Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3359
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.09.2024 - 21:09  ·  #11956
Zou toch een uitvinding zijn om zo'n ding gewoon van een metaal te maken zeg.
En dan bij de verkoop van nieuwe auto's gewoon hardop durven zeggen dat er minder onderhoud aan zit te komen bij hoge km standen.
Zo zouden ze ook koplampen van echt glas kunnen maken, en dan roepen dat je die nooit hoeft te polijsten zoals je bij de ouderwetse kunststof lampen wel moest.
Gewoon zomaar een raar idee van mij hoor...
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1752
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.09.2024 - 21:30  ·  #11957
Quote door Jeroen

Zou toch een uitvinding zijn om zo'n ding gewoon van een metaal te maken zeg.
En dan bij de verkoop van nieuwe auto's gewoon hardop durven zeggen dat er minder onderhoud aan zit te komen bij hoge km standen.
Zo zouden ze ook koplampen van echt glas kunnen maken, en dan roepen dat je die nooit hoeft te polijsten zoals je bij de ouderwetse kunststof lampen wel moest.
Gewoon zomaar een raar idee van mij hoor...

Duurzaam zeg maar …😄
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1510
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.09.2024 - 22:09  ·  #11958
Quote door Jeroen

Zou toch een uitvinding zijn om zo'n ding gewoon van een metaal te maken zeg.
En dan bij de verkoop van nieuwe auto's gewoon hardop durven zeggen dat er minder onderhoud aan zit te komen bij hoge km standen.
Zo zouden ze ook koplampen van echt glas kunnen maken, en dan roepen dat je die nooit hoeft te polijsten zoals je bij de ouderwetse kunststof lampen wel moest.
Gewoon zomaar een raar idee van mij hoor...


Voor de 1e eigenaar geldt: "not my problem"
Maar dat extra geld moeten zij dan wel neertellen.
Kortom je vraagt de 1e eigenaar extra te betalen zodat de 3e eigenaar minder kosten heeft.

En de fabrikant is niet perse gebaat bij een auto die 500.000km mee gaat.
Van hen wordt verlangt dat ze de hele levensduur spare parts kunnen leveren.
Al die onderdelen moeten dan 15 jaar opgeslagen worden in een magazijn. De 1e paar jaar zit daar wel winst op, maar naar verloop van tijd natuurlijk niet meer. Plus... je verkoopt liever een nieuwe...

En het milieu ziet ook liever auto's die minder lang mee gaan.

Het is dus alleen voor ons, de enthousiasteling die graag voor een dubbeltje op de 1e rij zit, interessant om dat te doen.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1929
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.09.2024 - 22:42  ·  #11959
De schokdempers aan de achterzijde vernieuwd. Iets meer werk vanwege de extra versterkingsveren.
Bij demontage bleken de balgen om de schokdempers vergaan te zijn. Dit zijn speciale balgen die met de versterkingsveren meegeleverd zijn. Op de verenset zit echter levenslange garantie. Een telefoontje naar de leverancier en de volgende dag had ik de nieuwe balgenset. Geleverd onder garantie. Netjes geregeld.
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 167
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.09.2024 - 01:14  ·  #11960
Ik had enorme kraken bij het sturen, hobbels en drempels. Dacht eigenlijk aan toplagers dus wilde al voor €400 nieuwe dempers en lagers gaan bestellen. Maar eerst eens met een spuitbus 4059 (soort heeeele goede WD40) alle rubbers en draaipunten van ophanging voorkant ingespoten. Alle kraken en piepen zijn weg! Heerlijk stil weer. Nu nog de kraak van mijn koppeling oplossen, maar dat wil maar niet vlotten.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1752
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.09.2024 - 01:18  ·  #11961
Heb je die spuitbus ook al gebruikt bij je pedaal zelf?
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 167
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.09.2024 - 02:30  ·  #11962
Quote door MTE

Heb je die spuitbus ook al gebruikt bij je pedaal zelf?


Jazeker. Heb alles wat ik op dit forum en het Volvo forum kon vinden al geprobeerd maar echt nul resultaat. Het volgende wat ik wil proberen is het pedaal demonteren en de as waar die om heen draait insmeren. Maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Of de veer vervangen. Die moet ik nog zien te vinden. Kan er ook niet zo heel makkelijk bij.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 409
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.09.2024 - 12:10  ·  #11963
Quote door Jeroen

Zou toch een uitvinding zijn om zo'n ding gewoon van een metaal te maken zeg.
En dan bij de verkoop van nieuwe auto's gewoon hardop durven zeggen dat er minder onderhoud aan zit te komen bij hoge km standen.
Zo zouden ze ook koplampen van echt glas kunnen maken, en dan roepen dat je die nooit hoeft te polijsten zoals je bij de ouderwetse kunststof lampen wel moest.
Gewoon zomaar een raar idee van mij hoor...


