Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 17.08.2019 - 17:35  ·  #2611
Je weet het Martijn, altijd welkom.😉
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.08.2019 - 17:51  ·  #2612
Benzine gehaald voor de grasmaaier. Bij het openen van de achterklep zag ik dat het wisserblad vervangen moet worden, even naar gekeken maar is niet 1 2 3 volgens mij... Al gezocht opt forum, maar helaas.

Groet,

Alex
paulvangogh
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.08.2019 - 18:19  ·  #2613
Gisteren een 'kloenk' rechts achter toen ik hem in zijn achteruit zette, alsof er iets vast bleef zitten! Had het al eerder gehoord...
Het forum bood uitkomst, waarschijnlijk de schoentjes van de handrem...

Vandaag de boel uit elkaar gehaald en i.d.d., het bovenste schoentje was losgekomen en viel er zo uit.

Fijn zo'n forum, met een beetje zoeken op het forum en met een filmpje van youtube was de boel in een paar uurtjes weer gerepareerd!

Dank heren voor de waardevolle kennis ;-)

Gr Paul
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.08.2019 - 23:02  ·  #2614
Quote door Mees

Bij het openen van de achterklep zag ik dat het wisserblad vervangen moet worden, even naar gekeken maar is niet 1 2 3 volgens mij... Al gezocht opt forum, maar helaas.

Ik neem aan dat mijn vorige V70 van 2006 hetzelfde achter wisserblad had als jouw XC.
Wat ik gedaan heb:
Ik had nog een setje oude wisserbladen van mijn Benz liggen, van die ouderwetse met van die armpjes, niet zo'n platte die alle auto's hebben tegenwoordig. Die kan je ook voor een prikkie halen bij de action ofzo.
Ik heb een oude hergebruikt want achter hoeft het toch niet perfect te zijn.
De lengte van het Volvo wissertje achter opgemeten en de juiste lengte afgeknipt van het andere wisserblad. 1 hoek intact laten, dus niet het middenstuk eruit knippen. Je zal dan zien dat het rubber stripje (het eigenlijke wisserblad) in de lengte wordt versterkt door 2 metalen stripjes (je hebt dus een nijptang nodig, geen schaar, of niet alleen).
Op de hoek hebben de metalen stripjes een uitsparing waardoor ze op hun plek blijven tov het wisrubber, tenminste diegene die ik had.
1 kant volstaat dus ook wel.
Het Volvo wisser armpje heeft een paar 'haakjes' die het wisserblad op hun plek houden, en de hoekjes waardoor het blad er niet uitschiet. Met een beetje beleid kan je het wisserblad er wel uit schuiven en dan vervangen door het deel wat je hebt afgeknipt.
Zo ben je goedkoop en snel klaar, beter dan dat hele armpje moeten vervangen.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 18.08.2019 - 08:55  ·  #2615
Wat ga ik vandag met Briquette doen... Vieren dat 10 jaar geleden dit voor de deur stond. (met mij en, toen nog, verloofde op de achterbank van de voorste).

Van voor naar achter (Volvo's met naam uit en nog steeds in eigen collectie):

• Het Witte Wief (eerste 780 op NL kenteken)
  • Geleende 780
  • Lijntje (een van onze 2 volvo 340s die 22 mei 1985 op kenteken zijn gezet)
  • La Donna Bianca (780 met chassis nummer 170, 99% zeker oudste 780 in prive bezit in de wereld)
  • '76 Toyota Carina van een vriend
  • MK1 BX van een vriend
  • 'modern hok' van deze eeuw ergens. :D
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.08.2019 - 10:04  ·  #2616
Quote door Bolbo

Quote door Mees

Bij het openen van de achterklep zag ik dat het wisserblad vervangen moet worden, even naar gekeken maar is niet 1 2 3 volgens mij... Al gezocht opt forum, maar helaas.

