Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.02.2025 - 17:23  ·  #12091
Vandaag het deurpaneel van de bestuurdersdeur er maar eens afgehaald. Er zat een vreselijke rammel links boven welke je hoorde bij stationair en slecht wegdek. Eenmaal opengemaakt bleek het probleem in de ontgrendeling te zitten.
Daar zit een metalen stangetje wat naar boven en beneden beweegt bij ontgrendelen. Die stang zit geklemd met een kunststof pin welke zichzelf vastzet. Daar zat speling in.
Ik heb hem verwijderd, een stukje tape aangebracht en weer teruggeplaatst. Alle rammels zijn voor zover ik nu kan beoordelen verdwenen.
Wouter S80
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 08.02.2025 - 15:48  ·  #12092
Gisteren bij Doeke Dobma geweest voor 4 gereviseerde Dynaudio luidsprekers in mijn Volvo S80 Summum uit 2007 . Plus montage van de Mr12 volt module . Perfect geholpen en gemonteerd.
elevating
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 18.02.2025 - 21:36  ·  #12093
Bij rima uit een 2004 (pre facelift interieur) s80 executive de dvd speler, hoofdsteunen met schermen, alle bijbehorende kabelbomen, electrisch zonnescherm voor het achterraam, achterbank verwarming, zekeringkast en schakelpaneel gehaald. Nu in mijn garage een testopstelling gemaakt aan mijn 2005 (facelift interieur) s80. Dvd speler werkend, schermen werken, geluid uit (1) tijdelijke speaker. Afstandsbediening werken op zowel de schermen als de HU. Zonnescherm werkend. Alleen de achterbank verwarming wil nog niet, misschien software?

Oh ja ik maakt dit in een sport interieur, ipv een confort interieur zoals de executive uitvoeringen die hadden. Allicht wordt dit de eerste S80 Sport Executive? ;)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.02.2025 - 13:36  ·  #12094
Nou, ik zag laatst een foto voorbij komen van een S80 Executive, maar die had die echt Executive 'sport' stoelen, dus de sportstoelen van een S80 maar dan executive uitgevoerd. Dat zag er heel tof uit
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 20.02.2025 - 22:07  ·  #12095
Ik bedoelde meer, was dat ooit zo leverbaar? Volgens mij was een executive nooit leverbaar met sportstoelen. Maar heb de folders nooit gezien.

Overigens heb ik nog een kleine uitdaging: ik heb de pre facelift hoofdsteunen met schermen en een facelift auto. Dat zal een flinke stukje huisvlijt gaan worden...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 09:01  ·  #12096
Quote door elevating

Ik bedoelde meer, was dat ooit zo leverbaar? Volgens mij was een executive nooit leverbaar met sportstoelen. Maar heb de folders nooit gezien.

Overigens heb ik nog een kleine uitdaging: ik heb de pre facelift hoofdsteunen met schermen en een facelift auto. Dat zal een flinke stukje huisvlijt gaan worden...

Blijkbaar dus wel :P Die 'normale' executive stoelen zien er behoorlijk bejaard uit vind ik haha.
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 11:39  ·  #12097
Nee eens. Ik heb nooit een folder gezien met een executive met sportstoelen. Ik gok ook op een eigen stukje huisvlijt. Ook was een executive met maar 2 kleuren interieur leverbaar. Helemaal licht of helemaal donker. Mijn auto heeft zowel licht als donker en dat blijft want dat vind ik het mooiste, maar dan komen dus wel de executive opties erin op de koelkast na. Maar ook dit word serieuze huisvlijt.
ShahV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 12:11  ·  #12098
Vorige week al ...rondom nieuwe remschijven en blokken. Ditmaal Gekozen voor Ate Ceramic.

Alweer bijna 1000km erop zitten... bevalt prima!

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 13:07  ·  #12099
Quote door elevating

Nee eens. Ik heb nooit een folder gezien met een executive met sportstoelen. Ik gok ook op een eigen stukje huisvlijt. Ook was een executive met maar 2 kleuren interieur leverbaar. Helemaal licht of helemaal donker. Mijn auto heeft zowel licht als donker en dat blijft want dat vind ik het mooiste, maar dan komen dus wel de executive opties erin op de koelkast na. Maar ook dit word serieuze huisvlijt.

Dit zag er te mooi uit voor huisvlijt. Qua stijl exact hetzelfde als de originele opa executive stoelen (stiksels, kleur, dikte), maar dan met sportstoelen. Ik zag 'm op volgens mij de S80 facebook groep voorbij komen
elevating
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 15:45  ·  #12100
Mocht er interesse zijn wil ik best wat fotos gaan maken en desnoods een topic van de vorderingen.
Spier1968
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 17:21  ·  #12101
Niet zo spannend maar even de bandenspanning gecontroleerd ondanks dat het nu warmer is dan begin deze week. Ergens morgenochtend rij ik vanuit Tornay (FR) richting Verviers. Daar nog een overnachting in de plaatselijke Van der Valk die ik er niet beroerd uit vond zien en dan in de loop van zondag weer iets meer dan 200km naar huis...
Frank1972
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 17:58  ·  #12102
Alu pedalen erop gezet en de zonnebrillenhouder gemonteerd ✅
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
viermaal
Forumlid.
Subject:

vandaag

· 
Posted: Gisteren om 18:43  ·  #12103
Vandaag de automaat laten flushen. Hier in Hazeswoudedorp bij onze forum sponser TPR , goede uitleg en inzage. Kreeg ook n brandstof injector reiniger bij de tank.
Daarna toples een kleine 40 km genoten van de Dame.
Merkbaar vloeiender rijden vd bak wissels. Bevalt me uitstekend, nu weer door met rijden
D5forFun
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 09:37  ·  #12104
Niet vandaag, wel gisteren 😉

Gebruik gemaakt van het lekkere weer en de V70 een grote beurt gegeven. Motorspoeling, olie en alle filters. Daarnaast een andere turbo resonantie box en Do88 koppelstuk slangen geplaatst.

En als je dan alles los hebt, kom je er achter dat de vorige eigenaar of garage gewoon een slangklem van de buis op de inlaatzijde van de turbo niet goed vast had gezet 😬
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 15:36  ·  #12105
Grote beurt aan de V70 uitgevoerd, km stand 575dkm.
Brandstoffilter was wel aan vervanging toe als ik de kleur zie, zat er toch nog maar 30.000km in, geen metaalresten onder in het filterhuis, dat zie ik wel eens anders bij de D5 motoren….
Volgende week ff de remvloeistof en versnellingsbak verversen…
Op naar de 600.000km.

Selected quotes for multi-quoting:   0