Quote door wimg
Quote door trabbit
Quote door Malmö
Goede move van mij om het binnenste deurrubber aan de bestuurderskant te vervangen door één die afkomstig is van de bijrijderskant. Die vind je op demontage auto's nog in een prima toestand terwijl die rubbers aan de bestuurderskant allemaal gescheurd zijn.
Pas dit dan, je zou zeggen dat dit spiegelbeeld is van elkaar?
Nieuw zijn deze geschikt voor links en rechts. Wellicht kan dat omdat je het afdichtingsrubber in zijn geheel gewoon om kan draaien. Voor gebruikte versies geldt dan wel dat ze nog steeds soepel zijn zodat ze inderdaad een andere vorm kunnen aannemen.
De mijne was nog erg soepel. Alhoewel ik deze van een oudere V70 heb afgehaald. Volgens mij een 2003 model.
Ik heb het rubber eerst gereinigd en daarna de inkeping die om het metaal komt wat samengeknepen zodat het rubber er weer strak op gaat. Was bijna iets te strak.
Resultaat is dat je er eigenlijk niets van ziet. Het rubber vormt zich automatisch weer naar de vorm van de deuropening.
Ik vind het erg goed gelukt en de deur klinkt ook weer meer solide bij het sluiten.
Alhoewel, een S60/V70 deur van een facelift model (vanaf 2004) klinkt nog steeds meer solide dan een voor facelift.
Weet iemand of er vanaf die facelift bepaalde verstevigingen aan de deur zijn gedaan? Het lijkt wel of die deuren een stuk zwaarder zijn.