leer te cleanen en voeden. Doet na 21 jaar een hele jas uit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
The Demon
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 11.03.2024 - 19:57  ·  #11790
Ik ben geen fan van cockpitspray, het laat een vettige laag achter waar juist alle stofjes op blijven plakken.

Selected quotes for multi-quoting:   0