Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 04.08.2013 - 22:30  ·  #121
Als ik het goed heb, dan heb jij een fase 2 model.
Daar heb je sowieso al weinig ruimte.
Mooi dat het dan toch gelukt is.
Veel plezier ermee. ;-)
...

Subject:

· 
Posted: 04.08.2013 - 22:37  ·  #122
Weer een reden toch nog even door te gaan met de Classic. ;) Inderdaad super dat het gelukt is en ja... Qua lichtopbrengst is het echt veel beter! :love:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

Artikel verkocht ? Laat het ons weten !

· 
Posted: 05.08.2013 - 20:52  ·  #123
Voor actieve leden is het mogelijk een advertentie te plaatsen.
Dit gebeurd ook, maar er wordt zelden vermeld wanneer iets is verkocht.
Voor diegene, welke een advertentie heeft geplaatst en zijn item daadwerkelijk heeft verkocht, graag een berichtje.
Dit om de Topics actueel en vooral overzichtelijk te houden.
Tevens voorkom je hier teleurstellingen mee.
Ook wil ik jullie vragen deze topics niet te vervuilen c.q. vol te spammen.
Opmerkingen als b.v. "te duur, mooie auto" o.g. graag achterwege laten.
Mocht je een opmerking hebben, dan kun je dit via PM doen.
Bij deze alvast bedankt voor jullie medewerking.
meetjasper
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 05.08.2013 - 21:09  ·  #124
Heb nog niet in het donker gereden, maar vertrouw er volledig op.

Tijdens de montage maar gewoon gehele koplamp unit eruit geschroefd. Helaas had ik enkele weken geleden de bumper er al af vanwege de airco. Maarja, beetje oefenen met sleutelen aan een Volvo kan natuurlijk nooit kwaad :love:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.08.2013 - 21:12  ·  #125
Heb je ook foto's gemaakt ?
Uiterlijk, maar ook onder de kap ?
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 05.08.2013 - 22:09  ·  #126
Bij Harry Arendsen even m"n foutcodes laten uitlezen. 3 Gloeistiften gaven foutcode maar dat was volgens de monteur geen bezwaar. ECU gaf ook een foutcode, dat komt omdat oe auto is oepgevoerd zei die monteur haha. Echter hij is niet gechipped, wel EGR weg geschreven. dat ziet ie dus wle als een fout in de uitlezing, niet op het dashboard verder dus geen probleem. Kosten.... Niets. Netjes hoor
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 05.08.2013 - 22:29  ·  #127
Ik heb m er vandaag opgeplakt, de spoiler, zie mijn lief dagboek voor de foto.
meetjasper
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.08.2013 - 00:40  ·  #128
Quote door Bigdog

Heb je ook foto's gemaakt ?
Uiterlijk, maar ook onder de kap ?

Alleen van de ontbrander van de xenon om mogelijk het typenummer te achterhalen. Voor de rest van de montage niet, sorry. In alle drukte niet aan gedacht 8-)
Indien wenselijk kan ik voor de liefhebbers wel een beknopt stappenplan schrijven. Liefhebbers stuur maar een pm.
(overigens is hij onder de kap nog erg stoffig, dus ook nog niet foto waardig)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.08.2013 - 06:02  ·  #129
Quote door meetjasper

Indien wenselijk kan ik voor de liefhebbers wel een beknopt stappenplan schrijven. Liefhebbers stuur maar een pm.

Je mag het ook hier neerzetten hoor.
Scheelt enig tikwerk bij meerdere PM's. ;-)
meetjasper
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.08.2013 - 23:53  ·  #130
Op verzoek, hier bij de uitleg voor het vervangen van Xenon peer (V70 fase 2 (als ik het goed heb)).

Indien het om bestuurderskant gaat, heb ik het onmogelijk geacht om het peertje te plaatsen zonder de volledige koplamp unit te verwijderen. Zeker aangezien de prijzen van de peertjes behoorlijk zijn en je daar niet teveel risico mee wil lopen.
Gemakshalve zijn de stappen hieronder omschreven voor de koplamp aan de bestuurderszijde. Voor bijrijders kant natuurlijk gespiegeld interpreteren :o

Kijk ook eerst even aan de voorzijde van de koplamp hoe het peertje in de lamp geplaatst is. Bij mij zat het staaldraadje aan de onderzijde van de lamp dit maakt het later wat makkelijker met plaatsen.

