accu bleek kapot (1j oude Varta 90Ah...duur kreng) hij laadt nog maar tot 12.2V, het lijkt wel of er een cel kapot is. (ieder van de 6 cellen moet 2.1V kunnen leveren)
belastingtest liet ook zien dat het ding zwakjes is. morgen na een nachtje extra aan de lader nog maar eens opnieuw meten
ik had nog een kleine 60Ah accu aan een druppellader hangen. Die gaf 14,2V direct na afkoppelen van de lader dus toen die er maar in gemikt.
verder ook nog wat onbalans opgelost door de wielen van L naar R en van R naar L te switchen. die onbalans werd veroorzaakt door de manier waarop winterbanden in/afslijten tijdens het rijden. Als je dan per ongeluk een wiel aan de verkeerde kant aan de auto schroeft loop je het risico van trillingen boven de 80km/h, zelfs als de wielen prima in balans zijn.
Vandaag met de Volvo even gezellige bij Mart van AVolDem geweest om de mistlampjes op te halen. De auto reed weer helemaal voortreffelijk! Inderdaad erg mooie telleringen Walter!
van dag de wielkasten van de volvo schoon gemaakt met de hand en borstel. kwam nog behoorlijk wat zand/modder vanaf. =)
Ik zou beide Volvo's graag een keer op deze manier schoonmaken. Moet ik echter wel wat spulletjes voor aanschaffen. Dat spul kost alleen allemaal een vermogen! Ook dat detailing spul pffff.
Ik heb vanmiddag met dat mooie weer buiten even een kapot remlicht lampje vervangen rechts achter, dat was zo gebeurd; wat 'n luxe dat je daar een melding van krijgt op je instrumenten panel. Nu had ik nog een aantal van die lampjes liggen..wel zo handig he? Weekend zaten we in Eindhoven; op de randweg daar reden we een paar minuten achter een V70 Classic, ook 'n nautic blue kleurige...gedistingeerd hoor..die kleur...