Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1543
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 30.05.2024 - 12:53  ·  #11896
Bekerhouder verwisseld,bij mijn oude was de sigaretten aansteker nog mooi gaaf en de vervanger was die erg geoxydeerd dus geprobeerd om te wisselen maar dat was geen succes.
Dus het roldeksel maar overgezet van de ene naar de andere...was wel ff een k**klussie om dat ding eruit te krijgen....maar alles zit weer mooi op zijn plek.
Ghetto Bassie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoeksche Waard
Leeftijd: 44
Berichten: 117
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 01.06.2024 - 22:27  ·  #11897
Niet zelf gedaan, maar laten doen.

Beurtje gehad waarbij olie + oliefilter, luchtfilter en interieurfilter vervangen zijn. 3e remlicht deed het niet, daarvan bleek een stekkertje los te zitten (geen idee hoe, maar goed, het is gefixt) en de airco deed het niet meer. Daarvan is de condensor vervangen en de boel weer opnieuw afgevuld. We kunnen er voorlopig weer tegenaan.

Zelf wel een goede gebruikte grille weten te scoren, deze heb ik gespoten en voorzien van nieuwe stickers. Deze moet alleen de gescheurde grille nog vervangen, komt nog wel…
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 5962
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 01.06.2024 - 22:51  ·  #11898
Bezig met een V70 uit 2011. heeft een geluid bij niet rechtuit sturen. maar eerst de airco. Doet t als t warmer is niet meer. speling gemeten 7,5 mm te groot dus.
Ook bij de V70 III lekker krap werken, maar wel anders. Zit een andere pomp op die ik ken. Ah Ford bekende pomp. Een Sanden pomp. mn normale blokker hulpmidden znloos. op de gok een tool gekocht van een tientje en het werkt gewoon. https://www.amazon.nl/dp/B09DC…_dt_1&th=1 denk ik heb mazzel. Helaas moer dr af en nog één ringetje van 0,5 mm. oftewel versleten. Eerst maar nieuwe koppeling besteld. kijken hoe lastig dit weer wordt. wordt vervolgt.
Gummiebeer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 44
Berichten: 152
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.06.2024 - 18:27  ·  #11899
ATE schijven voor vervangen samen met ATE keramische remblokken.
Wat een klusje zou zijn van hooguit 2 uur monde uit tot een helse klus van 4,5 uur..
Bijrijders kant deed al lastig met demonteren, veel kruipolie gebruikt en na een tijdje ging het los.
De bestuurders kant daarentegen was een bitch, de brander moest eraan te pas komen om de bracket los te krijgen.
Montage ging dan wel voorspoedig. Gelukkig nu klaar met de complete remmerij!
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 409
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.06.2024 - 20:22  ·  #11900
Het interieur van mijn s80 compleet gemaakt met de laatste houtlook sierdelen (alleen de pook kan eventueel nog). Van de alu look die er origineel in zat was het 1 en andere kapot en lelijk. Nu uit 2 demontage autos een setje houtlook in goede staat compleet kunnen maken.
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 59
Berichten: 378
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.06.2024 - 21:23  ·  #11901
585 km gereden in mijn "oude" V70 2.4 140 pk van 2003.
Verbruik 1 op 11.8 en een gemiddelde snelheid over de hele rit van 112 km/uur.
Geen slag verkeerd, heerlijk !!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39870
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.06.2024 - 21:27  ·  #11902
Lekker hé ?
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 55
Berichten: 657
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.06.2024 - 21:49  ·  #11903
Precies een jaar/19.000 km geleden een LPG installatie laten plaatsen in de V70, en om de garantie te behouden moet er eens per jaar/om de 20.000 km een controle gedaan worden. Dus vandaag naar de inbouwer geweest voor controle en een nieuw gasfiltertje. Kunnen we weer een jaartje gassen.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1526
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.06.2024 - 14:05  ·  #11904
2 nieuwe veerpoten in elkaar gezet. De veer zit echt perfect in de schotel boven en onder, maar toch ziet het er op het oog vreemd uit omdat vanaf de zijkant de schokdemper en veer scheef staan ten opzichte van elkaar. Maar volgens mij klopt het wel.
Morgen gaan de toplagers erop en dan worden ze geplaatst.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4283
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.06.2024 - 15:27  ·  #11905
Lijkt me wel oké, de veer zou immers enkel recht om de schokdemper zitten als de demper door het midden van de onderste veerschotel zou komen (er vanuit gaande dat hij bovenin wel in het midden zit) maar die komt helemaal aan de zijkant door, dus die gingen nooit parallel lopen. Zal ongetwijfeld met de geometrie van de ophanging te maken hebben... complexe materie.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3359
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.06.2024 - 16:11  ·  #11906
Dat doen ze bij mij ook altijd. En toch zelfs met nieuwe dempers nog wel eens bonken, dan ga ik me toch af vragen of het wel goed in elkaar zit.
Maar het zal wel ja.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1526
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.06.2024 - 16:43  ·  #11907
Op alle afbeeldingen die ik online zie zitten ze ook niet recht. Zoals hier: https://www.rendcarparts.nl/on…RD8667248S
En zoals Bolbo ook al schrijft, dat kan ook bijna niet als de onderste schotel al scheef zit ten opzichte van de demperbuis.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1526
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 11.06.2024 - 17:41  ·  #11908
Vandaag de nieuwe veerpoten gemonteerd aan de voorzijde en nieuwe dempers aan de achterzijde. Ging niet zonder slag of stoot want 1 aandrijfas zat behoorlijk vast in het wiellager. Ik kon hem er wel een stukje uit tikken (liefst haal ik hem helemaal los om zo geen spanning te zetten op de homokineet) maar terug ging hij er niet meer ver genoeg in om de bout van de aandrijfas vastte zetten. Moest alles toch weer helemaal los en na veel geduld toch helemaal kunnen verwijderen en goed schoon kunnen maken.

