Quote door flevodirk
Wat heb ik vandaag met mijn Volvo gedaan? Nou eeeh.. naar mijn eerste motorrijles in Harderwijk gereden!
Aangezien ik 50 ben en volgens de statistieken wel eens last kan hebben van een midlife crisis stort ik me in de wereld van motorrijden, lessen, CBR etc en straks een eigen motorfiets!
Grapje; ik wil eigenlijk al jaren "rijden", sinds mijn 18e in feite, echt waar!
Ik ben altijd gek geweest van motorfietsen en altijd een motor willen hebben. Ook altijd motoren bekeken als die ergens stonden, je weet het wel. Soms met de eigenaren gepraat, totdat de vraag kwam: wat rij je zelf? Of rij jij ook? Schaam, schaam.
(Ik heb toen ik 19 of 20 was zelfs heel kort een motor gehad, een Yamaha RD5000lc - helaas zonder A rijbewijs en kon er dus niet officieel op rijden! Mijn vader was destijds woest en dwong me min of meer het ding weer van de hand te doen. Het nadeel van thuiswonen..)
In feite waren mijn ouders toen wel redelijk: eerst verplicht je B rijbewijs halen en daarna mag je weten wat je doet!
Maar NA het halen van dat B rijbewijs kwamen andere prioriteiten /geldgebreken: eerst studeren, dan zelfstandig wonen, vriendinnen, trouwen, -later scheiden- huizen kopen-verkopen etc.
Allemaal dure zaken en qua werk/inkomen is het ook niet altijd halleluja/gloria geweest.
Dus bleef het motorrijden onderaan de prioriteitenlijst bungelen.
Nu was ik er zat van en kies of doe ik wat ik wil met de middelen die ik heb. Gelukkig is het werk/inkomen e.d. stabiel laatste jaren. Ook de auto rijdt prachtig en zonder grote kosten, eindelijk wat financiële ruimte.
Dus vanmiddag uit de Volvo gestapt en op de Kawasaki ER6n! Het was gaaf zeg!
De instructeur gaf me veel vrijheid om van alles te proberen, na de verplichte intro zeg maar. (ik heb vroeger 5 jaar schakelbrommer (opgevoerd) gereden dus de gewenning was vrij snel)
Daarna al flink wezen oefenen: keren op de weg, slalommen met tegensturen, noodstop en gewone stop!
Ook even 0-100 met dat ding gedaan, dat gaf me een hele grote kick zeg!
Daar kan mijn auto niet tegen op! Het was wel enorm zweten, ondanks mijn Revvit doorwaai-jas.
Dus geen Volvo nieuws maar ik vond het wel erg gaaf! Gauw braaf mijn lesjes doen en voorjaar 2021 op mijn eigen fiets!
DJ
Leuk man! Ik rij al vanaf mijn 18e motor. Ben de tel kwijt hoeveel ik er al gehad heb, maar zijn er zeker een stuk of 30 geweest. Heb er nu nog 5. Ik sleutel er graag aan - geeft me heel veel voldoening. En aangezien ik aan de Volvo niet kan/mag sleutelen, vind ik dat een leuk alternatief.
Trouwens mbt die RD500 van je:
1. Had je hem nog maar...$$$
2. Daarmee beginnen....? Respect.
Heel veel plezier gewenst met lessen en dat je je A maar snel mag halen!