Mooie bak en een mooie kleur! Zo'n XC90 zou ik ook wel willen, alleen die is mij iets te gortig in de wegenbelasting (al helemaal met 2 auto's voor de deur... )
Ik ga de caravan weer ophalen en op de camping plaatsen.
Aangezien we toch eigen sanitair hebben mogen we komen.
Dus gisteren weer een seizoensplek genomen op een camping niet te ver van Apeldoorn af.
Nou, gisteren eigenlijk. De V70 eindelijk weer eens voor een ritje kunnen pakken, ik heen, mijn vrouw terug. Even in de tuin gezeten van mijn bejaarde schoonouders, want het was moederdag en mijn schoonvader is woensdag jarig. Dus flinke bos bloemen gebracht voor mijn schoonmoeder, auto- en computertijdschriften voor mijn schoonvader (die rijdt al meer dan 50 jaar Saab en was ontwerper van mainframes bij IBM) plus een mooi boek. Erg blij ze weer van "dichtbij" gezien, op ruim anderhalve meter afstand maar toch.
Nu hebben we niet heel veel parkeerplaatsen hier precies voor de deur (4 vakken voor 5 woningen, maar om de hoek is een grotere parkeerplaats), en nu heeft ook nog iemand van een straat verderop hier zijn Renault gestald, kennelijk omdat zijn straat net vol stond toen hij er voor het laatst mee reed. De auto staat al 2 weken voor onze deur en ik heb gehoord niet voor de lol, dus we maken er ons niet druk om.
Afijn, we kwamen gistermiddag terug, en we hadden "pech", geen plek voor de deur. Om de hoek is plek zat, daar netjes de V70 achteruit in gestoken, naast ons een leeg vak, daarnaast een steenrode V40 die ondanks de leeftijd van 20 jaar eruit zag om door een ringetje te halen. Ik loop nog even terug naar de auto om een vouwkrat er terug in te leggen, komt de eigenaar aanlopen met vrouw en dochter. Ik zeg met een knipoog "dit is wel de Volvo-parkeerplaats he!". Waarop hij antwoordt "je had 'm er best direct naast mogen zetten, zo'n mooie V70". Ik zei dat ik dan in het lege vak nog een Volvo kon parkeren. "Moet dan wel een oude zijn, als je een tweede Volvo hebt!" en dat klopt ook. Waarna bleek dat 'ie wel heel gek was met zijn V40, daar al 13 jaar in reed en er maar geen afscheid van kon nemen en ook op het V40-forum te vinden was. Van zulke ontmoetingen word je blij, liefhebbers onder elkaar.
Dat had ik allemaal gemist als ik de auto direct voor de deur kon parkeren. Binnenkort eens informeren hoe het gaat met de eigenaar van de Renault en vertellen dat ik een starthulp heb, mocht hij over een tijdje de auto weer nodig hebben.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39899 Geregistreerd: 07 / 2009
R-uitlaat zonder einddemper (maar met DPF) op m'n 2.4D5 laten plaatsen Lekkere maar beschaafde donkere 5-cylinder brom bij gasgeven maar gelukkig geen irritante dreun bij constante snelheid.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vandaag gedaan waar Volvo’s goed in zijn : Gereden!
Ik mocht voor het eerst in Corona-crisis bij mijn moeder op bezoek in het verzorgingstehuis
Dus heerlijke rit gemaakt in de ochtend langs Elburg en Walibi, prachtig uitzicht op de bootjes.
Fijn gesprekje met ma gehad, wel met plexiglas en 2 meter ertussen; maar het begin is er.
Daarna fijne lunch bij mijn zus gehad en veel goede herinneringen aan mijn onlangs overleden vader opgehaald. Nou ja onlangs, het is al meer dan een half jaar geleden, wel een bewogen half jaar, maar zo is het leven soms.
En toen weer verder; richting Wapenveld, even bij Evert op bezoek, naar de Dice/ vida kijken.
Evert woont daar heerlijk rustig, zijn dice bleek in orde te zijn, maar Vida zelf had wat kuren.
Gelukkig kon ik de belangrijkste foutmelding weg kijgen, daarna kon hij zijn auto weer uitlezen!
Ik probeer die andere melding ook nog op te lossen hoor Evert! Of wellicht stel ik hem hier, misschien heeft iemand vaker die melding gezien, dan ben je ook daar van af..
Al met al een prima dag om heerlijk te cruisen met mijn karretje, kon niet beter.
Vandaag ben ik voor het eerst een lang stuk met de V70 wezen rijden.
Er stond een afspraak gepland bij de RDW om de XES (eerste letters op het Zweedse kenteken), op Nederlands kenteken te krijgen.
Ik woon in Boksum Friesland, de voorstad van Leeuwarden en dus dacht ik naar de RDW in Heerenveen te moeten, maar niets is minder waar, het werd Groningen doordat de keuringsfaciliteit in Heerenveen aan een verbouwing onderhevig was.
