Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Tim Post
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 25.10.2024 - 09:43  ·  #12001
Geen scriptmelding;) ga even contact zoeken eerdaags
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 27.10.2024 - 16:15  ·  #12002
Wat begon als een nivomat conversie is lichtelijk uit de hand aan het lopen... as usual😇
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 27.10.2024 - 17:00  ·  #12003
Ik neem aan dat je weet wat je doet 😅...
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 27.10.2024 - 17:21  ·  #12004
Quote door Winterswijkposse

Maartjinski is vooral altijd heeeel erg nieuwsgierig naar van die boutjes en n schroeven en wat er gebeurt als hij daar eens lekker aan gaat draaien 😄😄
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2024 - 17:25  ·  #12005
Vandaag de olie weer vervangen.
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2024 - 18:29  ·  #12006
Quote door MTE

Quote door Winterswijkposse

Maartjinski is vooral altijd heeeel erg nieuwsgierig naar van die boutjes en n schroeven en wat er gebeurt als hij daar eens lekker aan gaat draaien 😄😄

True story :smilie_happy:
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2024 - 16:38  ·  #12007
De Volvo stalen draagarmen van die ik voor een flesje wijn van Koennie mocht overnemen, laten voorzien van nieuwe Volvo rubbers. Nog even vers spuitbusje erover en ze kunnen erop.

Volledig nieuwe origineel D set met Aisin pomp erop laten zetten.
De rollen en de pomp kwamen er prima vanaf maar riem was tikje droog geworden .
Boel ook laten swappen obv leeftijd 7 jaar vond ik oud genoeg.

Het Verbaasde me wel dat de motor echt veel fijner loopt nu, pakt beter op en loopt stiller.

Uit aard blijkt er dan nog wat meer vervanging nodig dus nieuwe stuur pomp en nieuwe kvs reservoir. Bij het afpersen ( raakte kvs kwijt) bleek het reservoir onderaan te lekken en die slang die vandaar naar het metalen kvs deel loopt bolde als een anurisma op. Dat is dus ook vervangen .

Nu nog die armen met nieuwe kogels en nieuwe dempers etc eronder..
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 31.10.2024 - 16:46  ·  #12008
Dempers, als in motorsteunen of uitlaat?
Welke rubbers heb je in die draagarmen geperst, origineel Volvo dealer materiaal?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2024 - 17:32  ·  #12009
Dempers als in schokdempers , daar zit ergens iets niet helemaal zoals het hoort.
De top lagers zijn vervangen en zijn van Sachs. De rubbers in de poten ga ik iig ook vervangen en ws ook gewoon origineel.

De draagarmen hebben origineel Volvo rubber erin gekregen. Setje van 4 was iets van 130-140 euro.
Had gewoon geen zin meer in gedoe. Die meylen HDs zijn 50k km oud en hebben al scheuren. Daarvoor heb ik toen fors voor moeten dokken.
Dit is een stuk goedkoper EN origineel ben dus benieuwd .

Nieuwe draagarmen staal bij dealer kosten 375 per stuk en das best prijzig Dus zelf rubbers kopen is voordeliger.

Qua schokdempers moet ik even kijken waar ik ze moet halen … weet wel de juiste nummers maar nog even uitzoeken waar.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 31.10.2024 - 21:29  ·  #12010
Ah ja die dempers zijn er ook nog.
Ik heb nieuwe veerpoten voor en toch nog gekraak. Vind ze ook altijd wat moeilijk recht in elkaar te zetten, trekken altijd een beetje scheef.
Geen idee of dat zo hoort of dat ik iets verkeerd doe. Heeft iemand daar een trucje voor?
Meerman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 01.11.2024 - 07:20  ·  #12011
Van het weekend de xc70 voorzien van originele volvo dakdragers. De zgn. wingbar dus lekker plat en geen rijwindgeluid. En een verse apk erop tot 14-12-2025. De dealer kon niks vinden wat niet goed was. Stond binnen 25 minuten weer buiten.

Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.11.2024 - 13:18  ·  #12012
Quote door Jeroen

Ah ja die dempers zijn er ook nog.
Ik heb nieuwe veerpoten voor en toch nog gekraak. Vind ze ook altijd wat moeilijk recht in elkaar te zetten, trekken altijd een beetje scheef.
Geen idee of dat zo hoort of dat ik iets verkeerd doe. Heeft iemand daar een trucje voor?

Bedoel je dat de hele veerpoot scheef in elkaar komt te zitten Jeroen?
Zelf had ik dat idee tijdens het in elkaar zetten namelijk ook.
Alleen wanneer ik ze af had zat het toch netjes.
Misschien dat het optisch bedrog is omdat de onderste plaat, waar de veer op rust, uit het midden zit?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jan Berendsen

Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 20:18  ·  #12013
Heb vandaag mijn HU 1205 er is uitgewipt omdat er vuil zat tussen de unit en de aansluiting op het paneel waarin de unit bevestigd is.
En wat kwam daar tevoorschijn? Een Yatour kastje. Nooit geweten dat er een bluetooth module was aangesloten op mijn HU 1205. En als ik vandaag die unit er niet uitgewipt had was ik er ook nooit achter gekomen ook. Tja, hoe moet ik dat weten als niemand het mij vertelt?
Mijn mobiel erbij gepakt en bluetooth ingeschakeld en waarrempel maakt mijn mobiel contact met de Yatour. Eventjes getest op een Youtube kanaal en blijkt dat ik gewoon lekker vanaf mijn mobiel muziek kan streamen naar mijn HU 1205. En ik maar CD'tjes branden het afgelopen jaar om nog wat muziek te kunnen luisteren in de auto. Want, om eerlijk te zijn is de radio ontvangst van de HU 1205 waardeloos.
Ook nog wat zitten experimenteren om de navi van dat systeem aan de praat te krijgen. Ondanks dat de CD er in zat deed die nooit wat. Nu blijkt dat er helemaal geen navi antenna zit aangesloten in dat apparaat. Nu navigeer ik sowieso met mijn mobiel en dat systeem is natuurlijk totaal verouderd en niet meer bruikbaar. Maar heb wel een zwak voor dat soort stokoude technologie. Binnenkort maar eens een navi antenne bestellen op Aliexpress en aansluiten op de HU 1205 en kijken wat ie dan doet. Kost ook niet de wereld zo'n antenne en proberen kan ik het altijd.
In ieder geval nu lekker muziek streamen vanaf mijn mobiel naar de HU unit. Geeft een super geluid en heel wat mooier dan via de FM transmitter.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 22:31  ·  #12014
Vandaag was het de beurt om de demper te vervangen. Onlangs had ik een diepere brom gehoord die bij een lekke demper/pijp hoort. Vorige week de auto opgekrikt en gezien dat er een klein gaatje inde demper zet. Die had ik wel dicht gesmeerd om van het geluid af te zijn. Later die avond meteen een nieuwe demper besteld. Het geluit was 1-2 dagen weg voor weer de dieper brom te horen was. Tijderns het vervangen kwam ik een nieuwe gaatje tegen, en later kwam ik nog een derde gaatje tegen.
Het lost krijgen van de demper van het einde van de pijp ging niet makkelijk maar uiteindelijk lukt het . Het monteren van de nieuwe demper was daarin tegen een fluitje van een cent.

Ook heb ik een nieuwe strip bij de afdichting van de achterklep gemonteerd. Laatst zag ik per toeval dat die een stuk los zat. De rest er vandaag af getrokken. Er bleef nog een redelijke strook van de lijm van de oude strip zitten. Dit eerst helemaal goed schoon gemaakt door met stickerverwijderaar aan de slag te gaan. En daarna de nieuwe strip er op geplakt.

[/url]

koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 07:34  ·  #12015
Die strip ligt er bij mij ok half af, die zijn dus nog nieuw te koop?
Heb je toevallig een onderdeel nummer of linkje?

Selected quotes for multi-quoting:   0