Die strip ligt er bij mij ok half af, die zijn dus nog nieuw te koop?
Heb je toevallig een onderdeel nummer of linkje?
Ik lees graag mee!
Ja zijn nog nieuw te bestellen bij de dealer. Part nummer 9154842. Ik heb op 28 October 2024 €17,85 betaald. Moest wel speciaal besteld worden. Denk dat het uit Zweden moest komen. Is ook wel bij de bekende onderdelen leveranciers te krijgen, maar dan is het een stuk duurder.
Inmiddels weer een paar dagen geleden maar afgelopen vrijdag de koplampen laten polijsten bij Passie voor glans in Kampen. Voor een keurige prijs heeft hij ze weer heel mooi gekregen. Mooi mee mogen kijken. Moest flink aan de bak omdat iemand al eens een poging had gedaan en er blanke lak op had gespoten. Dat raadde hij ten zeerste af. Nu een mooie glascoating voor 3 jaar.
Verder een Kuda console op m’n dashboard gemonteerd zonder boren. Hier een mooie 7 inch Tomtom Superior op gemonteerd dmv een brodit houder. De kuda monteer je op de rand van je dashboard onder de centerspeaker en boven het ventilatierooster. Mooi binnen handbereik en geen dood punt in je zichtveld als je ‘m aan de voorruit hangt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Verder een Kuda console op m’n dashboard gemonteerd zonder boren. Hier een mooie 7 inch Tomtom Superior op gemonteerd dmv een brodit houder. De kuda monteer je op de rand van je dashboard onder de centerspeaker en boven het ventilatierooster. Mooi binnen handbereik en geen dood punt in je zichtveld als je ‘m aan de voorruit hangt.
Lijkt me ideaal maar ik kan geen goed beeld krijgen hoe het er nu uitziet en hoe je het monteert. Wat ik vooral zie zijn gsm-clips voor modellen die ik al een paar jaar in de kast heb of had liggen. Ook het clipje over die magneethouder is leuk, maar in je winkelmandje niet toe te voegen
Link zou helemaal fijn, en dan maar hopen dat het ook in een xc90 uit 2005 past.
Link zou helemaal fijn, en dan maar hopen dat het ook in een xc90 uit 2005 past.
Bedankt!
JP
Hier voor de XC90. De console heeft een lipje aan de onderkant (voorkant) die tussen het dashboard en ventilatierooster gaat. Aan de achterkant zit een horizontaal lipje die onder het frame van de RTI schuift. Dus hij klemt zichzelf vast. En daarop kan je dan bijv. een Brodit houder schroeven/lijmen waarop de TomTom dan bevestigd kan worden. Zal nog even een foto proberen te maken zodra de auto thuis staat.
Vandaag een nieuwe brandstofpomp gehaald. De oude heeft het na zo'n 717000 kilometer zomaar uit het niets opgegeven.
Vreemd. Dacht dat deze bonk techniek het voor zijn leven zou volhouden.
Moet nog wel even kijken hoe ik het spul ga uit- en inbouwen.
Vandaag een nieuwe brandstofpomp gehaald. De oude heeft het na zo'n 717000 kilometer zomaar uit het niets opgegeven.
Vreemd. Dacht dat deze bonk techniek het voor zijn leven zou volhouden.
Moet nog wel even kijken hoe ik het spul ga uit- en inbouwen.
Valt zoiets niet gewoon nog onder fabrieksgarantie? Man man man...
De niet werkende standkachel voor de 5e keer gedemonteerd. Had een andere besteld via Rima die garantie gaven dat ie het deed. Inmiddels ook een paar slangklemmen gekocht omdat ik het zat was om steeds het koelsysteem leeg te laten lopen. Dat ging beduidend sneller, SK van Rima gemonteerd en die werktte. Had er 46 draaiuren op zitten. Helaas was de waterpomp aangetast door de tand des tijds en lektte deze. Ook waren een aantal moeren zo vastgeroest dat ik het niet los kreeg. Besloten om de branderunit over te zetten op de SK die ik al had liggen, waar ook een nieuwe kabelboom op zat en waarvan de overige componenten in perfecte staat waren. In elkaar gezet en eindelijk na uren arbeid lijkt het allemaal te werken. Mocht iemand vragen hebben over standkachels, ik kan me inmiddels wel assistent van 1-wiel noemen. Kan dat ding met m'n ogen dicht demonteren en monteren.
Hahaha….. mooi dat hij het eindelijk goed doet…. Puik werk Richard….
Je mag de titel van me overnemen… heb ik meer tijd voor interessantere zaken….
Haha, het is best interessant hoe die dingen werken toch alleen wel typisch zo'n onderdeel wat super leuk is als het werkt, maar als het niet werkt kan er teveel aan de hand zijn. En vrij kwetsbaar lijkt het.
De niet werkende standkachel voor de 5e keer gedemonteerd. Had een andere besteld via Rima die garantie gaven dat ie het deed. Inmiddels ook een paar slangklemmen gekocht omdat ik het zat was om steeds het koelsysteem leeg te laten lopen. Dat ging beduidend sneller, SK van Rima gemonteerd en die werktte. Had er 46 draaiuren op zitten. Helaas was de waterpomp aangetast door de tand des tijds en lektte deze. Ook waren een aantal moeren zo vastgeroest dat ik het niet los kreeg. Besloten om de branderunit over te zetten op de SK die ik al had liggen, waar ook een nieuwe kabelboom op zat en waarvan de overige componenten in perfecte staat waren. In elkaar gezet en eindelijk na uren arbeid lijkt het allemaal te werken. Mocht iemand vragen hebben over standkachels, ik kan me inmiddels wel assistent van 1-wiel noemen. Kan dat ding met m'n ogen dicht demonteren en monteren.
Mooi dat ie het weer doet.
Maar welk onderdeel was nu de boosdoener dan?
Van de eerste SK die ik had zat er een defect in de vlamsensor. Waarschijnlijk kabelbreuk ergens. Ik ben niet handig met solderen o.i.d. dus gewoon hele kabelboom vervangen. En toen heb ik waarschijnlijk de ventilator beschadigd met het eruit wippen. Je steekt een grote schroevendraaier door het gat van de gloeibougie en drukt hem zo naar boven, maar als je niet uitkijkt zet je kracht op het onderste gedeelte van de ventilator waardoor die uit balans raakt.
En een nieuwe branderunit is heel erg kostbaar... En blijkbaar kan je de ventilatoren niet los kopen.
Ik heb de pomp er in ongeveer 2 uur uit- en ingebouwd. Dat is inclusief het interieur.
In het begin dacht ik, wat loopt de motor onregelmatig. Maar na een halve minuut draaide de motor soepel.
Koste me nog geen €170,= voor alles.
Ik heb nog gevraagd aan de dealer of dit inderdaad nog garantiewerk was, en eerst zagen ze er wel iets in, maar toen ik de kilometrage zei, moest ik ze van onder de tafel halen. Humor.
Ik heb wel de tool mogen gebruiken om de ringen mee los te draaien. bedankt hiervoor. Firma Cappendijk.