Goed, dan eerst maar eens vers CNG (groengas in dit geval) erin blazen. Tenminste dat was de bedoeling...
Past de nozzle niet. K*l*ere wat heb ik nu weer? Zijn de nozzels in Zweden dan anders dan in Nederland? Ik heb in tig landen CNG getankt en overal dezelfde nozzle.
Na 3 á 4 keer te hebben geprobeerd, de moed opgegeven en het besluit genomen om dan maar op benzine te gaan rijden.
Alhoewel, dat is mijn eer te na, dus ik weer uit de auto, nog een keer de nozzle goed bekijken.
Toch eens de ring die de dop vasthoud naar achter duwen, en...ja hoor het past! fijn, START, Nondeju, weer opnieuw pinnen het had te lang geduurd. 12 kg erin gepompt en rijden maar!
Op de "snelweg" nou ja, Wâldwei in goed Nederlands... vond ik dat de auto best wel wat naar rechts trekt. dit was me bekend doordat ik al 20 km ons pad op en neer had gereden, je moet toch wat he? Dus binnenkort zal ik de auto laten uitlijnen, wie een goede tip heeft om dit te laten doen in de buurt van Leeuwarden, die verneem ik graag.
Na bijna 60 km te hebben gereden was ik bijna bij de RDW, maar bij de verkeerslichten voelde ik dat de auto nogal zwaar tot stilstand kwam, ik bedoel, hij remde lichtjes vanzelf na het loslaten van de rem.
Hmmm, ik ging verbanden leggen met het naar rechts trekken van de wagen.
Aangekomen bij de RDW meteen de vuurproef gedaan en ik voelde bij het wiel rechtsachter de warmte behoorlijk stralen. Nondeju.. hoe moet dat nu met de keuring?
Heb je je al die weken moeten inhouden tot je eindelijk op een 1 dagskenteken de wijde wereld in mag, wordt je straks met lege handen weer naar huis gestuurd.
Kak, kak, kak!
Eerst maar eens melden. Uiteraard de handen ontsmetten, kwam nu wel goed uit, want het remstof had zijn sporen op mijn hand achtergelaten.
Nu had ik gelukkig de Zweedse Billproving (APK) meegenomen en deze werd wellicht overgenomen.
Da's mooi dacht ik, wordt ie hopelijk niet op de rem afgekeurd.
Na een 10 minuten wachten en de nodige betaling van 102 Euro mocht de V70 het pand betreden.
Met enige spanning mocht ik uitstappen en buiten gaan wachten op het oordeel van de keurmeester.
De nummers werden gecheckt ....en...dat was het eigenlijk. de APK werd overgenomen en de informatie was ook al aan de Belastingdienst doorgegeven.
OK, binnen 5 minuten "had XES left the building" en stonden we weer buiten.
Nu nog terug, van afkoeling was nog niet echt sprake dus buiten de stad even stilgestaan, Vida eraan gehangen om te kijken of er na 60 km nog storingen waren gekomen, helemaal niets, behalve dan de bij mij bekende luchtsnuffelaar voor het interieur. maar dat is niet echt een ramp.
Wiel eraf gehaald en gekeken wat er mis kon zijn, helaas niet goed kunnen zien, te weinig gereedschap mee. Nog even laten koelen, wiel er weer op en naar huis.
Thuisgekomen weer het wiel eraf om af te koelen, het was behoorlijk heet, dus dat worden nieuwe remmen incl. klauw etc denk ik.
De beleving was wat minder door de wetenschap van een hete rem, maar de auto reed verder heerlijk. je zou er bijna in gaan wonen.
Nu wachten op de Belastingdienst voor het betalen van de BPM, om daarna eindelijk het kenteken te krijgen.
Ping... e-mail, de belastingdienst, het bedrag, rek. nummer etc voor de BPM, zo, da's snel...als ik moet betalen zijn ze ineens wel snel.Niet erg in dit geval want dat versnelt ook de procedure van het kenteken.
Goed, al met al een mooi avontuur waarbij mijn verwachtingen bij de RDW wat hoger waren ingeschat.
Het wachten om het kenteken is begonnen, hoelang dat duurt? geen idee, blijkbaar is inschatten niet zo'n geweldige eigenschap dan ik van mezelf dacht te hebben.
Wanneer de inburgering van XES is afgerond en Nederlands is zal ik tzt met jullie gaan delen. Nu eerst vanavond de rem er maar eens demonteren.
Vandaag ben ik voor het eerst een lang stuk met de V70 wezen rijden.
Er stond een afspraak gepland bij de RDW om de XES (eerste letters op het Zweedse kenteken), op Nederlands kenteken te krijgen.
Ik woon in Boksum Friesland, de voorstad van Leeuwarden en dus dacht ik naar de RDW in Heerenveen te moeten, maar niets is minder waar, het werd Groningen doordat de keuringsfaciliteit in Heerenveen aan een verbouwing onderhevig was.
