Ja, vind het wel grappig, het heeft toch stiekem best een grote overlap met banden wisselen van een mountainbike / racefiets.
En het balanceren dan weer met het richten van een wiel.
Eigenlijk alweer verdeeld over de afgelopen twee dagen, maar nieuwe velgen en banden onder de XC70 geschroefd!
Banden zelf gemonteerd en gebalanceerd (leuke ervaring).
Hoe en met welke tools heb je dat precies gedaan? Ik zie wel eens van die DIY- sets langskomen op youtube.
Een bekende van me heeft een serieuze setup staan, pneumatische bandenmonteermachine en balanceer apparaat zoals je het eigenlijk bij de autogarage zou aantreffen.
Vandaag de motorkap met een polijstmachine bewerkt. Het zag er niet uit, een hele grote witte waas. Was al zo toen ik hem kocht maar niet de tijd gehad om bij mijn bevriende garagehouder de machine te pakken. Het is nog niet perfect, maar een heel groot verschil. Zit nu een sealer op, morgen afmaken met zwarte wax
Na talloze vage storingen rondom de BCM en het canbus verkeer heb ik bij -20 (en een lange rit vooraf) de BCM in Zweden er uit getrokken en deze meegenomen naar Nederland.
Vandaag mijzelf toegang verschaft tot de binnenkant van de BCM en een collega was zo vriendelijk om alle punten na te lopen en te solderen.
Weer een irritatie puntje van de lijst af
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Niet vandaag maar gisteren de eerste leren stoel (facelift stoel) geplaatst in de pre-facelift Volvo S60.
Er moest wel iets aangepast worden bij de voorkant van het bevestigingspunten, daar waar de bouten zitten, en ik moest de ringen van de originele bouten los slijpen, om daarna losse ringen te gebruiken. Er zit nl een opstaande rand bij dit frame. Als laatste moest ik wat bedrading solderen.
Wel is er een Instaplijst gesneuveld, maar die is inclusief de afdekplaatjes voor de stoelen besteld.
Ofwel het is wel te doen, maar je bent even langer bezig dan met de originele stoelen van de pre facelift versie.
Mijn werk van gisteren met de hand afgemaakt.
Vanmiddag een polijstmachine gekocht, er staat nog een V40 van mijn vrouw….vrouwlief wil ook graag een glimmende bolide
Daar zit ik ook al tijdje over te denken. heb loods en tegenwoordig verwarmin maar toch...
het is gewoon de gesteldheid. In de warme maanden is een sleutelen omdat het moet een stuk minder erg dan als het koud en guur is. Dan heb je er gewoon serieus minder zin in.