Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 16.01.2021 - 18:36  ·  #2896
Quote door brinkie

Ha, nog een Polter-klant uit Houten. :)

Ha Robert,

Na alle goede berichten hier en intussen eigen ervaringen gaat ie nergens anders meer logeren 😁

Grt. Erik
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.01.2021 - 20:37  ·  #2897
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2021 - 20:02  ·  #2898
Vanmiddag de V70 weer opgehaald bij Poika. In deze derde ronde onderhoud is de carterventilatie vervangen, de preventieve oliedruk herstel reparatie uitgevoerd, de motor van de ruitenwisser achter vervangen door een originele nieuwe, het thermostaathuis vervangen door nieuw ivm een kleine lekkage, de onderste baksteun vervangen, de olie van de versnellingsbak en de koelvloeistof vervangen door de goede versie. Tijdens de klus merkte Poika dat de slangen van de LPG injectoren niet goed meer vast zaten dus dat is ook opgelost. En omdat de carterpan eraf lag kon hij vaststellen dat het dubbelmassa vliegwiel vers is en daarmee de koppeling zelf waarschijnlijk ook. Dit laatste was nergens terug te vinden in de onderhoudshistorie dus een fijne constatering.
De auto rijdt als nieuw, zowel op benzine als LPG. Geen storingscodes meer van de LMM (die was voor deze ronde vernieuwd maar was nog niet de oplossing).

Weer een bijzonder prettige ervaring bij Blade en de auto is nu in de basis goed om nog een heleboel kilometers van te genieten (kmstand nu 283500).

Qua onderhoud en reparatie gaat ie in ieder geval alleen nog maar naar Nieuwveen!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 19.01.2021 - 22:43  ·  #2899
Dat zijn mooie berichten :-)
Prachtig toch dat je het een heerlijke en inmiddels bijzonder goed onderhouden V70 rijdt. Dat kun je wel aan Poika overlaten. Volgende week ben ik aan de beurt. Altijd leuk om naar Nieuwveen te gaan.
Pygmy
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 19.01.2021 - 22:52  ·  #2900
Quote door Spier1968

En omdat de carterpan eraf lag kon hij vaststellen dat het dubbelmassa vliegwiel vers is en daarmee de koppeling zelf waarschijnlijk ook. Dit laatste was nergens terug te vinden in de onderhoudshistorie dus een fijne constatering.

En dat is het moment waarop je een garagist-for-life hebt gevonden.. :-)
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.01.2021 - 08:58  ·  #2901
Precies! En dan krijg je als klap op de vuurpijl ook nog deze....

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2021 - 17:16  ·  #2902
Denk dat je hier een foto probeert te plaatsen, maar die is alleen te zien als je bent ingelogd op jouw live account ;-)
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.01.2021 - 17:24  ·  #2903
Bij de DHZ garage een brug gehuurd en olie en oliefilter vervangen van m’n 2.5T
Wat een slecht gekozen plaats voor dat oliefilter zeg, knoeiboel als je niet uitkijkt.
Welke Zweed heeft die plek verzonnen :wall:

Verder de wielen d’r even af en onderstel geïnspecteerd voor zover ik daar verstand van heb, zag er prima uit (denk ik) 8-)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2021 - 13:29  ·  #2904
Quote door joriz

Denk dat je hier een foto probeert te plaatsen, maar die is alleen te zien als je bent ingelogd op jouw live account ;-)

Dit was de foto...

Nu wel te zien?
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2021 - 14:22  ·  #2905
Yup! Goeie garage... ;)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2021 - 14:56  ·  #2906
Dat maakt de V70 wel af ;-)
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2021 - 16:12  ·  #2907
Ik ben vandaag naar Steverink in Apeldoorn geweest om de uitlijning te laten controleren, het een en ander stond niet goed, de monteur wees me op het feit dat er een speling op mijn rechtervoorwiel zat, hij nodigde mij ook uit om het zelf te constateren,
Hij had gelijk, rechtsvoor zat speling op , gelijk een afspraak gemaakt om beide stuurkogels te laten vervangen + uitlijning opnieuw te laten controleren.
Hij maakte nog een opmerking, was de Volvo APK goedgekeurd, ik zei vorig jaar nog (in september bij de Volvo dealer) hij vond het raar dat er toen geen opmerking werd gemaakt.
Het is een eind rijden Breda/ Apeldoorn , zeker met een R , met die 100km/h beperking, ik heb me wel grotendeels aan de snelheid gehouden, ik merkte wel gelijk dat de wegligging strakker was.
mooi bedrijf !
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 22.01.2021 - 16:18  ·  #2908
Quote door Gero

Ik ben vandaag naar Steverink in Apeldoorn geweest om de uitlijning te laten controleren, het een en ander stond niet goed, de monteur wees me op het feit dat er een speling op mijn rechtervoorwiel zat, hij nodigde mij ook uit om het zelf te constateren,
Hij had gelijk, rechtsvoor zat speling op , gelijk een afspraak gemaakt om beide stuurkogels te laten vervangen + uitlijning opnieuw te laten controleren.
Hij maakte nog een opmerking, was de Volvo APK goedgekeurd, ik zei vorig jaar nog (in september bij de Volvo dealer) hij vond het raar dat er toen geen opmerking werd gemaakt.
Het is een eind rijden Breda/ Apeldoorn , zeker met een R , met die 100km/h beperking, ik heb me wel grotendeels aan de snelheid gehouden, ik merkte wel gelijk dat de wegligging strakker was.
mooi bedrijf !

Dan ben je in deze regio bij de beste geweest.
Mijn banden komen daar weg en uiteraard is de uitlijning daar ook gedaan en zoals je gemerkt hebt een meer dan uitstekend bedrijf,
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2021 - 16:31  ·  #2909
Quote door hermanusb

Quote door Gero

mooi bedrijf !

Dan ben je in deze regio bij de beste geweest.
Mijn banden komen daar weg en uiteraard is de uitlijning daar ook gedaan en zoals je gemerkt hebt een meer dan uitstekend bedrijf,

Ik ben daar weleens eerder geweest met de Volvo 850, die monteur kon mij nog ( het is een motorrijder, heeft 2 Ducati's), eerste klas monteur, Ik vroeg aan hem , rechtsvoor zat speling op, voor het goede moet je linksvoor toch ook vervangen?
Hij gaf me gelijk, zodoende een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag.
Een indrukwekkende apparaat zo'n Hunter geval.
Een goede uitlijner is ver te zoeken, het viel mij op dat er best veel Volvo's stonden, zelf eentje met een V8 motor (van Yamaha)
Ik ben ooit ook wel eens in Dokkum geweest (de beste uitlijner van Nederland), maar Breda/Dokkum dat is helemaal een eind.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.01.2021 - 17:01  ·  #2910
Ben wel eens benieuwd, waar zit m dat verschil in bij de uitlijners?
Is dat de apparatuur, de ervaring..? Of kijkt de ene ook naar andere zaken in de ophanging waar de ander alleen aan de moertjes draait?

Selected quotes for multi-quoting:   0