Goed, dan eerst maar eens vers CNG (groengas in dit geval) erin blazen. Tenminste dat was de bedoeling...
Past de nozzle niet. K*l*ere wat heb ik nu weer? Zijn de nozzels in Zweden dan anders dan in Nederland? Ik heb in tig landen CNG getankt en overal dezelfde nozzle.
Na 3 á 4 keer te hebben geprobeerd, de moed opgegeven en het besluit genomen om dan maar op benzine te gaan rijden.
Alhoewel, dat is mijn eer te na, dus ik weer uit de auto, nog een keer de nozzle goed bekijken.
Toch eens de ring die de dop vasthoud naar achter duwen, en...ja hoor het past! fijn, START, Nondeju, weer opnieuw pinnen het had te lang geduurd. 12 kg erin gepompt en rijden maar!
Op de "snelweg" nou ja, Wâldwei in goed Nederlands... vond ik dat de auto best wel wat naar rechts trekt. dit was me bekend doordat ik al 20 km ons pad op en neer had gereden, je moet toch wat he? Dus binnenkort zal ik de auto laten uitlijnen, wie een goede tip heeft om dit te laten doen in de buurt van Leeuwarden, die verneem ik graag.
Na bijna 60 km te hebben gereden was ik bijna bij de RDW, maar bij de verkeerslichten voelde ik dat de auto nogal zwaar tot stilstand kwam, ik bedoel, hij remde lichtjes vanzelf na het loslaten van de rem.
Hmmm, ik ging verbanden leggen met het naar rechts trekken van de wagen.
Aangekomen bij de RDW meteen de vuurproef gedaan en ik voelde bij het wiel rechtsachter de warmte behoorlijk stralen. Nondeju.. hoe moet dat nu met de keuring?
Heb je je al die weken moeten inhouden tot je eindelijk op een 1 dagskenteken de wijde wereld in mag, wordt je straks met lege handen weer naar huis gestuurd.
Kak, kak, kak!
Eerst maar eens melden. Uiteraard de handen ontsmetten, kwam nu wel goed uit, want het remstof had zijn sporen op mijn hand achtergelaten.
Nu had ik gelukkig de Zweedse Billproving (APK) meegenomen en deze werd wellicht overgenomen.
Da's mooi dacht ik, wordt ie hopelijk niet op de rem afgekeurd.
Na een 10 minuten wachten en de nodige betaling van 102 Euro mocht de V70 het pand betreden.
Met enige spanning mocht ik uitstappen en buiten gaan wachten op het oordeel van de keurmeester.
De nummers werden gecheckt ....en...dat was het eigenlijk. de APK werd overgenomen en de informatie was ook al aan de Belastingdienst doorgegeven.
OK, binnen 5 minuten "had XES left the building" en stonden we weer buiten.
Nu nog terug, van afkoeling was nog niet echt sprake dus buiten de stad even stilgestaan, Vida eraan gehangen om te kijken of er na 60 km nog storingen waren gekomen, helemaal niets, behalve dan de bij mij bekende luchtsnuffelaar voor het interieur. maar dat is niet echt een ramp.
Wiel eraf gehaald en gekeken wat er mis kon zijn, helaas niet goed kunnen zien, te weinig gereedschap mee. Nog even laten koelen, wiel er weer op en naar huis.
Thuisgekomen weer het wiel eraf om af te koelen, het was behoorlijk heet, dus dat worden nieuwe remmen incl. klauw etc denk ik.
De beleving was wat minder door de wetenschap van een hete rem, maar de auto reed verder heerlijk. je zou er bijna in gaan wonen.
Nu wachten op de Belastingdienst voor het betalen van de BPM, om daarna eindelijk het kenteken te krijgen.
Ping... e-mail, de belastingdienst, het bedrag, rek. nummer etc voor de BPM, zo, da's snel...als ik moet betalen zijn ze ineens wel snel.Niet erg in dit geval want dat versnelt ook de procedure van het kenteken.
Goed, al met al een mooi avontuur waarbij mijn verwachtingen bij de RDW wat hoger waren ingeschat.
Het wachten om het kenteken is begonnen, hoelang dat duurt? geen idee, blijkbaar is inschatten niet zo'n geweldige eigenschap dan ik van mezelf dacht te hebben.
Wanneer de inburgering van XES is afgerond en Nederlands is zal ik tzt met jullie gaan delen. Nu eerst vanavond de rem er maar eens demonteren.
Daar had je je niet druk over hoeven maken die rem , je had namelijk ook alleen een kenteken keuring kunnen doen , en daarna een apk bij locale garage .
Vaak ook handiger , omdat bij afkeur je dus terug moet naar keurings station .
Maar mooi dat het zo gelukt is met overnemen apk uit Sweden .