Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Tim Post
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 13.03.2025 - 17:37  ·  #12121
Ik lees wel eens dat men dat hemel stof zelf vervangt, dan een wat dikkere stof en verlijmen. Schijnt een werkje te zijn maar wel goed te doen🙏💪
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.03.2025 - 17:47  ·  #12122
Weet niet of je een schuifdak hebt maar er staat een hemel op MP van een FL v70 . Tis wel in Dokkum 😬

Hemeltje opnieuw laten bekleden is iets van 150-200 euro. Heb ik wel oren naar maar is low priority
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 13.03.2025 - 22:32  ·  #12123
Heeft Peter gedaan hier op het forum. Met zwart Alcantara. Zijn ook foto's van maar geen idee wat zijn nickname is
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2025 - 07:20  ·  #12124
Mijn vrouw heeft een aantal jaren in een New Beetle gereden en die hadden ook last van loslatende hemelbekleding.
Deze heb ik er toen uitgehaald, al het vergane schuim eraf gekrabd en online bekleding en spuitlijm gekocht. Was weer als nieuw. In eerste instantie ook naar hemels uit sloopauto’s gekeken, maar de loslatende hemelbekleding was dus niet exemplarisch. Uiteindelijk voor iets van 75 euro klaar. Wel een hoop werk geweest!
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.03.2025 - 08:16  ·  #12125
Quote door PvL

Mijn vrouw heeft een aantal jaren in een New Beetle gereden en die hadden ook last van loslatende hemelbekleding.
Deze heb ik er toen uitgehaald, al het vergane schuim eraf gekrabd en online bekleding en spuitlijm gekocht. Was weer als nieuw. In eerste instantie ook naar hemels uit sloopauto’s gekeken, maar de loslatende hemelbekleding was dus niet exemplarisch. Uiteindelijk voor iets van 75 euro klaar. Wel een hoop werk geweest!

Hoe krijg je zo’n hemel van een Beetle of bijv een s60 eigelijk eruit en er weer in ? Het is stof gelijmd op simpel karton (toch?) als je dat gat vouwen zit je met een knik.

Bij een v70 is dat ding wel groot maar pluk je ‘m met zijn 2en zo via de achterklep eruit.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2025 - 17:59  ·  #12126
Bij de Beetle kan je hem met enig gepuzzel door de achterklep naar buiten krijgen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.03.2025 - 18:33  ·  #12127
Bij de S60 door 1 van de voordeuren als het goed is, met de voorstoel helemaal plat.
Kwam er van de week een filmpje van tegen, kon een S40 geweest zijn.
geertpetro
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 15.03.2025 - 18:39  ·  #12128
Vandaag samen met kameraad de fusees vervangen samen met de aandrijfas hoes linksvoor
Waren afkeur punten apk.
Demonteren was niet zo moeilijk, maar terugplaatsen met name in de draagarm kostte de nodige kracht.
Verder een paar nieuwe banden voor.
Hankook ventus prime 4 225/50/17.