Verder ging alles vrij soepel. Om 13.15 begonnen en om 16.15 was ik klaar.

Helaas staat de auto nu toch wel wat hoger op z'n pootjes dan voor die tijd. Maar eens kijken of dat nog gaat zakken na verloop van tijd. Ook valt me op dat de ruimte tussen veer en binnenzijde schutboord echt weinig is. Denk een kleine cm. Maar wellicht is dat wel normaal. Ik heb het eigenlijk niet bekeken van te voren.
Veldweg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2022
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 12.06.2024 - 17:41  ·  #11909
Nou, niet vandaag, maar afgelopen week:
- nieuwe voorste draagarmen, fuseekogels en stabilisatorconnector stangen gemonteerd
- uitgelijnd
- lampjes mist voor vervangen

Daarna de apk; moet hem wegbrengen omdat ik zelf niet meer in een keuringsinstantie werk; mag weer een jaar :)
Voor een auto van 550 euro......niet slecht. Met alles wat ik gedaan heb (uitlaat, aandrijfas, thermostaat, instrumentenpaneel lampjes, achterlicht, gasvulslang, bijna alles van de sloop van dit afgezien lpg slang, thermostaat en instrumentenpaneel lampjes) zit ik nog steeds goed onder de 1000 euro inclusief aankoop auto.
Waarmee ik toch weer een jaar vooruit kan en weinig problemen voor volgend jaar zie ;)
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 54
Berichten: 360
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 13.06.2024 - 19:48  ·  #11910
Nou niet zelf gedaan, maar laten doen. Vandag was het weer tijd voor de APK. Geslaagd met vlag en winpel, zonder aanmerking. Ze hebben ook naar de airco gekeken. Die deed het al jaren niet, terwijl de compressor en condensator waren vervangen. Eerder al heel het systeem onder druk gezet. Er was geen lekkage, en het zou iets electronisch zijn. Nu hebben ze de airco eindelijk aan de praat gekregen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0