Quote door Blade
Maar welke kogels zijn er stuk? De binnenste of de buitenste?
Ik heb toevallig vandaag mijn binnenste en buitenste stuurkogels laten vervangen bij Mensink Denekamp en natuurlijk direct alles weer opnieuw laten uitlijnen.
Laatst de auto op de brug gehad en bemerkte een lichte speling op de wielen aan beide kanten.
Dus met de handen op kwart voor drie en dan rustig het wiel heen en weer bewegen.
Mensink vertelde me dat de speling nog wel mee viel.
Maar ben toch blij dat ik het heb laten doen.
Vooral in Duitsland op de Autobahn bij ons kort over de grens voelde de besturing een beetje onrustig aan. Bij zeer vlak wegdek en hier in Nederland met de lage snelheden trouwens niets aan de hand.
Ze hebben daar in Duitsland van die betonplaten met hier en daar behoorlijk wat oneffenheden erin en het was net alsof het stuur dan wat bonkte. Geen trilling of zo, dat niet. Het zou natuurlijk ook nog aan de veerpoten kunnen liggen maar dat wordt een grotere en duurdere operatie dus eerst maar eens even de stuurkogels laten vervangen en kijken wat het effect is.
Ben overigens nog niet in Duitsland op de Autobahn geweest om te kijken of het stuurgedrag daadwerkelijk is verbeterd. Kom er ook liever niet meer. Nu met die corona en lockdown maatregelen controleren ze behoorlijk aan de grensovergang bij de Poppe en volgens mij zien die Duitsers je nu liever gaan dan komen.
Verder nog een defect dimlichtje vervangen en nog een keer de olie van de stuurbekrachtiging ververst. Doe dat om de zoveel tijd. Gewoon met een pompje het reservoir leegzuigen en dan nieuwe olie erin. Kroon Oil SP Fluid 3013. 2 weken geleden het hele reservoir vervangen en toen de vloeistof al 2 keer ververst. Nu was het alweer aardig donker geworden.