Je vergeet voor het gemak het gewicht. Onze Volvos zijn al lekker zwaar, probeer het je eens voor te stellen als ze heel veel plastic gaan vervangen voor metaal...
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3359
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.09.2024 - 12:58  ·  #11964
Ja ik weet het, net als glas.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 59
Homepage: directadministrati…
Berichten: 285
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.09.2024 - 16:29  ·  #11965
Quote door Jeroen

Zou toch een uitvinding zijn om zo'n ding gewoon van een metaal te maken zeg.
En dan bij de verkoop van nieuwe auto's gewoon hardop durven zeggen dat er minder onderhoud aan zit te komen bij hoge km standen.
Zo zouden ze ook koplampen van echt glas kunnen maken, en dan roepen dat je die nooit hoeft te polijsten zoals je bij de ouderwetse kunststof lampen wel moest.
Gewoon zomaar een raar idee van mij hoor...


Nou ja dat vindt ik dus ook. De fabrikant zet m.i. willens en wetens plastic aansluitbuisjes op de radiator die notabene verder grotendeels van metaal is en inderdaad plastic lensen in de voorlampen (wel weer leuk voor Emiel 😉) en fragiele plastic klemmetjes op de achteruitwisser arm. Ik neem het de mannen die mij goedbedoeld geholpen hebben dus ook echt niet kwalijk maar ik ben mij er zelf inmiddels dus wel van bewust dat je voorzichtig om moet gaan met reparaties aan een auto die inmiddels 20 jaar oud is. Dus eerst tien maal kijken en dan pas daadwerkelijk vervangen/repareren.
josf
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 27
Geregistreerd: 04 / 2024
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 07.09.2024 - 17:21  ·  #11966
Heb hem op autoscout gezet en geupdate, of iemand mijn v70 automaat als sloper.wilt
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 450
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 16:32  ·  #11967
Een maand of twee geleden, twee complete veerpoten voor de voorzijde besteld en in elkaar gezet. Deze vandaag gemonteerd en gelijk de stabilisatiestangen vervangen.

Heerlijk om weer te rijden zonder gekraak en geknak 😁
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 17:51  ·  #11968
Quote door FullThrottle

Quote door Jeroen

Zou toch een uitvinding zijn om zo'n ding gewoon van een metaal te maken zeg.
En dan bij de verkoop van nieuwe auto's gewoon hardop durven zeggen dat er minder onderhoud aan zit te komen bij hoge km standen.
Zo zouden ze ook koplampen van echt glas kunnen maken, en dan roepen dat je die nooit hoeft te polijsten zoals je bij de ouderwetse kunststof lampen wel moest.
Gewoon zomaar een raar idee van mij hoor...


Nou ja dat vindt ik dus ook. De fabrikant zet m.i. willens en wetens plastic aansluitbuisjes op de radiator die notabene verder grotendeels van metaal is en inderdaad plastic lensen in de voorlampen (wel weer leuk voor Emiel 😉) en fragiele plastic klemmetjes op de achteruitwisser arm. Ik neem het de mannen die mij goedbedoeld geholpen hebben dus ook echt niet kwalijk maar ik ben mij er zelf inmiddels dus wel van bewust dat je voorzichtig om moet gaan met reparaties aan een auto die inmiddels 20 jaar oud is. Dus eerst tien maal kijken en dan pas daadwerkelijk vervangen/repareren.


Leuke discussie, speel ik wel even advocaat van de duivel! 😈

Het overgrote deel van mensen dat een nieuwe auto kan veroorloven heeft geen interesse in techniek.
Als een ander merk hetzelfde comfort en prestaties kan leveren voor minder geld, dan loopt men daar de showroom binnen.

Aangezien de arme eigenaren van het Volvo concern zich geen dunnere nekken kunnen veroorloven moet er ergens anders op beknibbeld worden.




Quote door josf

Heb hem op autoscout gezet en geupdate, of iemand mijn v70 automaat als sloper.wilt


Dat is niet fijn te horen, pittige overweging vind ik altijd.



Quote door M95

Een maand of twee geleden, twee complete veerpoten voor de voorzijde besteld en in elkaar gezet. Deze vandaag gemonteerd en gelijk de stabilisatiestangen vervangen.

Heerlijk om weer te rijden zonder gekraak en geknak 😁


Het is even wat werk maar zo dik waard.
Geniet ervan!
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 409
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 18:38  ·  #11969
Interieur filtertje vervangen 🤢
Dashboard kast demper geprobeerd te fixen maar verder gesloopt (dus een nieuwe besteld)

En over een paar maanden ga ik voor het eerst echt een achterbank nodig hebben (ja, er komt een kleintje aan🥰) dus ook voor de eerste keer een echt noodzakelijke optie ingebouwd:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1510
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 23:47  ·  #11970
Quote door JMA1992

Ik had enorme kraken bij het sturen, hobbels en drempels. Dacht eigenlijk aan toplagers dus wilde al voor €400 nieuwe dempers en lagers gaan bestellen. Maar eerst eens met een spuitbus 4059 (soort heeeele goede WD40) alle rubbers en draaipunten van ophanging voorkant ingespoten. Alle kraken en piepen zijn weg! Heerlijk stil weer. Nu nog de kraak van mijn koppeling oplossen, maar dat wil maar niet vlotten.


Ja heel irritant squeek geluid van dat koppelingspedaal. Daar zit een nylon bus tussen as en pedaal...of misschien niet echt meer in ons geval.
Ik ga er even vanuit dat we over hetzelfde hebben en in mijn geval hielp heel veel white grease op de as een beetje.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0