Ik neem aan dat mijn vorige V70 van 2006 hetzelfde achter wisserblad had als jouw XC.
Wat ik gedaan heb:
Ik had nog een setje oude wisserbladen van mijn Benz liggen, van die ouderwetse met van die armpjes, niet zo'n platte die alle auto's hebben tegenwoordig. Die kan je ook voor een prikkie halen bij de action ofzo.
Ik heb een oude hergebruikt want achter hoeft het toch niet perfect te zijn.
De lengte van het Volvo wissertje achter opgemeten en de juiste lengte afgeknipt van het andere wisserblad. 1 hoek intact laten, dus niet het middenstuk eruit knippen. Je zal dan zien dat het rubber stripje (het eigenlijke wisserblad) in de lengte wordt versterkt door 2 metalen stripjes (je hebt dus een nijptang nodig, geen schaar, of niet alleen).
Op de hoek hebben de metalen stripjes een uitsparing waardoor ze op hun plek blijven tov het wisrubber, tenminste diegene die ik had.
1 kant volstaat dus ook wel.
Het Volvo wisser armpje heeft een paar 'haakjes' die het wisserblad op hun plek houden, en de hoekjes waardoor het blad er niet uitschiet. Met een beetje beleid kan je het wisserblad er wel uit schuiven en dan vervangen door het deel wat je hebt afgeknipt.
Zo ben je goedkoop en snel klaar, beter dan dat hele armpje moeten vervangen.

Inventief hoor, daar houd ik van. Bedankt voor deze oplossing!

Groet,

Alex
Asterix
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 18.08.2019 - 11:13  ·  #2617
Van harte Jan. Leuke foto met unieke auto’s.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 22.08.2019 - 15:01  ·  #2618
De caravan naar de stalling gebracht.
Durfde het aan nadat ik merkte geen koelvloeistof te verliezen.
richard9722
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.08.2019 - 19:02  ·  #2619
Prepaid simkaart gekocht en in de autotelefoon gefrot. Als ik in de auto stap, zet ik geen bluetooth aan, maar schakel ik mijn telefoon door naar de prepaid kaart.

Even getest en werkt prima. Hoef ik geen kabel te kopen om de parrot aan te sluiten.
Awv
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 22.08.2019 - 22:24  ·  #2620
Ontdekt dat t sleutel geheugen voor stoelinstellingen werkt!. Laatst n keer ontdekt dat ie niet geactiveerd was. 2 dagen niet gereden in de tussentijd. Vandaag wisselden mn vrouw en ik elkaar af met rijden en.... Zzzt.. Zzzzt zzt.. Stoelstand automatisch aangepast. Toch leuk!
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 23.08.2019 - 07:18  ·  #2621
Zeker een handige en leuke optie.
RIVADA
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 27.08.2019 - 14:14  ·  #2622
Ok, was niet vandaag maar afgelopen zaterdag....
Op weg naar La Belle Italia had ik mezelf een toeristische route door Oostenrijk beloofd om de V70 eens lekker de bergen in te sturen.
Helaas ging het op het eind van de zaterdag (op jacht naar een slaapplaats) dus mis. In Oostenrijk gebruiken ze veelvuldig granieten rechthoekige blokjes als stoeprand. Meestal laten ze die bij de op- en afgaande rand (dus in de rijrichting van de weg) netjs aflopen. Helaas trof ik er een waar dat dus niet het geval was en pakte ik met mijn rechtervoorvelg het uitrste puntje van het granieten blokje...
Gevolg: velg beschadigd, band aan gort....
Omdat het al eind van de middag werd heb ik geen foto's gemaakt maar onder begeleiidng van flink wat krachttermen het beschadigde wiel achterin gelegd en ben op mijn reservewiel verder gereden.
(de discussie thuiskomer versus volwaardig reservewiel is hiermee voor mij definitief beslecht)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 27.08.2019 - 14:34  ·  #2623
Auw.
epz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

bougies vervangen

· 
Posted: 27.08.2019 - 17:31  ·  #2624
bougies vervangen en dat was weer nodig na 45.000 km en 3,5 jaar. Een zal er blijkbaar niet helemaal vast in, want hij hield af en toe even in. Het rijdt nu weer echt beter, met meer power lijkt wel.[img]
epz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

bougies vervangen

· 
Posted: 27.08.2019 - 17:33  ·  #2625
en nog een paar foto's

Selected quotes for multi-quoting:   0