Komende week ivm vervangen fusees ook de auto even laten uitlijnen.
En dan op voor de apk.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 19.03.2025 - 16:32  ·  #12129
De stoelen maar eens voorzien van een leer conditioner.
Had nog een flesje gliptone staan. Mooi spul.
Binnenkort de buitenkant in de collinite wax zetten, zomersetje er nog onder en gaaaaan.
Johan XC70
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 19.03.2025 - 20:57  ·  #12130
Mijn katalysator vervangen.
Was een uitdaging omdat mijn eigen kat in de vlampijp zat en de "nieuwe" aan het spruitstuk.
Had een v70 van een medeforumer gekocht specifiek voor de kat, kon er op de sloop niet aankomen.
Dus vandaag eigen spruitstuk en vlampijp gedemonteerd, een klusje van 3 kwartier, maar toen begon de uitdaging.....
De vervangende kat/ spruitstuk op zijn plaats krijgen, er is geen ruimte om die er tussendoor te krijgen.
Dan maar op een crea bea manier.
Achterste motorsteun en pendelsteun voor onder los en blok met een spanband naar voren getrokken.
Net genoeg ruimte om spruitstuk/ kat achter de motor te krijgen en te kunnen monteren.
Daarna ging het snel en kunnen we morgen in de herkansing voor de apk.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.03.2025 - 13:32  ·  #12131
De volvo,s zijn een beetje een mopperraar geworden de laatste maanden , de v70 eerst de vrijloop van de dynamo met geluid , niet veel later de vacuumpomp , en nu ergens in de voorwielophanging geknars .
Vorige week de c30 van de vrouw nieuwe veren in gezet met toplagers , veer was gebroken , en toplager viel uit elkaar met demonteren .
En nu het knarsen in de voorwiel ophanging v70 , had het al een paar keer eerder gehoord , maar kon het niet plaatsen , nu is het vaak zo als je even geduld hebt ,dat het steeds wat erger wordt en het uiteindelijk wat makkelijker op te sporen is , er zitten nog al wat bewegende delen in de voorwiel-ophanging , kon nergens speling ontdekken , de koevoet gaf geen uitsluitsel , mijn vrouw achter het stuur gezet , auto omhoog , dan is een brug toch onmisbaar , vrouwlief aan het stuur hangen en naar links en naar recht laten draaien , met de motor uit anders hoor je het moeilijk , en ja hoor bij terug draaien leek het net of de veer op de veerpoot rechts bleef haken met terug draaien , en geknars , dus toplager , die besteld , en net even vervangen , dat was nodig , nu heb ik alleen rechts gedaan , omdat daar het probleem zat , maar is even de andere goed in de gaten houden , want hij wat gewoon verrrot .
Hopelijk is weer even probleemloos rijden nue , de auto's staan beide in de 220k , en zijn op leeftijd , maar voorlopig bevallen ze goed , dus we hobbelen lekker verder .
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.03.2025 - 14:48  ·  #12132
Nou, die was wat men zegt 'niet helemaal fris meer' :-)

Hier in Spanje wordt zoiets wel bij de apk opgemerkt denk ik, de controle gebeurt de apk bij een keuringsstation, net als in België. Eén van de controles is met de auto op de 'martelplaten' zoals ik ze noem: je rijdt over een smeerput heen met aan beide zijden een metalen plaat waar je het wiel op rijdt. De controleur verdwijnt in de smeerpunt en controleert eerst alles visueel, daarna moet je draaien aan het stuur en de rem indrukken, en worden de platen hydraulisch bewogen (in lengte- en breedterichting) om de krachten tijdens het rijden na te bootsen, zowel met rem los als rem ingedrukt, om te kijken/horen of er ergens speling op zit. Geen fijne oefening als je in de auto zit (hoop geknerp en gesjor aan de auto) maar daarna weet je wel vrij gauw of het (in ieder geval op moment van controle) nog in orde is met de wielophanging en stuurinrichting.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Stoel

· 
Posted: 27.03.2025 - 20:30  ·  #12133
Eigenlijk "wat heb ik laten doen aan mijn Volvo"

Vandaag de bestuurdersstoel van nieuw schuim laten voorzien. Na bijna 10 jaar toch niet meer zo stevig als vanuit de fabriek.
Laten doen bij een een bedrijf in Apeldoorn, nu kan ie weer ff tegenaan.
Het zitcomfort op de terugweg was goed in elk geval.

Rudolph
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 28.03.2025 - 05:03  ·  #12134
Mooi werk! Wat rekent hij per stoel?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.03.2025 - 09:25  ·  #12135
Zitcomfort wordt na een paar weken zitten nog wel beter :)
Heb het nu 2 keer laten doen en in het begin valt het mij wat tegen omdat het een stuk harder is dan je gewend was, maar dat moet even vormen en wennen voordat het echt weer lekker zit.

Selected quotes for multi-quoting:   0