Quote door Barre gaander
Quote door Jeroen
Waarom wil je er weer van af Jos?
Brandstof verbruik...12liter op de 100km gemiddeld...vooral kleine stukkies.
De huidige brandstof prijzen voor 98 rijzen de pan uit.
Snap ik Jos, dit verbruik "nekt" de meeste berijders van de T6 (en ik ken er paar). Die T6 is prachtig maar je moet het wel kunnen en willen dragen die kosten vd brandstof. Gelukkig dalen de prijzen weer deze dagen.
Volgens mij rijdt Willy nog wel in alle tevredenheid rond in zijn XC T6, maar ik weet ff niet hoeveel km's hij maakt per jaar.
Ik dacht zelf soms ook om ook mijn karretje weg te doen voor iets zuinigs, maar ach... het verbruik van 7.8L/100 is eigenlijk super netjes voor een 1600 kg auto (ok 1585 kg oid). (Gelukkig mag ik veel thuiswerken)
Wel geniet ik nog echt van elke rit, het comfort, de krachtige motor (425 Nm waarvan veel beschikbaar bij 1500 TPM), de ruimte, de HIFI, de weldadige luxe vh leer en borrelnotenhouten dashboard, etc, etc.) Ik denk in alle eerlijkheid dat ik nooit zoiets weer terug krijg.
Maar ik vervuil dit topic, sorry; ga hieronder door met wat iedereen aan zijn Volvo doet.
Ik heb vorige week de zwarte delen behandeld, die waren toch wel wat grijzer geworden van het bakken in de zon.
Dus spiegels en paravaan zijn weer mooi zwart. Ik zal later wat foto's in mijn wegblog zetten, dan doe ik daar ook eens wat.
Ik ga nog de boel op termijn nog een keer detailen denk ik, je weet wel polijsten, daarna wax e.d. ik heb nog veel van dat spul liggen.