Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 409
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 13.06.2024 - 20:14  ·  #11911
De s80 uit laten lijnen want mijn stuur was scheef gaan staan. De verschillen waren echt minimaal maar toch staat nu mijn stuur weer recht. De beste man viel nog op dat er 3 mm verschil in profiel zit tussen mn linker en rechter achterband. Heel vreemd maar er zal ooit iemand 1 band vervangen hebben. Dat soort dingen pak ik dus altijd per as en niet per wiel.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 409
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 15.06.2024 - 10:31  ·  #11912
Weer een leuk hebbedingetje voor de S80 gescoord. Helaas mis ik een eindkapje maar vooruit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Ghetto Bassie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoeksche Waard
Leeftijd: 44
Berichten: 117
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 29.06.2024 - 20:03  ·  #11913
Laatst is de condensor vervangen, airco doet het nu ook weer lekker. Vandaag het interieur gecleand en het exterieur aangepakt, gewassen, in de was gezet, plastic delen in de plastishine gezet en de voorruit met Rain-x behandeld.

Daarna voor het eerst in de onlangs volledig aangepakte garage gezet, past perfect, motor kan er nog mooi naast. Mooie is dat het nu aan het regenen is en ik nu niet de hele middag voor Jan L bezig geweest ben. Kiek um eens lekker shinen… :)

Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 685
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 01.07.2024 - 11:56  ·  #11914
De koelvloeistof vervangen, van rood naar weer origineel Volvo. Heb meerdere malen gewisseld (4x, met gedemineraliseerd water) om er voor te zorgen dat alle rode kvs er uit zou zijn. Nu is alles weer mooi groen :).
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2770
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 04.07.2024 - 22:06  ·  #11915
Eindelijk de linker zijkant van de bestuurdersstoel vervangen voor een nieuw exemplaar.. mooie aanbieding bij vparts bij een lading koplamp lenzen…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39870
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 04.07.2024 - 22:39  ·  #11916
Kleine zaken, grote uitwerking.
Ziet er weer goed uit nu.👍🏻
air_max
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Leeftijd: 47
Berichten: 20
Geregistreerd: 07 / 2023
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.07.2024 - 11:30  ·  #11917
Niet vandaag, maar gisteren:

Voor de tweede keer de automaat laten spoelen. Dit keer bij TPR.

Had in september vorig jaar de bak laten spoelen bij GS Powerflush en nadien liep het als een zonnetje. Totdat eind februari de auto voor APK en beurtje bij mijn vaste garage kwam en de beste man nergens in het boekje kon vinden dat de bak nieuwe olie gekregen had, dus heeft hij de olie vervangen. Nadien schokken, slecht schakelen en gewoon een ander gevoel in de auto.

Heb het even aangekeken, maar besloten geen risico te nemen en de bak weer te laten spoelen. Merkte bij wegrijden gelijk verschil en het schakelen gaat weer zijdezacht, zoals het hoort.

Het gaat om de Powershift automaat, dus better safe than sorry. Ondertussen 245K op de teller!



NB: Dat mijn garage de olie vervangen heeft, is echt uit goede bedoelingen. De man is een kei in zijn vak en weet dat deze olie met regelmaat vervangen erbij hoort. Dat ik dat al gedaan had, was hij even vergeten...gevalletje miscommunicatie dus.
vuurenaa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 61
Homepage: restauratieatelier…
Berichten: 42
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Verassing

 · 
Posted: 06.07.2024 - 11:45  ·  #11918
Ik zelf niets, maar om over verassingen te spreken, gisteren vroeg mijn zoon, blijf jij thuis werken ? Ja zei ik, mag ik jouw auto lenen, ja hoor.
2 uur later, via whatsapp pap, je auto staat bij de dealer, hij stortert, je hebt een volvo pas dus niets aan de hand, ik : raar gisteren was er niets aan de hand, maar goed kan gebeuren. in de middag komt hij thuis, zullen we hem op gaan halen hij is klaar, was een bougie, ok wij naar de garage (dacht ik ), ook vreemd, mijn vrouw wilde mee, op de weg erheen, ging hij rechts in plaats van rechtdoor, eigenlijk had ik nog niets door, toen hij stopte, zag ik geen Volvo dealer, ik zei waar zijn we ?
Hij staat daar op de parkeerplaats, nog meer vraag tekens bij mij, aangekomen waren de achter ramen getind , wat ik al heel graag wilde, we stonden bij Wraptor in Nootdorp , verassing van ons allemaal alvast voor je verjaardag. Nou hoe leuk is dit, dank je wel , wat heb ik toch een lieve vrouw, zoons en dochter.
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 388
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.07.2024 - 13:32  ·  #11919
Dat ziet er inderdaad netjes uit. Zeker zo met die blauwe kleur 👍
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.07.2024 - 17:23  ·  #11920
Dat zijn de betere verassingen!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39870
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.07.2024 - 18:44  ·  #11921
Dat is een mooie verassing.
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.🎂🍾
Wie weet volgen er nog…….
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4283
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.07.2024 - 10:31  ·  #11922
Leuk dat ze dat voor je geregeld hebben. Is fijn als mensen moeite voor je doen om iets te regelen, zeker als ze zelf niks hebben met hetgeen jij graag wilt of er zelfs niks van snappen waarom jij dat iets vindt, maar het toch doen omdat jij er blij van wordt.
Maar die smoes 'je auto staat bij de garage, hij stottert' daar komen ze bij mij niet mee weg, al was het maar omdat ik me dan de hele dag druk loop te maken over wat er aan de hand is en of die garage wel fatsoenlijk werk levert :D
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 473
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 19.07.2024 - 19:14  ·  #11923
Niet vandaag maar gisteren de standkachel opnieuw ingebouwd. Kreeg hem in eerste instantie niet aan de praat, had nog geen 3 draaiuren dus het leek me sterk dat 1 van de onderdelen defect was. Kreeg een foutmelding op de vlamsensor. Alles uit elkaar, het beetje roetaanslag schoongemaakt, alles in elkaar en weer gemonteerd. Wat testen gedraaid in VIDA, deed het allemaal goed. Dus toen maar weer geprobeerd de standkachel te starten en warempel, mooi uur gedraaid zonder problemen. Op naar de winter en motorbehoud!
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2770
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 19.07.2024 - 20:36  ·  #11924
Mooi dat het gelukt is Richard..
Nu de koplampen nog een keer aanpakken..😉
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 59
Berichten: 378
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 26.07.2024 - 14:43  ·  #11925
Vandaag hobby bob uitgehangen..
Rugleuning bekleding van de l.v. stoel was een naad los.
Nu ist beestje van 2003 en heeft 265k gelopen.
Gekozen voor een beun oplossing, Bekleding niet gedemonteerd en netjes laten naaien aan de binnenkant maar met naald en draad van buitenaf genaaid.
Onverwacht geen gek resultaat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0