- Als eerste verwijder de voorbumper. Voor eventuele (de)montage instructies, google even naar de montage-instructie van parkeersensoren. Dan heb je er gelijk duidelijke tekeningen bij. (Het is eenvoudiger dan je denkt, zorg alleen dat je even met z'n 2e bent)
- Stuur gerust degene die geholpen heeft weg. Je hebt geen zin in pottenkijkers als je een peertje á € xx,xx vernield
- Vervolgens zit er onder het spatbord een kunststof 'plaat' voor de bevestiging van de bumper. Deze zit met 2 zeskantbouten en wat schroeven vast. Verwijder alleen de 2 zeskantbouten.
- Je hebt nu voldoende ruimte om de zeskantbout onder de kunststof plaat, welke de koplampunit bevestigd, te kunnen verwijderen.
- Op de bovenzijde van de koplampunit zit de stekker (met een klem) bevestigd. Maak deze stekker los.
- Verwijder de overige zeskantbouten van de unit (1x aan de kant van de grill en 2x aan de bovenzijde)
- De unit kan nu naar voren toe uit de auto geschoven worden.
- Eenmaal de unit gedemonteerd, kun je de kunststof deksel van de achterzijde van de unit halen. Hierin zie je vervolgens achter een springveertje de zilverkleurige ontbrander zitten.
- Maak eerst de stekker van de ontbrander los.
- Maak vervolgens de veer los zodat je de ontbrander met peer (in mijn geval de D2R) uit de unit kunt verwijderen.
- Let even op, op de uitsparing in de houder (zwarte gedeelte aan het einder van het glazen gedeelte van de peer) van het peertje. Het nieuwe peertje moet op de gelijke manier gemonteerd worden in de ontbrander.
- Draai het peertje een stukje tegen de klok in, zodat deze los komt uit de ontbrander.
- Voor montage geld eigenlijk dit volledige stappenplan in omgekeerde volgorde. Dus monteer peer in ontbrander. Plaats ontbrander in unit. Sluit springveer en sluit de stekker aan op de ontbrander. Plaats koplamp in auto en sluit stekker aan. Test of de lamp weer werkt. Schroef alle bouten weer aan. Roep je hulpje om de bumper te plaatsen en plaats de bumper.

Mocht ik stappen vergeten zijn, ik hoor ze uiteraard graag. En anders voor de mensen met de behoefte om de xenon peer te vervangen: Succes!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.08.2013 - 06:01  ·  #131
Mooi verslag ! ;-)
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.08.2013 - 01:10  ·  #132
Vandaag voor de 2e second opinion (das dus de 4e opinion) even bij Volvo in Arnhem langs geweest om nog eens naar de klepstoters te laten luisteren. Wederom voor de 4e keer was het advies, niets aan de hand, loopt zelfs mooi, niets aan doen. Dus hiermee sluit ik mijn klepstoter verhaal voorgoed af. Je hoort ze bij warme motor iets. Maar het word niet erger. Dus vlammen met die bak. De monteur vertelde nog wel dat als je klepstoters naar de haaien zijn ook je verbruik toeneemt en de motor minder vermogen levert omdat kleppen niet helemaal goed open gaan.

Nou de mijne trekt echt als een tierelier en loopt als ik ff mn best doe 1198 km op een tank. 1:18 heb ik laatst gehaald over een hele tank.
arnold_w
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: avanwijk.nl
Subject:

· 
Posted: 09.08.2013 - 14:28  ·  #133
Da's heel netjes, zeker met een roetfilter, want die schijnt juist weer wat meer te lusten dan de modellen van voor 2006.
Ik haal als ik heel erg m'n best doe 1:17, waarbij ik dan niet harder rijd dan 110 op de snelweg en de motor het eerste kwartier rustig warm rijd.
Lang voor het stoplicht voet van het gas en maar laten uitrollen. Veel zuiniger kan het haast niet, tenzij ik dagelijks langere afstanden moet rijden.

Mijn ritjes zijn dagelijks 50 heen en 50 terug, maar als ik een keer naar A'dam op en neer moet over de A2, dan gaat 'ie na een half uurtje kachelen steeds zuiniger rijden. BC geeft dan gemiddeld 3l/100 aan bij 100 km/h, in de praktijk is dat ergens rond de 4 liter, maar toch goed voor 1:25.
Over de hele tank ga je dat natuurlijk niet redden, daarom is het totale verbruik van de hele tank afhankelijk van de lengte van je ritten.

In jou voorbeeld van 1:18, over wat voor een afstanden/snelheden hebben we het dan?
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.08.2013 - 16:34  ·  #134
Quote door arnold_w

Da's heel netjes, zeker met een roetfilter, want die schijnt juist weer wat meer te lusten dan de modellen van voor 2006.
Ik haal als ik heel erg m'n best doe 1:17, waarbij ik dan niet harder rijd dan 110 op de snelweg en de motor het eerste kwartier rustig warm rijd.
Lang voor het stoplicht voet van het gas en maar laten uitrollen. Veel zuiniger kan het haast niet, tenzij ik dagelijks langere afstanden moet rijden.

Mijn ritjes zijn dagelijks 50 heen en 50 terug, maar als ik een keer naar A'dam op en neer moet over de A2, dan gaat 'ie na een half uurtje kachelen steeds zuiniger rijden. BC geeft dan gemiddeld 3l/100 aan bij 100 km/h, in de praktijk is dat ergens rond de 4 liter, maar toch goed voor 1:25.
Over de hele tank ga je dat natuurlijk niet redden, daarom is het totale verbruik van de hele tank afhankelijk van de lengte van je ritten.

In jou voorbeeld van 1:18, over wat voor een afstanden/snelheden hebben we het dan?

1198 de laatste tank. Maar ik heb een handbak en dat scheelt nogal wat hoor. En ik laat hem dan ook uitrollen etc.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.08.2013 - 21:03  ·  #135
De letters VOLVO op de achterklep verder uit elkaar gezet, a la MY 2009 er staat nu V O L V O ipv VOLVO

Selected quotes for multi-quoting:   0